کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور مرسی:

تا چند روز آینده پیشنهاداتی درباره اصلاح کمپ‌دیوید ارائه خواهم کرد

خبرگزاری فارس , 1 مهر 1391 ساعت 12:30

مشاور رئیس جمهور مصر اعلام کرد که تا چند روز آینده پیشنهاداتی را در خصوص اصلاح توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی موسوم به «کمپ دیوید» ارائه خواهد کرد.


«محمد سیف‌الدوله» به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که ظرف چند روز آینده پیشنهاداتی در خصوص تعدیل توافقنامه صلح امضا شده بین مصر و اسرائیل ارائه می‌کند.

وی افزود که این پیشنهاد شامل اصلاح بند چهارم توافقنامه در رابطه با مسائل امور امنیتی در مرزها است.

وی اشاره کرد که این بند شامل الحاقیه امنیتی است که حق مصر در دفاع از سینا را محدود کرده و به موجب آن دو سوم سینا تقریبا از وجود هر گونه نیروی امنیتی مصری خالی است.

سیف‌الدوله اظهار داشت که اصلاح کمپ‌دیوید خواسته ملی و ضرورت راهبردی و امنیتی بویژه در سایه حوادث سینا است که اخیرا نیز کشته شدن ۱۶ نیروی امنیتی مصر در رفح واقع در شمال سینا را شاهد بودیم و علاوه بر آن در سال گذشته نیز چند سرباز مصری به ضربه گلوله اسرائیلی‌ها کشته شدند.

وی اشاره کرد که در آینده نشست‌های گسترده‌ای بین گروه‌ها و احزاب سیاسی برای بررسی اصلاح توافقنامه صلح برگزار خواهد شد و اصلاح این توافقنامه نیز اجتناب‌ناپذیر است و دیر یا زود اجرا خواهد شد زیرا مصر باید سیطره کامل خود بر سینا را بازیابد.

سیف‌الدوله اظهار داشت که تنها ۳ کیلومتر در داخل اراضی اشغالی منطقه محدود تسلیحاتی است که به منطقه «د» معروف است در حالی که در شبه جزیره سینا ۳ منطقه اعم از «الف»، «ب» و «ج» استقرار نیروهای مسلح در آن محدود است و این امر به معنای نبودن سیطره کامل بر خاک مصر است و همین امر باعث شده است که عناصر جنایتکار و شبکه‌های جاسوسی در این منطقه فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد که هرگز اجازه نخواهیم داد سینا به ابزار فشاری بر تصمیم‌سازان مصر تبدیل شود.


کد مطلب: 7893

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/7893/چند-روز-آینده-پیشنهاداتی-درباره-اصلاح-کمپ-دیوید-ارائه-خواهم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir