کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

براي دوره انتقالي، مربي اميد شدم

افاضلي: رابطه من با فدراسيون، جاده يکطرفه است

18 آبان 1393 ساعت 13:23

هومن افاضلي که براي سومين بار هدايت تيم ملي را در اختيار گرفت، معتقد است که او فقط براي زمان کوتاهي که مرحله گذار تيم است اين مسيوليت را برعهده گرفته تا زماني که تکليف سرمربي آينده مشخص شود.


افاضلی در گفتگو با "ورزش سه"، از برنامه هایش با تیم ملی امید خبر داد.

مربی موقت امید!

امروز همه به من تبریک می گویند که دوباره سرمربی تیم ملی امید شدم. اما اینطور نیست. چون در حال حاضر من در شرایط انتقال این مسئولیت را برعهده گرفتم. ۲ بار سرمربی این تیم بودم. دور قبل هم مدیر فنی بودم. امادر حال حاضر مسئولیت سرمربیگری تیم ملی امید موقت هست!

جاده یکطرفه فدراسیون

اگر بپرسید که چرا با وجود اینکه اکثر مربیان حاضر به قبول مربیگری تیم ملی امید نشدند، اما من پذیرفتم. باید بگویم که این دلیل اصلی اش این بود که به عقیده من کار ملی نباید زمین بماند. البته این نکته را هم بگویم که در ارتباط من با فدراسیون همیشه یکطرفه بوده است. یعنی همیشه من ملی فکر کردم. مثل یک جاده یکطرفه! چون مملکتم را دوست دارم. ایران با بقیه جاهای دنیا فرق می کند. فوتبال را دوست دارم و اکثر این بچه ها را می شناسم. ضمن اینکه فکر می کنم هر کسی در شرایط خاص باید وظایفی که برعهده اش گذاشته می شود را انجام دهد.

تورنمت عمان بدتر بود

فکر می کنم که این بدترین شرایطی نیست که دارم هدایت تیم ملی امید را برعهده می گیرم. دفعه قبل زمانی این مسئولیت را پذیرفتم که تیم قرار بود به تورنمت عمان برود. یک تورنمت رسمی و قهرمانی در آسیا که من ۱۷ نفر اصلی تیم را در اختیار نداشتم. بازیکنان هم با نظر من انتخاب نشده بودند. این بار هم البته آقای وینگادا بازیکنان را دعوت کرده است. اما به هر حال شناخت بیشتری نسبت به آنها دارم.

آرزوی موفقیت برای وینگادا

آقای وینگادا انسان بسیار خوبی هست. برای او در هر کجا هست آرزوی موفقیت می کنم. گاهی امکان دارد هم مربی و هم تیم لایق باشند اما با هم همخوانی نداشته باشند. این اتفاقی بود که در این دوره از تیم ملی امید رخ داد.

تیم امید در قطر

اردوی تیم ملی امید از فردا دوشنبه ۱۹ آبان شروع می شود. اولین جلسه تمرین فردا بعد از ظهر در کمپ برگزار می شود. سه شنبه هم تیم برای برگزاری اردوی به قطر می رود تا در آنجا با دو تیم الاهلی و المپیک قطر دیدار کنیم. سپس ۲۸ آبان به تهران بازخواهیم گشت.

هیچ شرطی نگذاشتم

افاضلی در جواب به این سوال که آیا تیم ملی از انعطاف او برای پذیرش مسئولیت تیم ملی امید در شرایط سخت به نوعی سوء استفاده می کند یا خیر؟ پاسخ داد که شاید هم همینطور باشد خیلی ها این حرف را به من می زنند. اما من عاشق کشورم هستم و همیشه هم نشان دادم که در اینکار هم دنبال منفعت شخصی خودم نیستم. چرا که اگر اینطور بودم برای فدراسیون شرط و شروط می گذاشتم. این بار هم پذیرفتم که به تیم کمک کنم و هیچ شرطی برای فدراسیون نگذاشتم.


کد مطلب: 42777

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/42777/افاضلي-رابطه-فدراسيون-جاده-يکطرفه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir