کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل تعویق نشست عمومی حزب الله

خبرگزاری ايرنا , 18 مهر 1391 ساعت 11:29


 به نوشته روزنامه لبنانی ˈالسفیرˈ، دیگر دلیل تعویق این نشست این است که سران حزب الله به منظور اینکه انتصاب های جدید باعث اختلال در فعالیت های تشکیلاتی این حزب نشود، برگزاری این نشست را به تعویق انداخته اند؛ با این وجود در ماه های گذشته، یک سلسله جلسات داخلی در حزب الله برگزار شده و در آن اولویت های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند.

حزب الله همچنین آخرین تحولات میدانی و سیاسی در سوریه و تعدادی از کشورهای عربی را در طول ماه های اخیر مورد بررسی قرار داده تا میزان تاثیر این بحران در سیاست ها و عملکرد داخلی حزب مشخص شود.

به نوشته این روزنامه، در سطح داخلی لبنان، حزب الله تمام تلاش خود را به منظور موفقیت دولت و همچنین حمایت از ثبات کشور انجام خواهد داد و به این منظور حمایت های زیادی از دستگاه های نظامی و امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت، بقاع و جنوب لبنان به عمل می آورد.

به گفته منابع خبری، حزب الله هم اکنون به دنبال حفظ ثبات داخی و حمایت از لبنان در برابر پیامدهای بحران سوریه و تحولات منطقه ای بوده و سعی دارد که از وقوع فتنه مذهبی در داخل کشور جلوگیری به عمل آورد؛ بنابر این حزب الله در این راستا با تمام جریان های اسلامی همکاری می کند، اما این امر به معنای کنار گذاشتن مقاومت نیست.

اولین نشست عمومی حزب الله در سال ۱۹۸۹ تشکیل شد و در آن شیخ ˈصبحی طفیلیˈ به عنوان اولین دبیر کل انتخاب و مقرر شد که شورای تصمیم گیری از طریق انتخابات مشخص شوند.

سپس نشست های تشکیلاتی حزب الله به شکل منظم برگزار شد و در نشست سال ۱۹۹۱ میلادی، ˈسید عباس موسویˈ به دبیر کلی حزب الله رسید و پس از شهادت وی در سال ۱۹۹۲، ˈسید حسن نصراللهˈ به این سمت انتخاب شد.

در آن زمان بر طبق اساس نامه حزب الله، هر دبیر کل تنها دو دوره می توانست در منصب خود بماند، اما با تعدیل اساس نامه به سید حسن نصرالله اجازه داده شد که بدون مشخص شدن تعداد دوره ها، به دبیر کلی حزب الله ادامه دهد.

از سال ۱۹۹۳ تا سال ۲۰۰۹ میلادی، حزب الله شش نشست عمومی برگزار کرده است که در پایان هشتمین اجلاس که در سال ۲۰۰۹ برگزار شد، سید حسن نصرالله در یک نشست مطبوعاتی از تصمیمات سیاسی- فکری جدیدی خبر داد که در مشی حزب الله نقطه عطف مهمی به شمار می رود.


کد مطلب: 9964

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/9964/دلایل-تعویق-نشست-عمومی-حزب-الله

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir