کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اکوادور بر ادامه روابط تجاری با ایران تاکید کرد

31 تير 1391 ساعت 12:13

رئیس بانک مرکزی اکوادور با رد هشدارهای آمریکا در مورد روابط تجاری کشورش با ایران گفت بیش از 120 کشور با ایران مراوده تجاری دارند و اکوادور حق دارد با هر کشور در جهان رابطه تجاری داشته باشد.


به نقل از فارس پدرو دلگادو رئیس بانک مرکزی اکوادر با توضیح اینکه این کشور حق دارد با هر کشور دیگری در جهان روابط تجاری داشته باشد، پولشویی در روابط تجاری با ایران را تکذیب کرد.

به گزارش پرنسا لاتینا، دلگادو ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه این کشور با ایران مراودات غیرقانونی مالی دارد را تکذیب کرد و گفت: افراد وقتی در رابطه با این مسائل صحبت می‌کنند باید جدی‌تر باشند.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ کشور با ایران صادرات و واردات دارند و هیچ‌کدام از آنها از فعالیت‌های قاچاق در این کشور صحبت نکرده‌اند.

رئیس بانک مرکزی اکوادر تصریح کرد: برای مثال آلمان که حجم مبادلات تجاری آن با ایران در سال ۲۰۱۱ به ۴.۴۶ میلیارد دلار رسیده است یا انگلیس (۹۷۲ میلیون دلار)، استرالیا (۷۶۴ میلیون دلار) و آمریکا (۲۷۰ میلیون دلار).

بر اساس این گزارش، همچنین ایران رابطه‌های مهمی با شرکت‌های آمریکای لاتین در برزیل، آرژانتین و اروگوئه دارد.

این مقام اکوادری هشدارهای آمریکا در مورد روابط تجاری با ایران را رد کرد.

دلگادو توضیح داد: فعالیت‌های مالی ناشی از روابط تجاری با ایران از طریق بانک‌های مربوطه انجام می شود؛ بانک مرکزی بخشی از این مذاکرات خصوصی نیست اما به عنوان آژانس قابل اطمینان دولتی عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی باید در مورد هر فعالیتی به بدنه دولتی اطلاع دهند و دولت اجازه هیچ‌گونه مبادله غیرقانونی را نخواهد داد.


کد مطلب: 433

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/433/اکوادور-ادامه-روابط-تجاری-ایران-تاکید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir