کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آحرین شب عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد

16 آبان 1393 ساعت 11:05

ششمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام امشب در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم برگزار شد.


به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌ معظم رهبری، در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به گسترش و انتشار حقایق و معارف قیام تاریخ‌ساز حضرت سید الشهدا(ع) پس از روز عاشورا، گفت: طلایه‌داران این فصل از قیام حسینی امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها هستند، و این بزرگواران با شناخت جامعه تبلیغی، حرکت دشوار تبیین واقعیات و زدودن تحریفات را به عالمانه‌ترین و زیباترین شکل انجام دادند.

وی تفاوت سیره تبلیغی امام سجاد و حضرت زینب در کوفه، شام و مدینه را به‌دلیل تفاوت جامعه مخاطب خواند و افزود: اهل کوفه شناخت کافی از اهل‌بیت علیهم السلام داشتند، بنابراین حضرت زینب در خطبه تاریخی خود در ورود به این شهر، آنها را سرزنش و ملامت کرده صفاتی نظیر فریب‌کاری، پیمان‌شکنی و حیله‌گری را برای کوفیان برمی‌شمرد.

حجت‌الاسلام رفیعی شیوه تبلیغی اهل‌بیت در شام را آگاهی دادن به مردم، به‌دلیل آشنایی نداشتن آنها با خاندان رسالت دانست و گفت: قیام حضرت سیدالشهدا چشمه‌ای بود که در کربلا جوشید و با خطبه‌ها و روشنگری‌های امام سجاد و حضرت زینب در کوفه و شام، آب زلال آن به تشنگان تاریخ رسید.

همچنین در این مراسم آقایان سماواتی و مطیعی در سوگ شهادت جانکاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان و یاران آن حضرت مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.


کد مطلب: 42709

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/42709/آحرین-شب-عزاداری-حضرت-اباعبدالله-الحسین-ع-حضور-مقام-معظم-رهبری-برگزار

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir