کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسن جوهرچی درگذشت

پایان عاشق باوقار سینمای ایران

15 بهمن 1395 ساعت 18:16

حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون دیروز به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. وی به دلیل بیماری و عارضه کبدی در بخش آی سیو بستری بود.


حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون دیروز به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. وی به دلیل بیماری و عارضه کبدی در بخش آی سیو بستری بود.
علی دهکردی، بازیگر سینما و تلویزیون تایید کرد که حسن جوهرچی به دلیل ایست قلبی درگذشت.
مهدی امینی‌خواه بازیگر تلویزیون و سینما صبح دیروز خبر درگذشت این بازیگر را در صفحه اینستاگرام خود با تصویرش منتشر کرد و نوشت:متاسفانه در کمال ناباوری، امروز، دوست وهمکارم حسن جوهرچی بر اثر بیماری کبد در بیمارستان چمران به دیار باقی شتافت.
حسن جوهرچی چندی پیش نیز به دلیل این عارضه در بیمارستان شهید چمران بستری بود و پس از چند روز به منزلش منتقل شد.
او در سال 47 در تهران متولد شد. وی لیسانس عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای تهران داشت.
«ضیافت»، «سلطان»، «دو زن»، «دختری به نام تندر» و.... از جمله فیلم‌های سینمایی او بودند اما او با بازی در سریال «در پناه تو» در سال 73 به شهرت رسید.
آخرین بازیگری وی در تلویزیون در سریال « آرام می‌گیریم» و‌نیمه کاره ماند و آخرین کار سینمایی وی «آبی» بود.
روح‌الله سهرابی کارگردان سریال «آرام می‌گیریم» در گفت‌وگو با مهر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حسن جوهرچی که در این اثر به ایفای نقش پرداخته بود، گفت: به نظرم حسن جوهرچی در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بود به طوریکه در لوکیشن‌های مختلف که ما مشغول‌ فیلمبرداری بودیم، وقتی او را می‌دیدند استقبال زیادی از او می‌کردند. حسن جوهرچی عرق خاصی به آثاری که در آن به ایفای نقش می‌پرداخت، داشت.
وی افزود: عجیب بود که همین اواخر وقتی در بیمارستان بستری بود برای ضبط برخی از سکانس‌ها از بیمارستان می‌آمد و با وجود آنکه بیمار بود، به ایفای نقش می‌پرداخت. او در حالی که بیمار بود مدام به ما می‌گفت اگر رضایت ندارید یک بار دیگر این سکانس‌ها را فیلمبرداری کنیم، اما او بازیگری بود که به خوبی کارش را بلد بود همچنین بازیگر بااخلاق و بی حاشیه ای بود. به جرات می‌توانم بگویم حسن جوهرچی از بی حاشیه ترین و با اخلاق ترین بازیگران سریال «آرام می‌گیریم» بود
سهرابی عنوان کرد: من متاسفم حالا که او در بین ما نیست باید درباره او صحبت کنم. این را هم باید بگویم که بچه‌های «آرام می‌گیریم» بسیار از نظر روحی بهم ریخته اند.
این کارگردان با اشاره به سکانس‌های باقی مانده از حسن جوهرچی بیان کرد: سکانس‌های زیادی از او باقی مانده و ما هنوز تصمیم نگرفته ایم که به چه صورت این قسمت‌ها را فیلمبرداری کنیم در واقع تصمیم نگرفتیم که بازیگری را جایگزین او کنیم و یا اینکه خط قصه را تغییر دهیم. زیرا در ادامه قصه قرار بود یکی از شخصیت‌های اصلی ما با نام رعنا با پدر خود یعنی حسن جوهرچی چلنج‌های اساسی داشته باشد. ما همچنان منتظریم تا ببینیم چه تصمیمی‌می‌گیریم.
به گزارش ایسنا، برخی هنرمندان ساعتی پس از اعلام این خبر با انتشار عکسی از او در صفحه‌های شخصی‌شان، به خانواده داغدیده‌اش، جامعه هنری و مردم تسلیت گفتند.
پرویز پرستویی - بازیگر سینما و تلویزیون - نیز با انتشار تصویری از جوهرچی، درگذشت او را به خانواده‌اش و جامعه هنری تسلیت گفت و به بازیگری جوهرچی اشاره کرد و نوشت: بازی خوبش در «در پناه تو» و ... از یادمان نمی‌رود.
رامبد جوان - مجری و بازیگر - نیز در صفحه شخصی خود با انتشار عکسی از حسن جوهرچی، درگذشت این بازیگر را به مردم و خانواده او تسلیت گفت.
مجید صالحی - بازیگر - نیز این خبر را «تلخ و ناگوار» دانست و درگذشت حسن جوهرچی را به خانواده داغ‌دار او، جامعه هنری و مردم مهربان سرزمین‌مان تسلیت گفت.
بهنوش طباطبایی - بازیگر - نیز در صفحه شخصی‌اش، درگذشت این بازیگر توانمند را تسلیت گفت و آرزو کرد روحش قرین رحمت الهی باشد.
الهام پاوه‌نژاد - بازیگر تلویزیون و تئاتر - نیز در پیامی‌متفاوت نوشت: شوخی می‌کنین؟! این یک مبارزه است؟ رو کم کنی؟ امتحان؟ یادآوری؟ خدایا ...
لیلا بلوکات - بازیگر - هم در پیامی، تسلیت گفتن برای درگذشت حسن جوهرچی را باورنکردنی دانست و به درگذشت عزیزان عرصه هنری و حوادث ناگوار امسال اشاره کرد.
مهدی پاکدل - بازیگر- نیز در صفحه شخصی خود به فراوانی خبرهای ناگوار در سال ۹۵ اشاره کرد و درگذشت حسن جوهرچی را تسلیت گفت.
نسرین مقانلو - بازیگر - نیز با انتشار عکسی از حسن جوهرچی، این اتفاق دردناک را تسلیت گفت و همچنین به ناگواری اتفاق‌های امسال اشاره کرد.
مهران احمدی و رزیتا غفاری نیز درگذشت این بازیگر را تسلیت گفتند.
همچنین کامران تفتی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ به همکاری و دوستی خود با حسن جوهرچی اشاره کرد و گفت: حسن جوهرچی همکار قدیمی‌و دوست خیلی خوب من بود. در چند کار نمایشی با یکدیگر همراه و همکار بودیم. حالم در غم از دست دادن حسن جوهرچی بدترین حال است.
وی در ادامه بیان کرد: درگذشت این هنرمند را به تمام اعضای سینما، تلویزیون، اطرافیان و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم. مراسم تشییع پیکر زنده یاد حسن جوهرچی روز یکشنبه ١٧ بهمن ماه ساعت ٩ صبح از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود.


کد مطلب: 66369

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/66369/پایان-عاشق-باوقار-سینمای-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir