کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طي بیانیه ای؛

مجمع جهاني صلح اسلامي سران جنبش عدم تعهد را به پيگيري صلح عادلانه فراخواند

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 5 شهريور 1391 ساعت 13:03

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی صلح اسلامی، این مجمع همزمان با برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران ، علاوه بر انتشار بیانیه ای خواستار تصویب برگزاری همایش بین المللی «الگوهای مدیریت جهانی در اندیشه و فرهنگ ملل غیرمتعهد» در ماههای باقیمانده سال ۲۰۱۲ شد.


دربخشی از بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسب برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد ، آمده است: مجمع جهانی صلح اسلامی، برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را رویدادی مهم در تاریخ روابط بین المللی، و فرصتی مهم می داند که دولتها و ملل غیرمتعهد می توانند با تحکیم برادری، همکاری و همفکری حول وضعیت روابط بین المللی حال و آینده، رسالت خود را در حاکمیت استقلال و برابری در جهان و عدم تعهد نسبت به قدرتهای استعمارگر محقق سازند.
این مجمع امیدوار است که اعضای جنبش با بازگشت به خودباوری و متوقف کردن آثار ترفندهای نظام سلطه برای ایجاد گسست و تفرقه میان آنها، عصر احیای عظمت و توان ملل مستقل را رقم زنند و از آزادی، استقلال، امنیت و صلح عادلانه که در فرهنگ و تجربه سالها مبارزات ملل شان با بیگانگان سابقه دیرینه دارد، بشریت را بهره مند سازند.

مجمع جهانی صلح اسلامی به منظور ارزیابی دستاوردهای اجلاس تهران از منظر توسعه و تعمیق «صلح عادلانه؛ گفتمان مشترک جهانی»، هم اندیشی «عدم تعهد و صلح عادلانه» را در نیمه دوم شهریور ۹۱، برگزار می کند.


کد مطلب: 4303

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/4303/مجمع-جهاني-صلح-اسلامي-سران-جنبش-عدم-تعهد-پيگيري-عادلانه-فراخواند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir