گزارشهای منتشره از میزان فروش گوشیهای هوشمند از تولیدکنندگان موبایل در جهان نشان میدهد که شرکتهای سامسونگ و هواوی توانستهاند عملکرد موفقیتآمیزتری نسبت به اپل آمریکا را به ثبت برسانند.
سامسونگ و هواوی موفقتر از اپل
10 مرداد 1397 ساعت 14:01
گزارشهای منتشره از میزان فروش گوشیهای هوشمند از تولیدکنندگان موبایل در جهان نشان میدهد که شرکتهای سامسونگ و هواوی توانستهاند عملکرد موفقیتآمیزتری نسبت به اپل آمریکا را به ثبت برسانند.
گزارشهای منتشره از میزان فروش گوشیهای هوشمند از تولیدکنندگان موبایل در جهان نشان میدهد که شرکتهای سامسونگ و هواوی توانستهاند عملکرد موفقیتآمیزتری نسبت به اپل آمریکا را به ثبت برسانند.
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، کارشناسان و پژوهشگران آماری در موسسه تحقیقاتی IDC در تازهترین گزارش میزان فروش گوشیهای هوشمند تولیدکنندگان برتر موبایل در جهان اعلام کردهاند که شرکت کرهای سامسونگ با فروش ۷۱.۵ میلیون دستگاه موبایل در جهان از ابتدای سال جاری ۲۰۱۸ میلادی تاکنون توانسته است جایگاه نخست پرفروش ترین برند و شرکت تولیدکننده موبایل در جهان را به خود اختصاص داده است.
شرکت چینی هواوی نیز با فروش ۵۴.۲ میلیون در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی توانسته است با حضور در رتبه دوم این فهرست، از رقیب آمریکایی خود یعنی اپل با فروش تنها ۴۱.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند سبقت بگیرد. این بدان معناست که سهم سامسونگ از بازار موبایل ۲۰.۹ درصد، هواوی ۱۵.۸ درصد و اپل ۱۲.۱ درصد گزارش شده است.
شرکتهای چینی شیائومی و اوپو نیز به ترتیب با فروش ۳۱.۹ و ۲۹.۴ میلیون دستگاه و اختصاص سهم ۹.۳ درصد و ۸.۶ درصد در جایگاههای چهارم و پنجم قرار گرفتهاند.
با نگاه مختصری بر جدول زیر میتوان به وضوح دریافت که شرکتهای آسیایی فعال در زمینه تولید گوشی هوشمند همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی و اوپو همگی بر سایر رقبای خود همچون شرکت آمریکایی اپل برتری یافته و در به فروش بسیار بالاتری دست یافتهاند.
این جدول همچنین نشان میدهد که در سال 2017 میلادی نیز سامسونگ همچنان در صدر جدول و فهرست پرفروشترین برندهای موبایل قرار گرفته بوده است اما تفاوتی که آمار سال 2018 با سال قبل از آن میکند، جابجایی رتبه اپل و هواوی است، به گونهای که اپل در سال گذشته میلادی، با فروش 41.0 میلیون دستگاه گوشی در رتبه دوم و هواوی با فروش 38.5 میلیون دستگاه گوشی در رتبه سوم این فهرست جای گرفته بودهاند و حالا جای این دو شرکت چینی و آمریکایی با هم عوض شده است.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که قیمت بالای جدیدترین پرچمدار اپل یعنی آیفون ۱۰ یکی از عوامل افت و روند نزولی میزان فروش این شرکت آمریکایی بود و موجب شد بسیاری از کاربران به محصولات مشابه از سایر برندهای جهان همچون سامسونگ، هواوی و غیره روی بیاورند.
برخی دیگر از تحلیلگران هم میگویند اینکه هواوی از اپل جلو زده است، بسیار تعجب برانگیز است چراکه اگر سامسونگ از اپل سبقت میگرفت، چندان جای تعجب نداشت چون این دو شرکت همواره از رقیبان سرسخت یکدیگر بوده اند.
کد مطلب: 91503