کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل شرکت راه آهن خبر داد؛

تجدید نظر در نرخ بلیت‌ قطارهای رجاء

2 مرداد 1391 ساعت 14:27

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران گفت:« طی سال گذشته در دو مرحله نرخ بلیت قطارهای رجاء را افزایش دادیم اما در حال حاضربرنامه‌ای برای افزایش بلیت‌های رجاء نداشته و در حال بررسی است.»



به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی "عبدلعلی صاحب محمدی" مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشستی که با حضور خبرنگاران در محل این شرکت برگزار شده بود از توسعه ۴۲۰ کیلومتر خطوط ریلی در سال جاری خبر داد.

به گزارش CHN، صاحب محمدی گفت:«در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۴۲۰کیلومتر خط راه‌آهن در شبکه ریلی مورد بهره برداری قرار گیرد که البته این ساخت و ساز به غیر از عملکرد شرکت ساخت و توسعه است.»

به گفته وی، ۱۸۰ کیلومتر از این پروژه متعلق به پروژه بافت ـ بندرعباس به شکل دو خطه بوده طی ۱۱ ماه در قالب مهر ماندگار ساخته شده است.

وی با بیان این‌که یکی از اهداف راه‌آهن در توسعه خطوط ریلی کشور ایجاد ظرفیت و کاهش زمان اجرای پروژه است اذعان داشت:«کمربندی قم به شکل دو خطه با ۶۰ کیلومتر طول است که یک خط ان پس از ماه رمضان و خط دوم آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.»

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد:« احداث راه‌آهن کمربندی قم با هدف خروج قطارهای بای از شهر ق، کاهش آلودگی صوتی و زیست محیطی و تسریع در حمل و نقل بار، مد نظر قرار گرفته است.

به گفته وی، ساخت این پروژه که از سال ۱۳۸۷،آغاز شده که با بهره برداری از این طرح فقط قطارهای مسافری امکان ورود به ششهر قم را دارند.

وی پروژه شوشتر را از دیگر پروژه‌های مهرماندگار معرفی کرد و ادامه داد:«۶۰ تا ۶۵ کیلومتر خطوط ریلی در مسیرشوشتر در حال ساخت است و در مسیر بافق ـ میبد ۵۰ کیلومتر خطوط ریلی مسال به بهره‌رداری می‌رسد.

صاحب محمدی ادامه داد:« پروژه‌های مهر ماندگار منجر به توسعه تردد مسافران و بار خواهد شد .

وی از دیگر اقدامات راه‌آهن را دو خطه کردن راه‌آهن قم ـ اراک دانست و در این مورد اذعان داشت:«این خط در حدود ۱۶۰ کیلومتر بوده که از کمربندی استان قم آغاز شده تا ابتدای سمنگان اراک ادامه دارد.

وی با بیان این‌که برای مسیر بافق ـ میبد ـ اردکان ـ زرین شهر ۶۰۰ کیلومتر خط ریلی در حال ساخت است اذعان داشت:« احداث خطو ط ریلی این مسیر در توسعه و افزاریش ظرفیت بار تاثیر بسزایی دارد.»

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از پروژه انتقال راه‌آهن به زیر زمین در منطقه ۱۷ و ۱۸ اشاره کرد و ادامه داد:«این پروژه یکی از فاکتورهای کمک به بازسازی بافت فرسوده شهری است چراکه مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از بافت پر تراکم شهری برخوردار بوده و تراکم جمعیت در این منطقه بالاست.

به گفته وی، این پروژه د سال ۱۳۸۷ اغاز شد که با مشکلات مالی بسیاری مواجه بوده است اما در سال گذشته و امسال جهش خوبی داشته و تا به امروز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .
مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه یاداور شد:«پل جدید تله زنگ موسوم به پل صندوقه‌ای در کنار پل قدیمی تله زنگ و تغییر در واریانت خط با ارتفاع ۲۷ متر و طول ۲۱۵ متر طراحی شده و در حال ساخت است.

به گفته وی، این پروژه در زمان جنگ تحمیلی ۱۲ بار مورد حمله دشمن قرار گرفته و در دوران پس از جنگ با یک سازه موقت احداث شد که امسال با دهانه ۱۲۰ متری و ۲۰۰ متر طول است که منجر به ارتقای ایمنی و می شود.

در ادامه این نشست، وی خاطرنشان کرد:«برای ارتقای سیستم ریلی، ۵ هزارکیلومتر خط ریلی در سراسر کشور مجهز به سیستم علائمی و سیگنالی شده است.»
وی با بیان اینکه ۷ دستگاه ترن‌ست تا پایان سال جاری وارد ناوگان ریلی می‌شود، اظهار داشت: «همچنین ۲۵ ست ریل‌باس در کارخانه ابهر زنجان در حال احداث است که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.»
مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت:« ترن‌ست‌ها خودکشش هستند و ریل‌باس‌ها نیز ۱۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند.»
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:« این ۳۲ دستگاه ریل‌باس و ترن‌ست ظرفیت ناوگان ریلی کشور را به میزان ۱.۵ میلیون صندلی افزایش می‌دهند.»

صاحب محمدی با بیان این‌که محور ریلی تهران ـ مشهدبه دلیل تقاضای بالای سفر یکی از کم نظیرترین خطوط مسافری در جهان استیادآور شد:«راه‌آهن کشور دو راهبرد برقی کردن مسیر تهران ـ مشهد برای افزایش سرعت سیر و تراک بندی را به منظور افزایش ظرفیت خط و سامانه علائم الکتریکی تهران ـ مشهد و تجهیزات نصب شده در این محور را مد نظر قرار داده‌اند.»

وی با اذعان این مطلب که از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن استقبال می‌کنند ادامه داد:«در هر شرایطی تسهیلات مورد نظر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم است که ا آن جمله می‌توان به وام از صندوق توسعه ملی اشاره کرد.»

صاحب محمدی اذعان داشت:« مشکلات وام بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی رفع شده و این امر می‌تواند منجر به تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری شود .»

به گفته وی، در صورتی که صاحبان صنایع در دیگرکشورها به شرط انتقال دانش فنی به این شرکت درخواست تفاهنامه‌ای داشته باشند در این صورت قراردادهایی را منعقد خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادسازی نرخ بلیت ‌ها خاطر نشان کرد:«در دو مرحله طی سال گذشه نرخ بلیت رجاء را افزایش دادیم تا از این طریق برخی ضعف‌ها و زیانهای آن کاهش یابد اما در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش مجدد بلیت قطارهای رجاء نداریم. اما در حال بررسی برای افزایش بلیت این شرکت هستیم.»

وی ادامه داد:«خدمات راه‌آهن در دو بخش کیفیت بخشی ناوگان‌های فعلی و ورود ناوگانهای جدید مد نظر قرار گرفته است»


کد مطلب: 577

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/577/تجدید-نظر-نرخ-بلیت-قطارهای-رجاء

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir