کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بر خلاف توافقنامه ژنو؛

پاریس به مداخله در سوریه ادامه می دهد

خبرگزاری ايرنا , 15 مهر 1391 ساعت 13:54

فرانسه به عنوان عضو اردوگاه غربی-عربی ضد سوری بر خلاف مقررات بین المللی و توافقنامه ژنو، از ادامه سیاست و اقدامات تجهیز و تسلیح عوامل مسلح داخلی و خارجی برای افزایش جنگ شهری با ارتش سوریه که تاکنون صدها کشته، هزاران زخمی و بی پناه برجای گذاشته است، پشتیبانی کرد.


 فلیپ لالیو سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز شنبه برای توجیه اقدامات ضد سوری این کشور، اقدامات گسترده پاریس در مناطق تحت فعالیت عوامل مسلح در سوریه را بشردوستانه و کمک به آوارگان خواند.

لالیو در مصاحبه اینترنتی خود در پاسخ به پرسش های رسانه گفت: فرانسه در موضوع حمایت های بشردوستانه درباره سوریه همچنان پیشگام است و بین اولین گروهی قرار دارد که وزیرامور خارجه خود را درچارچوب این اقدامات به اردوگاه آوارگان درمرز اردن اعزام کرد.

وی همچنین بدون اشاره به غیرقانونی بودن فعالیت های فرانسه در سوریه که مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر به شمار می رود، آشکارا به ادامه اقدامات پاریس در مناطقی که عوامل مسلح در آنها حضور دارند، نیز اشاره کرد و گفت: فرانسه ابتکارارسال حمایت های مالی از این مناطق را مطرح کرد ولی اکنون نمی توانم بگویم فقط ما در این زمینه اقدام می کنیم، اما راه را باز و دیگران را هم جذب کردیم.

فرانسه در کنار انگلیس و آمریکا به عنوان یکی از کشورهای پیشگام ضد سوری، برحمایت های همه جانبه از عوامل مسلح و معارضان افزوده است.

برگزاری چندین جلسه با حضور نمایندگان معارضان و عوامل مسلح سوری در پاریس، حضور درنشست های مرتبط درکشورهای به اصطلاح دوست سوریه و حمایت همه فراگیر از ادامه جنگ در این کشور، از جمله اقدامات اقدامات پاریس است.

تاکنون چندین بار تلاش کشورهای عضو این اردوگاه از جمله ترکیه و برخی اعضای اتحادیه عرب برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت با هدف دخالت نظامی در سوریه براساس تکرار الگوی لیبی با وتوی روسیه و چین شکست خورده است.

پکن و مسکو بارها اعلام کرده اند که براساس توافقنامه بین المللی ژنو هرگونه حمایت از عوامل مسلح، ناقض برنامه آغاز گفت وگوهای فراگیر و ملی در سوریه است که باید بدون دخالت و تحمیل راهکار خارجی پیگیری شود.

لالیو همچنین در ادامه این مصاحبه با حمایت از اقدامات آمریکا که در برگیرنده کمک های نظامی و اطلاعاتی به عوامل مسلح در سوریه است، اظهار داشت: حمایت ها و کمک های تخصیصی در این زمینه و مناطق مورد نظر در خاک سوریه کافی نیست .

وی که در این مصاحبه بارها تلاش کرد، هدف کمک های اردوگاه غربی-عربی ضد سوری به عوامل مسلح را حمایت از نیازمندان اعلام کند، گفت: تنها راه حل ممکن، تغییر حکومت سوریه است و در غیر این صورت وضعیت جنگ ادامه خواهد یافت و ما نیز آمادگی افزایش اقدامات را داریم.


کد مطلب: 9578

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/9578/پاریس-مداخله-سوریه-ادامه-می-دهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir