کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاکستان خبر داد:

گزارش کميسيون تحقيق درباره مرگ اسامه بن لادن ماه آينده منتشر مي شود

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 27 شهريور 1391 ساعت 21:11

کمیسیون تحقیقی که دولت پاکستان پس از کشته شدن اسامه بن لادن، سرکرده گروه تروریستی القاعده توسط نظامیان ویژه ارتش آمریکا در خاک پاکستان تشکیل داد، گزارش خود را نیمه اول ماه آینده میلادی منتشر خواهد کرد.


دولت پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد کمیسیون تحقیق درباره حضور اسامه بن لادن در خاک پاکستان و عملیات یکجانبه ای که نیروهای آمریکایی برای کشتن سرکرده القاعده انجام دادند، گزارش خود را نیمه اول ماه آینده منتشر خواهد کرد.
کمیسیون یادشده دو هفته پس از آن تشکیل شد که پارلمان پاکستان خواستار تحقیقی مستقل درباره تهاجم کماندوهای آمریکایی به خاک پاکستان در دوم ماه مه سال دو هزار و دوازده شد. این کمیسیون موظف است تمام جزییات مربوط به حضور اسامه بن لادن در خاک پاکستان را روشن کند و شرایط و نحوه اجرای عملیات مخفیانه ارتش آمریکا را برضد سرکرده القاعده در منطقه ابوت آباد در دوم مه سال دو هزار و یازده مشخص سازد. این کمیسیون همچنین باید به علل ناتوانی یا اهمال کاری مقامات اسلام آباد در شناسایی مخفی گاه اسامه بن لادن در خاک پاکستان پی ببرد و توصیه های لازم را برای جلوگیری از تکرار وقایعی از این قبیل به مسئولان پاکستانی ارائه نماید.
دولت پاکستان اعلام کرد این کمیسیون تا کنون بررسیهای دقیقی انجام داده و با شاهدان متعددی در رابطه با پرونده ابوت آباد گفتگو کرده است.
اقدام یکجانبه ارتش آمریکا برای ترور اسامه بن لادن در خاک پاکستان اعتراضات گسترده ای را در سرتاسر پاکستان برانگیخت. سامانه راداری ارتش پاکستان در آن زمان موفق نشد حرکت بالگردهای نظامی آمریکا و عبور آنها از مرز افغانستان را تشخیص دهد و به مقامات نظامی و امنیتی کشور هشدار دهد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد، مردم پاکستان و بسیاری از کشورهای دیگر بی صبرانه منتظر هستند تا نتایج تحقیقات کمیسیونی که پاکستان در این زمینه تشکیل داده است، منتشر شود و ببینند چگونه اسامه بن لادن توانسته است پنج سال در خاک این کشور مخفی شود بدون اینکه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان از آن مطلع شوند.


کد مطلب: 7293

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/7293/گزارش-کميسيون-تحقيق-درباره-مرگ-اسامه-بن-لادن-ماه-آينده-منتشر-مي-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir