کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرافکنی آل‌خلیفه با ایران‌هراسی

10 مهر 1391 ساعت 14:25

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهارات ضد ایرانی وزیر ‌خارجه بحرین در مجمع عمومی سازمان ملل را بیان‌کننده منویات آمریکا و غرب خواند و گفت: آل‌خلیفه فقدان مشروعیت خود را در قالب ایران‌هراسی فرافکنی ‌می‌کند.


منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر ‌خارجه بحرین در مجمع عمومی سازمان ملل که دولت ایران را متهم به دخالت در امور داخلی کشور‌های منطقه کرد، گفت: ادعا‌های تکراری برخی از رژیم‌های مرتجع و دست نشانده حوزه خلیج فارس، برای خوشایند آمریکا و غرب است.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رژیم آل‌خلیفه که با محروم کردن ملت بحرین از حقوق و آزادی‌های سیاسی و مدنی، اقدام به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم این کشور کرد، ابزار دست قدرت‌های بزرگ است.
وی افزود: رژیم بحرین که با بحران مشروعیت داخلی مواجه است با بیان این ادعا‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل سعی داشت تا فرا‌فکنی و افکار عمومی جهان را از قضیه کشتار و قتل‌ عام مخالفان منحرف کند.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای قانون اساسی خود که اصل را بر احترام به حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت، عدم مداخله در امور سیاسی دولت‌ها و حمایت از همه ملت‌های مسلمان جهان قرار داده، با اعمال خشونت و کشتار مردم بحرین از سوی دولت منامه به شدت مخالف است و آن را محکوم می‌کند.
نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: رژیم‌های مرتجع منطقه همچون آل خلیفه در نشست‌های خصوصی با مقامات ایران، به هراس خود که ناشی از بیداری اسلامی فراگیر در منطقه است، اعتراف کرده و دست به دامن جمهوری اسلامی ایران می‌شوند تا به حل بحران داخلی آنان کمک کند و در همین حال در مجامع بین‌المللی سخنان سلطه‌گران را تکرار می‌کنند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: دستگاه دیپلماسی ایران باید در برابر سیاست‌ دو‌گانه بحرین و کشور‌های حوزه خلیج فارس، واکنش نشان دهد و پاسخ ادعا‌های واهی کشور‌هایی همچون امارات، یمن، بحرین و ... را قاطعانه بدهد.
رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای بی‌اساس وزیر امور خارجه بحرین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد به ‌اصطلاح دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را محکوم کرد.


کد مطلب: 8962

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/8962/فرافکنی-آل-خلیفه-ایران-هراسی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir