کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طبق اعلام نشریه اشپیگل :

آلمان به ‌دلیل اعتراض اسرائیل قرارداد فروش زیردریایی به مصر را بازبینی می‌کند

خبرگزاری فارس , 22 شهريور 1391 ساعت 18:39

پس از اعتراض و رایزنی‌های اسرائیل،‌ آلمان متعهد شد قرارداد فروش دو زیردریایی جنگی به مصر را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.


هفته‌نامه «اشپیگل» سه شنبه در گزارشی نوشت: پس از رایزنی‌های گسترده، اسرائیل، آلمان را متقاعد کرد تا درباره فروش دو زیردریایی جنگی خود به مصر تجدیدنظر کند.

به نوشته این روزنامه، هر چند «بنیامین نتانیاهو»،‌ نخست وزیر اسرائیل و وزرات جنگ رژیم صهیونیستی از سال گذشته در جریان قرارداد آلمان برای فروش دو زیردریایی جنگی مدل ۲۰۹ به مصر بودند،‌ اما مقامات ارشد کابینه اسرائیل اوایل ماه جاری در این باره به برلین شکایت کردند‌ و نگرانی‌های امنیتی اسرائیل در این زمینه را یادآور شدند و بر لزوم حفظ برتری نظامی این رژیم در خاورمیانه تاکید کردند.

اشپیگل با اعلام اینکه دولت آلمان با بررسی مجدد این توافقنامه از طریق شورای امنیتی فدرال اعلام موافقت کرده است، به نقل، قول شخصی «آنگلا مرکل»،‌ صدراعظم آلمان به نتانیاهو پرداخت و نوشت:‌ اگر دولت مصر سیاست خصمانه‌ای در قبال اسرائیل در پیش بگیرد، این شورا که نشست‌های آن سری است، تاییدیه پیشین خود در قبال این توافقنامه را لغو خواهد کرد.

این هفته‌نامه آلمانی با اشاره به اینکه شورای امنیتی فدرال آلمان ۲۸ نوامبر ۲۰۱۱ قرارداد فروش دو زیردریایی جنگی به مصر را تایید کرد، افزود: دولت آلمان اعلام کرده فروش این زیردریایی‌ها نباید اسرائیل را نگران کند. با این حال، برای رعایت احتیاط، مرکل شخصا با نتانیاهو تماس گرفت و وی را در جریان این توافقنامه قرار داد.

به نوشته این نشریه، علاوه بر مرکل،‌ »گیلدو وستروله»، وزیر خارجه آلمان نیز در دیدار خود از اراضی اشغالی متعهد شد، برلین پیش از اتخاذ تصمیم نهایی، منافع امنیتی اسرائیل را مد نظر قرار دهد.

اشپیگل با اشاره به اینکه اسرائیل خواستار اقدام آلمان در اعلام همه قراردادهای آتی خود برای صادرات سلاح به کشورهای خاورمیانه شده،‌ نوشت: این به معنای پایان استقلال آلمان در مباحث نظامی خواهد بود و برلین این درخواست را قابل قبول نمی‌داند.


کد مطلب: 6509

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/6509/آلمان-دلیل-اعتراض-اسرائیل-قرارداد-فروش-زیردریایی-مصر-بازبینی-می-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir