کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگرانی از نقض حقوق بشر در تونس

14 مهر 1391 ساعت 22:53

سازمان‌های آفریقایی و بین‌المللی حقوق بشری از نقض حقوق بشر و شکنجه هایی که پس از براندازی دولت "زین العابدین بن علی" در این کشور گزارش شده است، ابراز نگرانی کردند.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الیوم السابع"، ابراز نگرانی سازمانهای آفریقایی و بین المللی از نقض حقوق بشر در تونس در حالی است که پس از تجاوز دو پلیس به دختر تونسی و مرگ جوانی بر اثر شکنجه در یک مرکز پلیس، بحث و جدل های زیادی را در میان مردم تونس ایجاد شده است.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه کمیسیون آفریقا در پایان دیدار یک هفته ای خود از تونس، با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند که وضعیت حقوق بشر در تونس نسبت به دوره "زین العابدین بن علی"، بهتر شده است، اما همچنان مواردی چون نقض حقوق خبرنگاران، هنرمندان، فعالان و تهدیدهای گروههایی چون سلفی ها دیده می شود.

"مارگارت سکاگیا"، گزارشگر ویژه سازمان ملل یادآور شد: ما نگران هستیم که پلیس نتواند از فعالان و تظاهرات‌کنندگان در برابر گروه‌های تندرو، حمایت کند.

"ارن البینی جونسو"، گزارشگر ویژه کمیسیون آفریقا نیز از اظهار نظر درباره تجاوز دو پلیس به یک دختر تونسی خودداری کرده و یادآور شد که دستگاه قضایی تونس در حال بررسی موضوع است و باید منتظر نتیجه بمانیم.

مقامات دولت تونس نیز موارد نقض حقوق بشر در این کشور را می‌پذیرند، اما چنین اقداماتی را فردی دانسته و می‌گویند که همواره تحقیقات لازم درباره چنین مواردی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ص


کد مطلب: 9494

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/9494/نگرانی-نقض-حقوق-بشر-تونس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir