کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حماس: اسرائيل مسئول جان اسرای اعتصاب‌كننده است

خبرگزاری آفتاب , 29 شهريور 1391 ساعت 8:57

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مسئولیت كامل سلامت «سامر البرق» و دیگر اسرای فلسطيني را كه دست به اعتصاب غذا زده‌اند، متوجه رژیم صهیونیستی دانست.


 این جنبش طی بیانیه‌ای در واكنش به وخامت وضعیت سلامت سامر البرق، رژیم صیهونیستی را از خودسری و طفره رفتن از آزادی فوری وی و تداوم جنایت علیه اسرای فلسطینی كه نقض آشكار قوانین و معاهدات بین‌المللی به شمار می‌رود، برحذر داشت.

جنبش حماس در بیانیه خود ضمن تاكید بر این كه «مساله اسرا تا زمان آزادی همگی آنان در راس اولویت‌های ما قرار خواهد داشت»، از ملت فلسطین و گروه‌های فعال آن خواست، با اسرای دلاور و قهرمان در تحقق خواسته‌های عادلانه خود اعلام هم‌بستگی كنند و رژیم صهیونیستی را به منظور آزادی البرق و دیگر اسرای اعتصاب‌كننده تحت فشار قرار دهند.

اين در حالي است كه پيش از اين، سازمان‌هاي مدافع حقوق بشر در خاورميانه و اروپا در مورد خطر مرگ سه اسير فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي كه بيش از سه ماه است در اعتصاب غذا به سر مي‌برند، هشدار دادند و توجه جامعه بين‌الملل به اين زندانيان را خواستار شدند.

موسسه حقوق بشر اروپا ـ مديترانه در ژنو، موسسه بين‌المللي حاميان بشريت در وين و مركز عدالت فلسطينيان در استكهلم در بيانيه‌اي نسبت به وضعيت جسماني سه اسير فلسطيني كه به دليل اعتصاب غذا رو به وخامت رفته است، ابراز نگراني كردند.

اين سازمان‌ها در بيانيه‌شان از سازمان ملل خواستند تا بر اساس مسئوليت‌هايش عمل كند و هر چه سريع‌تر براي محافظت اين زندانيان به ويژه سامر البرق كه ۱۱۷ روز است دست به اعتصاب غذا زده، اقدام كند.

همچنين گروه‌هاي نامبرده اعلام كردند كه اين سه اسير فلسطيني به دليل طولاني شدن مدت اعتصاب غذا از وضعيت خوبي برخوردار نيستند و بر اساس تشخيص پزشكان در صورت ادامه اين اعتصاب در معرض خطر مرگ قرار مي‌گيرند.

بر اساس گزارش خبرگزاري كويت، اين گروه‌هاي مدافع حقوق بشر در ادامه از سازمان ملل خواستند تا اسرائيل را براي پايان دادن به بازداشت‌هاي غيرقانوني فلسطينيان و تلاش براي حفظ جان اسراي فلسطيني تحت فشار قرار دهد.

وزير امور زندانيان فلسطين در گفت‌وگويي خبري اعلام كرد كه مصر براي پذيرش يكي از اين زندانيان كه سلامتش به خطر افتاده اعلام آمادگي كرده است.


کد مطلب: 7507

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/7507/حماس-اسرائيل-مسئول-جان-اسرای-اعتصاب-كننده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir