کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بان کی‌مون خواستار کمک چین برای اجرای طرح عنان در سوریه شد

25 تير 1391 ساعت 11:59

دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی از وزیر امور خارجه چین خواست از نفوذ پکن برای اجرای طرح کوفی عنان در سوریه استفاده کند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مارتین نسیرکی" سخنگوی "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته از "یانگ جیچی" وزیر امور خارجه چین خواست از نفوذ پکن برای اجرای طرح صلح "کوفی عنان" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه استفاده کند.

وی در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: «بان کی مون و طرف گفت‌‌وگوی وی درباره اوضاع سوریه و لزوم مبرم توقف فوری خشونت‌ها در این کشور به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و بان کی مون طی آن از چین خواست که از نفوذ خود برای اجرای کامل و فوری طرح صلح شش جانبه عنان استفاده کند.»

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه، چین تاکنون دو بار با استفاده از حق وتوی خود قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده است.

۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل از دو روز پیش در حال گفت‌وگو و رایزنی درباره قطعنامه تحریم جدید غرب علیه دمشق هستند.

بان کی مون هفته آینده در چارچوب سفری بمنظور شرکت در کنفرانس وزارتی همکاری‌های چین و آفریقا و دیدار با مسئولان بلندپایه چینی به پکن خواهد رفت.

از سوی دیگر، کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه نیز قرار است دوشنبه عازم مسکو شود.

روسیه و چین معتقدند که بحران سوریه نیاز به شناخت صحیح از طرف‌های درگیر در آن دارد و نباید در امور این کشور دخالت کرد و بهترین راهکار حل بحران سوریه گفت‌وگوی دولت سوریه با مخالفان است.

تاکنون تلاش چندین ماهه فرانسه برای تحریک اعضای شورای امنیت علیه سوریه راه به جایی نبرده است.


کد مطلب: 94

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/94/بان-کی-مون-خواستار-کمک-چین-اجرای-طرح-عنان-سوریه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir