کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار بان كي مون نسبت به درگيري سوريه و تركيه

خبرگزاری ايسنا , 17 مهر 1391 ساعت 14:39

بان كي مون با تاكيد بر اين كه پيامدهاي بحران سوريه بر لبنان و افزايش ناآرامي‌ها در مرزهاي مشترك تركيه و سوريه بسيار خطرناك است از كشورهاي اهدا كننده خواست تا كمك‌‌هاي خود را براي حمايت از آوارگان سوري افزايش دهند.


 به نقل از خبرگزاري فرانسه، بان كي مون، دبيركل سازمان ملل نسبت به اوضاع "بسيار خطرناك" در مرزهاي مشترك سوريه و تركيه و پيامدهاي بحران سوريه به لبنان هشدار داد.

وي در ادامه افزود: با نزديك شدن فصل زمستان كشورهاي اهدا كننده نيز بايد كمك‌هاي خود را براي برآورده كردن نيازهاي آوارگان سوري كه تعدادشان به بيش از ۳۰۰ هزار تن در كشورهاي همسايه است، افزايش دهند.

دبيركل سازمان ملل با هشدار نسبت به هر گونه درگيري احتمالي ميان تركيه و سوريه اظهار كرد: اوضاع در سوريه به صورت مصيبت باري بحراني مي‌شود و مشكلات بسياري را در خصوص ثبات كشورهاي همسايه سوريه و كل منطقه بوجود مي‌آورد.

وي نگراني شديد خود را نسبت به ارسال پي در پي سلاح به مخالفان سوري اعلام كرد و از تمامي گروه‌هاي درگير خواست تا به اقدامات خشونت آميز پايان دهند و به سمت راه حل سياسي بروند، چراغ كه آن تنها راه براي خارج شدن از بحران كنوني است.


کد مطلب: 9862

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/9862/هشدار-بان-كي-مون-نسبت-درگيري-سوريه-تركيه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir