کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمیدرضا ترقی:

نزدیکان احمدی‌نژاد آزموده را در معرض آزمون دوباره قرار ندهند

سايت خبری فرارو , 18 شهريور 1391 ساعت 14:57

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد در گفتگوی تلویزیونی بیان این جمله که «... از کجا می‌دانید که امسال سال پایانی دولت است...» گفت: تمام دولت‌ها درپایان دوره حیات سیاسی خود به فکر تداوم حضور در قدرت بوده‌اند و برای آن نیز برنامه ریزی کرده‌اند.


حمید رضا ترقی گفت: در دولت آقای هاشمی رفسنجانی که به دولت سازندگی معروف شده بود، اطرافیان رییس جمهوری وقت سعی داشتند تا با اصلاح قانون اساسی زمینه تداوم حضور آقای هاشمی برای یک دور دیگر را را فراهم کنند.

وی افزود: همین افراد که نتوانستند به اهداف خود دست یابند بعد‌ها اقدام به راه اندازی حزب کارگزاران سازندگی کردند تا به واسطه تشکیل حزب بتوانند با حفظ عوامل خود در قدرت تفکر خود در حاکمیت را تداوم بخشند.

ترقی تصریح کرد: در دولت آقای خاتمی هم شاهد اتفاق مشابهه‌ای بودیم به طوری که دولت ایشان که به دولت اصلاحات معروف شده بود با ارایه لوایح موسوم به دوقلو سعی داشت تا با افزایش اختیارات ریاست جمهوری حیات خود در راس قدرت را تداوم بخشد و یا با مهرچینی‌های که از میان عناصر دوم خردادی شده بود سعی در باقی ماندن تفکر خود در راس قدرت و حاکمیت داشتند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بنابراین در دولت‌های گذشته شاهد وجود چنین تفکری یعنی تلاش برای حفظ موقعیت در راس قدرت و حاکمیت بوده‌ایم و به نظر می‌رسد که دولت آقای احمدی‌نژاد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: اما اگر منظور آقای احمدی‌نژاد از ادامه گفتمان اصولگرایی و تداوم ویژگی‌های مثبت دولت اصولگرا یعنی سازده زیستی، سخت کوشی، پاک دستی، مردمی بودن و... باشد که باید گفت این خواست اساسا منطقی است و لازمه تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است.

ترقی با تاکید بر اینکه مردم هم گفتمان اصولگرایی و ویژگی‌های آن را نیز پسندیده‌اند و قطعا در این دور از انتخابات ریاست جمهوری هم همین گفتمان با اقبال مواجه خواهد شد و رای خواهد آورد گفت: اما این انتظار به جای نیست که حفظ و تداوم این گفتمان به واسطه عنصری از نزدیکان دولت احمدی‌نژاد باشد که این درخواست با موانعی روبرو است که موانع قانونی و همچنین انتخابات از جمله این موانع محسوب می‌شود.

وی افزود: پیش از این حامیان آقای هاشمی رفسنجانی تغییر قانون اساسی برای اضافه شدن یک دور دیگر به دوره ریاست جمهوری را آزموده‌اند و هیچ نتیجه‌ای هم به دنبال نداشت بنابراین بهتر است حلقه نزدیکان آقای احمدی‌نژاد هم آزموده را در معرض آزمون دوباره قرار ندهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: همچنین دولت بر اساس قانون فعلی انتخابات ریاست جمهوری مجری انتخابات محسوب می‌شود و این را هر عقل سلیمی می‌داند که بهتر است مجری در انتخابات بی‌طرف باشد. از این رو امیدواریم که دولت نامزدی از نزدیکان خود را در انتخابات ریاست جمهوری معرفی نکند که بعد ناچار به حمایت از او و در نتیجه صرف هزینه‌های کلان از صندوق بیت المال شود.

وی با تاکید بر اینکه معرفی نامزد از سوی دولت در انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف اصل بی‌طرفی است گفت: امیدواریم که سخنان مطرح شده از سوی آقای احمدی‌نژاد به معنای درخواست برای تداوم گفتمان اصولگرایی باشد که قطعا این گفتمان می‌تواند از طریق جریان غیر از جریان حاکم در دولت تداوم یابد.

ترقی همچنین درباره تاکید آیت الله مهدوی کنی مبنی بر اینکه «دولت گمان نکند که نامزد مورد حمایتش رای خواهد آورد» گفت: طبیعتا حرکت اصولگریان زیر لوای روحانیت متفاوت است با رقابت‌های سیاسی درون گروهی آن‌ها.

وی افزود: روحانیت یک وظیفه مهمی که دارد این است که در راستای تداوم گفتمان اصولگرایی گام بردارد و قطار اصولگرایی را در راهی که مقام معظم رهبری ریلی کردند حفظ کنند که در این راه نباید مبنا را نفی دیگران قرار دهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه بهتر است اصول بازی در رقابت انتخاباتی حفظ شود گفت: روحانیت می‌تواند با معرفی نامزد مورد حمایت خود که برخوردار از ویژگی‌های برجسته مورد وثوق مردم باشد نامزد مورد حمایت خود را حفظ کند نه آنکه نامزد مورد حمایت رقبا را نفی کنند. 
 


کد مطلب: 5976

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/5976/نزدیکان-احمدی-نژاد-آزموده-معرض-آزمون-دوباره-قرار-ندهند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir