کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح سراسری «قیوم ۱» در سطح کشور اجرا می‌شود

4 مرداد 1391 ساعت 19:37

طرح سراسری «قیوم۱» در راستای ترویج و احیای «نذر» فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور برای نخستین‌بار توسط مؤسسه فاواگستر شریف اجرا می‌شود.



علیرضا احمدی دبیر اجرایی این طرح با اشاره به اهمیت این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: همه ما به عنوان مسلمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به همنوعان خویش مسئولیم و نمی‌توانیم نسبت به یکدیگر و مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی بی‌تفاوت باشیم، بدین منظور مؤسسه فاواگستر شریف به عنوان یک مؤسسه مردمی به سهم خود در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن و فوران احسان و نیکوکاری است طرحی را در مرحله اجرا دارد به عنوان طرح سراسری «قیوم ۱» که کلیت این طرح به ترویج و اشاعه فرهنگ غنی «نذر» براساس آموزه‌های دینی آن هم در راستای مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد.

وی افزود:در مرحله اول طرح، این مؤسسه، روستایی را به نام کاهک از توابع شهرستان داورزن واقع در استان خراسان رضوی به عنوان پایلوت انتخاب نموده و پس از بررسی‌های لازم و با توجه به جمعیت این روستا که قریب ۳۲۰ نفر می‌باشد در نظر دارد طی مراسمی در روز یکشنبه مورخ ۸ مرداد ۹۱ با حضور مسئولین شهرستانی و استانی تعداد ۵ دستگاه رایانه به صورت نمادین در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی این روستا به اهالی آن از طرف مؤسسه باواگستر شریف اهدا کند.

احمدی ادامه دا: ما باید این را در نظر داشته باشیم که روستاها در تعیین سرنوشت میهن اسلامی‌مان ایران سهم بسزایی دارند به طوری که اکثر مایحتاج کشاورزی و دامپروری مردم از طریق روستاهای کشور تأمین می‌شود و می‌توان از آنها به عنوان جهادگران در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یاد کرد. در ضمن یادآور می‌شود که این روستا با توجه به جمعیت کمی که دارد تعداد ۱۹ شهید والا مقام در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است. لذا طرح سراسری «قیوم ۱» به حول قوه الهی در نظر دارد تا در مراحل بعدی با مشارکت مردمی به صورت خودجوش این طرح را براساس شناسایی نیازهای فرهنگی و اجتماعی روستاها، در دیگر روستاهای سراسر کشور اجرایی کند.


کد مطلب: 769

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/769/طرح-سراسری-قیوم-۱-سطح-کشور-اجرا-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir