رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، از کاهش ۱۶ درصدی شکایات شهروندان از عملکرد پلیس پایتخت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کاهش شکایت مردم از ماموران پلیس
12 شهريور 1397 ساعت 15:33
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، از کاهش ۱۶ درصدی شکایات شهروندان از عملکرد پلیس پایتخت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، از کاهش ۱۶ درصدی شکایات شهروندان از عملکرد پلیس پایتخت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار کریم بیات در این باره گفت: در پنج ماه ابتدایی سال جاری، ۳۹ هزار و ۸۱۶ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۹۷، برقرار شده است که بنابر بررسیهای صورت گرفته میزان شکایات شهروندان از عملکرد ماموران پلیس با کاهش ۱۶ درصدی روبه رو بوده است.
وی با اشاره به بررسی صحت و سقم تماسهای گرفته شده با این سامانه، گفت: در این زمینه انتقادها نیز حدود یک درصد کاهش داشته است، همچنین امسال تقدیر و تشکر شهروندان از عملکرد پلیس نیز افزایش۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
بیات با اشاره به این که در پنج ماه ابتدای سال ۹۷ بیش از هفت هزار انتقاد و شکایت از سوی شهروندان در سامانه به ثبت رسیده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، با کاهش ۲ درصدی روبه رو است.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با بیان این که سه هزار و ۹۳۰ مورد تقدیر و تشکر از سوی شهروندان در خصوص عملکرد ماموران پلیس در سامانه ۱۹۷ به ثبت رسیده است، افزود: در این زمینه، نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد ۴۷ درصدی برخوردار بودهایم.
وی بیشترین میزان تقدیر و تشکر را از ماموران پلیس پیشگیری اعلام کرد و گفت: پلیس پیشگیری پایتخت که شامل مجموعههای کلانتریها و سرکلانتریها می شود، دارای بالاترین میزان تقدیر و تشکر هستند و پس از پلیس پیشگیری به ترتیب، پلیس های راهنمایی و رانندگی، امنیت عمومی و آگاهی، دارای بیشترین آمار تقدیر و تشکر هستند.
این مقام انتظامی در ادامه به آمار پیام های واصله به سامانه ۱۹۷ در پنج ماه ابتدایی سال ۹۷ اشاره کرد و در بررسی آن، گفت: در این مدت، بیش از ۵۸ هزار پیام واصل شده است که از میان، ۲۸ درصد پیام ها صحت داشته و قریب به چهار هزار پیام شامل تقدیر و تشکر از تلاش ماموران پلیس پایتخت است.
وی همچنین به آمار ۱۸ درصدی پیام های انتقادی اشاره کرد و گفت: پیامهای مردمی که از سوی پایگاههای فوریتی ۱۹۷ مورد بررسی قرار گرفته اند، نیز نشان از کاهش انتقادات و شکایات شهروندان از عملکرد ماموران پلیس است.
بیات، در پایان با اشاره به این که سامانه ۱۹۷ مرجع رسیدگی به شکایات، انتقادات، درخواست ها و تقدیر و تشکر شهروندان از عملکرد پلیس در ماموریت های محوله است، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورتی که تمایل داشته باشند از عملکرد ماموران انتظامی در پلیس های تخصصی همچون پیشگیری، راهنمایی و رانندگی، امنیت، آگاهی و مبارزه با مواد مخدر، انتقاد، شکایت و یا تقدیر و تشکر داشته باشند، می توانند از طریق سامانه پیامکی و تلفنی ۱۹۷ مراتب را به بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.
کد مطلب: 93288