کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از رای خود پشیمان نیستیم اما…

کرم محمدی

26 مرداد 1403 ساعت 22:41


بدون تعارف و براساس واکنش‌های گسترده درسطح جامعه، انتشار لیست وزرای معرفی شده توسط آقای دکتر پزشکیان به مجلس شورای اسلامی، موجب برآشفته شدن طیف وسیعی از حامیان رئیس جمهور محترم گردید. آنان به حق نگران دست آورد تاریخی ۱۵ تیرماه و تحقق وعده‌های داده شده از جانب شخصیتی هستند که با صداقت و راستی برای وفای به عهدش، گردنش را گروه گذاشت .
این انتقادات صریح و فراگیر و شاید کم سابقه نه از باب عناد و دشمنی با جناب آقای دکتر پزشکیان بلکه برعکس از سر صدق توام با دلسوزی و احساس دل نگرانی شدید نسبت به آینده کشور و بنوعی حمایت رای دهندگان برای کابینه‌ای قوی و وزرایی کارآمد و همسو با برنامه‌های دولت محترم صورت پذیرفته و می‌پذیرد.
آنانی که تا دیروز برای پیروزی رقیب آقای پزشکیان و تداوم وضع موجود خود را به آب و آتش می‌زدند، از این حجم از انتقادات، قند در دلشان آب شده است که بین هواداران آقای پزشکیان اختلاف ایجاد شده و از طرفی هم پشتوانه مردمی رئیس جمهور روند کاهشی را طی می‌نماید.
غافل از آنکه حامیان آقای دکتر پزشکیان بر این باورند که قدم اول حمایت از آقای پزشکیان و تقویت دولت او، آن است که هرگز او را در ‌هاله‌ای از تقدس قرار ندهند.
همان موضوعی که منتخب ملت ایران بارها و به صراحت آن را بر زبان جاری کرده و گفته است: من هیچ تفاوتی با شما ندارم، من هم فردی مثل شما هستم و خود را مصون از نقد و نقد پذیری ندانسته وبارها تاکید داشتند که اگر نتوانند به قول‌های داده شده عمل کنند؛ صادقانه وشفاف از مردم عذرخواهی خواهند داد .
صریح و صادقانه باید گفت به برخی از موارد از جمله نبودن مرد میدان سیاست و دیپلمات نامدار عرصه روابط بین‌الملل، جناب دکتر محمد جواد ظریف که استان به استان برای پیروزی آقای پزشکیان صادقانه تلاش کرد، در دولت انتقاد وارد است. به عدم بکارگیری شخصیت تاثیر گذار و نابغه اقتصادی جناب دکتر طیب‌نیا و احتمال عدم بهره‌گیری از اندیشه چنین مردی که قرار بود فرمانده اقتصادي دولت چهاردهم باشد، دل نگرانی وجود دارد.
از اینکه در واگذاری مناصب عالیه و توزیع پست‌ها تا این تاریخ در دولت چهاردهم بین استان‌های کشور عدالتی که از آقای پزشکیان انتظار می‌رفت رعایت نشده است، از اینکه از نخبگان توانا و کارآمد جامعه شریف اهل سنت که برای پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی هزاران شهید، جانباز و آزاده را تقدیم کرده اند وحمایت‌های بی‌دریغ‌شان از جناب پزشکیان بر کسی پوشیده نیست و اینکه کسی از این جامعه عزیز در کابینه حضور ندارد و به هر دلیلی تا این تاریخ در دولت چهاردهم نایده گرفته شده‌اند، انتقاد وارد است و...
آری انتقاد داریم و با صدای رسا و بدون لکنت زبان آن را به گوش رئیس جمهور رسانیده و خواهیم رسانید.
این یک گام اساسی رو به جلو و یک تفاوت آشکار و البته خوشحال کننده نسبت به روابط مراد و مریدی دولت قبل و حامیانش محسوب می‌شود.
براین باوریم که پزشک‌ صادق ملت ایران خود را مصون از خطا نمی‌داند. و از نقد صادقانه و راهگشا استقبال می‌کند.
از این‌رو بخش قابل توجهی از حامیان آقای پزشکیان، مطالبه‌گری را یکی از راه‌های اصلی تقویت دولت چهاردهم و موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکردی و زمینه ساز پویایی وشکوفایی دولت می‌دانند.
اما علی رغم دل نگرانی‌ها و انتقادات، با صراحت و صدای رسا اعلام می‌کنیم که از رای خود به دکتر پزشکیان هرگز پشیمان نیستیم. او را مردی از جنس مردم دانسته و در کنار او خواهیم ماند و هرگز او را در این میدان سخت و راه صعب العبور تنها نخواهیم گذاشت.
فراموش نکرده‌ایم که اگر همدلی ملت و تلاش جریان‌های دلسوز و گروهای اصلاح طلب و اعتداگرا و تحول‌خواه نبود، امروز چه کسی در جایگاه ریاست جمهوری در پاستور نشسته بود.
علی رغم نقدهای وارده نسبت به چند گزینه معرفی شده، کلیت کابینه دولت چهاردهم قابل دفاع می‌باشند.
همین چند وزیری هم که نسبت به آنها دلنگرانی و انتقاد وجود دارد، در قیاس با وزرای دولت قبل یک سر و گردن بالاتر هستند. همه حامیان رئیس جمهور محترم که از دلسوزان کشور هستند، همانگونه که در جریان انتخابات به آقای پزشکیان اعتماد کردند، لازم است در چینش کابینه نیز به او اعتماد کنند. باور کنیم که دکتر پزشکیان هرگز قول و قرار‌های خویش به مردم را فراموش نکرده و مصمم است تا آنها را با همین ترکیب محقق نماید.
او برای اداره درست کشور و بازگرداندن مدیریت اجرایی مملکت به ریل عقلانیت و شایسته گزینی، نیازمند حمایت و همراهی مردم دارد، این مهم را از او دریغ ننماییم.
آقای رئیس جمهور ای کاش خطاب به حامیان دلسوزتان می‌گفتید: من دغدغه‌های شما را درک می‌کنم، و در دلسوزیتان تردید ندارم و توسط همین وزرایی که به آنها انتقاد دارید، میثاق مشترکمان را عملی و محقق خواهم نمود.
وزرایم مکلف هستند تا دغدغه حامیان اصلی دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها را بطور جدی مد نظر قرار دهند و در مسیر تغییر مورد نظر اکثریت رای دهندگان و آن ۵۰ درصدی که با صندوق‌های رای قهر کرده‌اند، باید حرکت کنند.
جناب آقای دکتر پزشکیان، دوستدارانت چیز زیادی از شما و وزرایتان نمی‌خواهند آنها خواهان آن هستند تا وزرای دولت تحت ریاست جنابعالی شجاع، مردمی، باورمند به برنامه‌ها و اهداف اعلامی شما که مورد پذیرش اکثریت رای دهندگان در ۱۵ تیرماه قرار گرفته است، باشند.
جناب آقای رئیس جمهور محترم، هوادارانتان خواهان آن هستند تا بومی‌گرایی به معنای استفاده از نیروهای هر وزارتخانه برای تصدی مسئولیت‌ها و به ویژه در وزارت کشور به عنوان یک‌اولویت اساسی در دستور کار وزرای دولت چهاردهم قرار گیرد.
پایان ماموریت آنانی که بدون سابقه مدیریتی و بصورت اتوبوسی وارد وزارت کشور شده و در مناصب مختلف گمارده شده و موجب گوشه نشینی خیل عظیم نیروی انسانی فرهیخته، متخصص، کارآمد و دلسوز درون این وزارتخانه شده است، محک واضح و خوبی برای راستی آزمایی در این زمینه می‌باشد.
موفقیت دکتر پزشکیان و کابینه دولت چهاردهم آرزوی همه ماست.


کد مطلب: 221453

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/221453/رای-خود-پشیمان-نیستیم-اما

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir