; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - ترکیه بدون اجازۀ غرب وارد جنگ نمی‌شود - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکیه بدون اجازۀ غرب وارد جنگ نمی‌شود

خبرگزاری فارس , 17 مهر 1391 ساعت 19:25

یک کارشناس مسایل سیاسی ترکیه تاکید کرد: اعتراضات مردم ترکیه علیه دخالت نظامی در سوریه، نخستین اعتراضات از نوع خود نیست و حکومت ترکیه به دلیل مخالفت مردمی گسترده و مخالفت جریان های سیاسی و نبود تضمینهای قوی و کافی از سوی غرب، در راه اندازی چنین جنگی مردد


فائق بلوط در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اعتراضات امروز ترکیه نخستین اعتراضات از نوع خود نیست. از روز گذشته تا امروز اعتراضاتی در مناطق و شهرهای مختلف ترکیه مانند استانبول و شهرهای ساحل دریای مدیترانه با مشارکت نیروهای چپ گرا و دموکرات و نیروهای مخالف جنگ برگزار شده است.

وی افزود: با نگاهی به برخی مطبوعات ترکیه و مقالات آن، می بینیم که از جمله عللی که حکومت ترکیه را از راه اندازی جنگ گسترده علیه سوریه مردد می کند، عوامل داخلی است. زیرا حدود ۶۰ الی ۷۵ درصد از مردم ترکیه جنگ را تایید نمی کنند و با آن مخالفند.

بلوط تصریح کرد که سه حزب مخالف بسیار قدرتمند، مسولیت جنگ و تبعات آن را به عهده حکومت می گذارد، و این امر موجب شده که دولت اردوغان در اتخاذ تصمیم برای جنگ مردد باشد. این جنگ اگر آغاز شود، عملا نتایج وخیمی برای ترکیه خواهد داشت.

وی گفت: تظاهرات امروز مردم ترکیه بر ضد جنگ و یا دخالت نظامی در سوریه، برخاسته از این امر است که به دلیل وجود جریان های مختلف مانند علوی ها، دموکرات ها، سوسیالیست ها و گروه های کُرد در ترکیه، اگر این جنگ آغاز شود، تاثیر گسترده ای بر ترکیه خواهد گذاشت و این جریان ها احساس می کنند این جنگ مستقیما منافع آنها را هدف قرار می دهد.

بلوط توضیح داد که حکومت ترکیه در مرحله فعلی، به مقابله به مثل اکتفا خواهد کرد بدین معنا که بمباران پایگاه های مرزی از سوی دو طرف به صورت پراکنده ادامه خواهد یافت. به نفع غرب نیست که ترکیه دست به دخالت نظامی در سوریه بزند. ترکیه نیز تا زمانی که تایید و تضمین های قوی از سوی غرب دریافت نکند خود به تنهایی اقدام به هیچ جنگی نخواهد کرد، مگر این که اتفاقات غیرمنتظره ای رخ دهد.


کد مطلب: 9914

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/9914/ترکیه-بدون-اجازۀ-غرب-وارد-جنگ-نمی-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir