کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله به كنسولگري آمريكا در لاهور

خبرگزاری ايسنا , 28 شهريور 1391 ساعت 12:21

پاكستاني‌هاي معترض به فيلم موهن به پيامبر اسلام (ص) در مقابل كنسولگري‌هاي آمريكا در شهرهاي لاهور، كراچي و پيشاور به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه مي‌دهند.


 به نوشته روزنامه داون، پليس و نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن معترضان خشمگين از گاز اشك‌آور و باتوم استفاده كردند. در جريان اين اعتراضات تاكنون دو تن كشته شده و ده‌ها تن ديگر مجروح شده‌اند.

معترضان اقدام به سوزاندن پرچم‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي كرده و به مراكز آمريكايي در سه شهر لاهور، كراچي و پيشاور خساراتي وارد آوردند.

يكي از مقام‌هاي پليس محلي در لاهور اعلام كرد كه معترضان تلاش كردند به كنسولگري آمريكا در اين شهر وارد شوند كه البته با ممانعت پليس مواجه شدند. بسياري از معترضان را جوانان و زنان تشكيل مي‌دادند و در جريان اين تظاهرات گسترده كه با شعارهايي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي همراه بود چند تن از جوانان معترض موفق شدند از موانع موجود كه براي حفاظت از كنسولگري‌ آمريكا در لاهور تعبيه شده بود عبور كرده و با سوزاندن پرچم آمريكا به نشانه اعتراض به اين تظاهرات در اين شهر پايان دهند.

با اين حال تظاهرات در شهرهاي پيشاور و كراچي ادامه يافت، عبدالخالق اسدي، دبيركل مجلس وحدت مسلمين ايالت پنجاب اقدامات مقام‌هاي مسئول پاكستاني را در قبال تظاهرات گسترده عليه انتشار اين فيلم موهن مورد انتقاد قرار داد و گفت: به نظر مي‌رسد كه دولتمردان پاكستاني به جاي احترام به حضرت محمد (ص) و مقدسات اسلام بيشتر خواهان حمايت از منافع آمريكايي و وفادارماندن به دولتمردان هستند.

وي افزود: ماموران پليس به دستور دولت پاكستان اقدام به متفرق كردن معترضان با استفاده از گاز اشك‌آور و باتوم مي‌‌كنند.

همچنين فعالان حزب تحريك انصاف مسلم ليگ نواز شريف، جماعت اسلامي و تني چند از تجار و اصحاب رسانه پاكستان در تظاهراتي جداگانه در شهرهاي اين كشور دست به راهپيمايي اعتراض آميز زدند.

علاوه بر اين وكلاي دادگاه‌هاي پاكستان نيز به همراه اعضاي كانون وكلا اقدام به برگزاري راهپيمايي كرده و قطعنامه‌‌هايي را عليه اين فيلم موهن صادر كردند.

اين در حالي است كه صاحب زاده فاضل كريم، رئيس شوراي اتحاد اهل تسنن پاكستان نيز خواستار برگزاري تظاهرات گسترده عليه اين فيلم توهين آميز شده است.


کد مطلب: 7379

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/7379/حمله-كنسولگري-آمريكا-لاهور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir