روابط عمومی دیجی کالا در بیانیه ای اعلام کرد: « از هرگونه شفافسازی استقبال کرده و نهایت همکاری را در این زمینه داشته است.»
روابط عمومی دیجی کالا با ارسال بیانیه ای در ارتباط با مسائل اخیر بازار موبایل واکنش نشان داد.
در نسخه ای از این بیانیه که به جماران ارسال شده آمده است:
- دیجیکالا به عنوان شرکتی مشتریمحور همواره شفافیت را از اصول بنیادین خود دانسته است و سعی داشته محصولات خود را با بهترین قیمت به دست مصرفکنندهی نهایی برساند. در این راستا از هرگونه شفافسازی استقبال کرده و نهایت همکاری را در این زمینه داشته است.
- دیجیکالا علیرغم تلاشهای فراوان تا به امروز موفق به واردات حتی یک عدد گوشی موبایل نشده و تاکنون هیچ ارز دولتیای دریافت نکرده است و هیچ اطلاعی از دریافتکنندگان ارز دولتی تا پیش از انتشار لیست مربوط منتشر شده، نداشته است.
- بعد از طرح رجیستری که از طرف دولت نگرانی هایی مبنی بر افزایش قیمت برای مصرف کنندگان نهایی وجود داشت، پیشنهادی از سمت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر ورود فروشگاههای آنلاین به عرصهی واردات و فروش کالا با قیمتهای رقابتی و کنترلشده مطرح شد، که متاسفانه تاکنون امکان اجرایی شدن آن فراهم نشده است.
- بنابراین کلیهی گوشیهای موبایل عرضه شده در دیجیکالا از توزیع کنندگان و واردکنندگان برندها در داخل کشور با قیمتهای تعیین شده توسط خود تامینکنندگان و واردکنندگان به صورت رسمی خریداری شده است و قیمتهای فاکتور شده توسط آنها بر مبنای قیمت ارز آزاد و یا حتی بالاتر بوده است.به این ترتیب دیجیکالا با پایینترین حاشیهی سود مورد قبول نهادهای نظارتی، کالا را به دست مصرفکنندهی نهایی رسانده است. تاکید میشود که دیجیکالا ذی نفع در واردات کالا توسط هیچ کدام از واردکنندگان گوشی موبایل از جمله شرکت داتیس امرتات، نودیس پرداز و ... نیست و آنها نیز مانند باقی هزاران تامین کنندهی دیجیکالا در رستههای محصولی مختلف هستند.
- دیجیکالا با اعتقاد به اصل شفافیت و مشتریمحوری سوابق قیمت فروش کالای خود را به مصرفکنندگان نشان میدهد و این موضوع را یکی از اصول اساسی خود میداند. موجودی انبار دیجیکالا باتوجه به تامین کالا از تامینکنندگان داخلی، همواره بسیار محدود بوده و در بازههای زمانی کوتاه با قیمتهای خرید روز ، تامین مجدد میشود.
- حتی در پلتفرم مارکتپلیس دیجیکالا که قیمتگذاری توسط خود فروشندگان انجام میشود، کمیسیون دریافتی دیجیکالا در گروه موبایل تنها 2 درصد است که به صورت شفاف قید شده است.
- فروش دیجیکالا هیچ گاه حتی در شرایط پرالتهاب بازار که اغلب عرضهکنندگان از فروش کالا خودداری میکردند، متوقف نشد و تمام تلاش خود را برای عرضهی محصولات با بهترین قیمتهای ممکن، به انجام رساند و همواره هر کالایی که از تامینکننده خریداری شد، به فروش رسید. چناچه کالایی در دیجیکالا ناموجود شده است تنها دلیل آن عدم موجودی آن در انبار دیجیکالا و یا عدم تامین آن توسط تامینکنندگان و واردکنندگان بوده است.
- تمامی ادعاهای فوق مبتنی بر مدارک و مستنداتی است که آمادگی داریم آن ها را به رؤیت نهادهای نظارتی و اهالی محترم رسانه برسانیم. از شفافسازی اخیر در این حوزه استقبال میکنیم و تنها راه پیشرفت و توسعهی اقتصادی کشور را شفافسازی در همهی حوزهها دانسته و همچنین این امر را پیشنیازی مهم برای تحقق مهمترین اصل خود، که همان مشتریمحوری است، میدانیم.
روابط عمومی دیجیکالا/ 6 تیر 1397