کارگردان، طراح و مجری خندوانه گفت: فصل 5 این برنامه تا ماه محرم و فصل 6، پس از محرم تا عید نوروز روی آنتن می رود.
خندوانه تا کی روی آنتن است؟
4 شهريور 1397 ساعت 17:41
کارگردان، طراح و مجری خندوانه گفت: فصل 5 این برنامه تا ماه محرم و فصل 6، پس از محرم تا عید نوروز روی آنتن می رود.
کارگردان، طراح و مجری خندوانه گفت: فصل 5 این برنامه تا ماه محرم و فصل 6، پس از محرم تا عید نوروز روی آنتن می رود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رامبد جوان روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در فصل 6 نیز مسابقه ای با مضمون ادابازی خواهیم داشت، یک جشنواره تئاترهای کمدی هم داریم که امیدواریم اتفاق بیفتد و بتوانیم کارگردان ها را تشویق و جذب برای ساخت کارهای کوتاه در این زمینه بکنیم تا برای فصل بعد آماده شد.
وی در مورد طرح مطالبات مردم در خندوانه گفت: تا جایی که ظرفیت و ساختار برنامه اجازه دهد مطالبات را مطرح خواهیم کرد اما اگر میزانش بالا برود به مسیر دیگری می رویم که قصدش را نداریم.
جوان در مورد نگرانی تکراری نشدن برنامه گفت: تلاش می کنیم برنامه ها مطالب جدید داشته باشد، برنامه قاچ یکی از همین تجربه های جدید و زایشی بود که در طول جام جهانی شبهایی که برنامه خندوانه اجرا نمی شد این برنامه تولید و پخش شد.
وی افزود: در فصل های بعد خندوانه هم فکر می کنیم قاچ را داشته باشیم یا مثلا می توان شبهای استندآپ کمدی را در طول هفته برگزار کرد.
**جناب خان حتما باید با ماجرا وارد شود
کارگردان خندوانه در مورد شائبه افت کمی حضور جناب خان در این برنامه تلویزیونی گفت: چنین چیزی صحت ندارد، تا حدی از جناب خان مراقبت می کنیم که حتما ماجرایی داشته باشد و حرفی برای گفتن تا حضورش را در برنامه داشته باشیم.
وی افزود: مایل نیستیم جناب خان وارد شوخی های بیهوده شود به همین دلیل گاهی وقتها یک شب از سه شب برنامه و گاهی هر سه شب، جناب خان را در برنامه داریم.
جوان در مورد شائبه استفاده شخصی از تریبون خندوانه نیز گفت: استفاده از احسان کرمی می تواند گویای این باشد که من به دنبال جایگزین برای خود هستم تا کمتر جلوی دوربین باشم، اما اکنون تماشاچی به رفتار، لحن و خنده رامبد جوان عادت کرده است.
وی تصریح کرد: رامبد و خندوانه باهم گره خورده اند و تا اینجا با هم شکل گرفته اند، اما اگر روزی یک جراحی بتواند اینها را جدا کند این کار را می کنیم اگرچه کارهای زیادی در خندوانه انجام داده ام و صحبت های شخصی، گاهی سهم و حق من است.
**ظرفیت شوخی را در جامعه بالا ببریم
وی گفت: شبکه تلویزیونی نسیم یک شبکه کمدی است و باید در این حوزه ظرفیت ایجاد کند و برنامه خندوانه در پنج فصل با مخاطب به ادبیاتی مشترک در این زمینه رسیده است.
جوان در زمینه شوخی ها و متن های خنداننده شو نیز گفت: شرکت کنندگان اصولا مکانیسم تلویزیونی را نمی شناسند و اکثر در فضای مجازی کار کرده اند که نوعش با تلویزیون که رسانه ای همه گیر است، متفاوت است.
وی گفت: یکی از عناصر مهم در این موضوع رسانه ها هستند که نقش مهمی در جا افتادن شوخی در جامعه دارند، اصولا همه باید خط قرمزهای اجتماعی خود را افزایش دهیم، چه در سیاست و چه در بحث های اجتماعی.
این هنرمند عرصه تلویزیون افزود: در تلویزیون استندآپ وجود نداشت و یک سری شوخی ها هم نبود همین مواردی که در خندوانه و خنداننده شو شکل گرفته، مرزها را کمی تغییر داده و تماشاچی استقبال کرده است، همه باید حوصله کنیم تا این مساله جا بیفتد و با آزمون و خطا، نقاط ضعف و قوت ها مشخص شود.
وی یادآور شد: بیشترین شوخی ها در خندوانه با من شده با مردانگی، تجرد و تاهل و تمام زندگی ام شوخی شده است پس باید ظرفیت ها را بالا ببریم، شوخی و توهین در ذهن بسیاری افراد، کنار هم قرار گرفته که این صحیح نیست.
جوان افزود: کمدی می تواند حال آدم را خوب کند و فشار عصبی را کاهش دهد ولی اگر کمدی ضعیف، لاغر و کم رونق باقی بماند جامعه آسیب می بیند، کمدی باید رشد کند و قدرت بگیرد.
**استندآپ باید به کافه و رستوران ها وارد شود و شکل بگیرد
وی در مورد اینکه خنداننده شو بستری برای سلبریتی های یک شبه شده است، گفت: این میزان مشهور و محبوب شدن یک دفعه ای عجیب است، در هالیوود روانشناس و وکیل برای ستاره های سینمایی داریم و چون ستاره شدن و افول به صورت دوره زمانی است، مراقبت می کنند تا ستاره ها از نظر روانی آماده پذیرش این موضوع باشند، اما در ایران چنین چیزی نداریم و درخشیدن و افول می تواند حال ستاره ها را بد کند.
جوان گفت: زیاد نمی توانیم از نظر روانی از شرکت کنندگان خنداننده شو حمایت کنیم اما تا جایی که بشود این کار را انجام می دهیم، از جمله اینکه کارگردان ها از آنان استقبال می کنند و خنداننده شوها ماهی یک بار به خندوانه دعوت شده و استندآپ اجرا می کنند.
وی افزود: بعضی از آنها در حال بازی در سریال، فیلم و یا تئاتر هستند و بعضی ها هم در نقاط مختلف به ویژه در شهرستان ها استندآپ اجرا می کنند.
**خندوانه از سپاه پول نمی گیرد
کارگردان خندوانه با اشاره به برخی شایعات در فضای مجازی درباره منابع مالی این برنامه تلویزیونی گفت: رسانه ها نباید به شایعات دامن زنند و اجازه دهند شبکه های مجازی به اشاعه آنها بپردازند، چون مکانیزم ها در این زمینه بسیار دقیق و منضبط است.
وی در مورد شائبه پرداخت بودجه هایی از سوی سپاه به خندوانه گفت: چرا باید سپاه پول بدهد؟ مگر خندوانه خودش بودجه یا اسپانسر ندارد؟ اصلا تعهد ما به سپاه چیست؟ یا اینکه شایعاتی مطرح می شود که عموی من در سپاه است و از این طریق حمایت مالی از این نهاد صورت می گیرد که این صحیح نیست و من اصلا عمو یا دایی ندارم.
طراح خندوانه ادامه داد: شایعاتی نیز در مورد سوء استفاده مالی از پاساژی در تبریز در فضای مجازی مطرح شد که باید بگویم ما گانگستر نیستیم، اصولا مکانیزم هزینه و درآمدزایی ما از طریق حرفه مان صورت می گیرد، سپاه با برند اوج در پروژه هایی که تمایل دارد، همکاری می کند.
وی گفت: یا برخی می گویند سازمان رفاهی تفریحی شهرداری به خندوانه بودجه می دهد، اگر صحت دارد چرا در خندوانه حتی یک جمله از شهرداری صحبت نمی شود.
جوان افزود: امسال توانستیم بودجه هایمان را تا حدی تامین کنیم که سه فیلم ساخته شد و این برای صنعت سینما اتفاق خوبی است چون سه گروه توانستند در صنعت سینما کار کنند، برخی شایعات و شوخی ها تا حدی شوخی و الکی است که پاسخ ندارد.
وی افزود: همه ما می توانیم راجع به همدیگر راحت حرف بزنیم، سواد رسانه ای مربوط به این می شود که بفهمیم چه اخباری درست و چه اخباری غلط است، باید از برنامه ای که می تواند حال مردم را خوب کند، مراقبت کنیم ما از روز اول با این هدف آمدیم و برنامه خندوانه تاکنون توانسته آدم های تازه ای به این حرفه اضافه کند و استعدادهای زیادی را وارد عرصه فعالیت کند.
این چهره هنری تلویزیونی گفت: با تیم و انرژی هایی که در خندوانه به کار می رود به راحتی می توان دو فیلم سینمایی ساخت، کار کردن زیاد خندوانه در جامعه و استقبال مخاطبان می تواند دلیل شایعات کذب نسبت به آن باشد.
وی افزود: خندوانه یک ریال هم برای تلویزیون هزینه ندارد و در مقابل جا افتادن آن بین مخاطبان و کارهایی که انجام می دهد در عین حال که وظیفه اش نیست می تواند دلیل شایعه پراکنی باشد.
جوان افزود: فعالیت های تبلیغاتی بلدم و پروژه «آپ» که در فضای مجازی شایعاتی در مورد آن مطرح شد، بیرون از فضای خندوانه بود، خیلی از مسائل نیازی به گفتن ندارد، الان با تلویزیون در وضعیت سخت مالی هستیم اما لزومی ندارد که این مساله را علنی کنیم.
وی گفت: خندوانه یکی از موفق ترین برنامه های تلویزیون است که بودجه ویژه ای هم باید داشته باشد، در خندوانه خیلی وقت ها از جیب هزینه کردیم، اما رانت بازی نمی کنیم کاملا مشخص کار حرفه ای انجام می دهیم، برج نمی سازیم، ماشین خرید و فروش نمی کنیم و از بیت المال ارتزاق نمی کنیم و برای تلویزیون درآمدزایی داریم.
** بین ما و اسپانسرها خارج از چارچوب تلویزیون هیچ اتفاقی نمی افتد
تهیه کننده خندوانه نیز در این نشست در مورد شبهات مالی این برنامه تلویزیونی گفت: اسپانسرها وارد تلویزیون می شوند و با امضای مدیر شبکه قرارداد می بندند و میزان پرداختی از سوی آنها هم توسط شورای برنامه ریزی تعیین می شود و وجوه هم به خزانه پرداخت می شود.
سیدعلی احمدی با بیان اینکه در خندوانه رابطه مستقیم با اسپانسرها ندارد و مجاز به انجام این کار هم نیست، افزود: در شرایط کنونی تنها اتفاقی که افتاده این است که خندوانه فقط کمی زودتر اقساطش را از تلویزیون گرفته است.
وی در مورد شایعه درآمدزایی از سوی شرکت کنندگان خنداننده شو نیز افزود: باید گفت خندوانه شاید برای اینها درآمدزایی کرده باشد اما مطلقا از سوی اینها درآمدی کسب نکرده است.
احمدی در مورد شوخی های خنداننده شو نیز افزود: سینما و تلویزیون به ویژه در حوزه کمدی مشکل متن دارد و وارد بودن برخی اشکالات در متن خنداننده شوها هم بر همین روال نمی تواند مساله غیرعادی باشد.
تهیه کننده خندوانه افزود: عبارت مثبت 18 عنوان خوب و مناسبتی برای برخی بخش ها یا متن های خنداننده شو نیست، همه شوخی هایمان قابل دفاع است، پرداختن به عمه و خاله و پدر در شوخی ها و متن های خنداننده شوها از سر ناچاری است چون دست ما برای شوخی در زمینه های دیگر باز نیست.
وی گفت: گروه نویسندگان خندوانه تمام جاهایی که توانسته اند به شرکت کنندگان خنداننده شو کمک کرده اند، خود شرکت کنندگان ایده هایی دارند، گروه نویسندگان و مربی ها نیز به آنان کمک می کنند.
به گفته احمدی، سطح رضایتمندی از خندوانه تاکنون به کمتر از 90 درصد و تعداد مخاطبان به کمتر از 70 درصد نرسیده است.
وی افزود: بعد از نسل کمدین هایی که اکنون حدود 50 ساله اند و بعد از برنامه های موفقی چون ساعت خوش شکل گرفتند هیچ زایشی در این زمینه صورت نگرفته است تا اینکه در فصل اول خنداننده شو صورت گرفت.
احمدی گفت: خندوانه یک سرمایه ملی است و تا وقتی مردم و مخاطب بخواهند و تیم ما آن زایش فکری و به روز شدن را داشته باشد تا همراه مردم بیاید ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: امشب پایان رای گیری برای فینال خنداننده شو است و پیش بینی 60 میلیون رای داریم.
کد مطلب: 92849