کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر کشور آلمان خواستار پناه دادن به افراد تحت تعقیب در سوریه شد

خبرگزاری فارس , 4 شهريور 1391 ساعت 17:00

وزیر کشور آلمان به همراه شماری از نمایندگان پارلمان این کشور، خواستار پذیرش افراد تحت تعقیب سوریه در کنار مهاجران سوری در خاک آلمان شد.


 شماری از نمایندگان پارلمان آلمان در ادامه دخالت در امور داخلی سوریه خواستار پناه دادن به افراد مسلح تحت تعقیب در سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، شماری از نمایندگان پارلمان آلمان این خواسته را به بهانه پذیرش مهاجران سوری در خاک این کشور مطرح کردند.

دولت سوریه از جمله بشار اسد رئیس جمهوری این کشور پیش از این چندین بار اعلام کرده‌ است که بخشی از افراد مسلح در سوریه مجرمان تحت تعقیبی هستند که با حمایت از خارج سوریه مسلح شده‌اند.

«فولکر کاودر» از سیاستمداران ائتلاف حاکم در این خصوص اعلام کرد که با تداوم ناآرامی‌ها در سوریه درخواست انتقال مهاجران سوری به خاک آلمان نیز مطرح شده است.

«هانس پیتر فریدریش» وزیر کشور آلمان نیز در این مورد به صراحت به روزنامه «اشوبیش» گفت که کشورش باید افراد تحت تعقیب در سوریه را پناه بدهد.

وزیر کشور آلمان گفت: «ما باید این آمادگی را داشته باشیم که افراد تحت تعقیب، زخمی‌ها و آنهایی را که زندگیشان در سوریه تهدید می‌شود در اروپا بپذیریم.»

دیگر سیاستمدارن از فراکسیون‌های گوناگون نیز خواستار گشایش مرزهای آلمان به روی مهاجران شدند. «رولف موتزنیش» از حزب سوسیال‌دموکرات به روزنامه «ولت» گفت:« از لحاظ اخلاقی نیز باید این افراد در خاک آلمان پذیرفته شوند.»

«راینر اشتینر» از حزب دموکراتیک آزاد، «کرستین مولر» از حزب سبز و «ولفگانگ گرکه» از حزب چپ دیگر سیاستمدارانی بودند که خواستار پذیرش مهاجران سوری در خاک آلمان بودند.


کد مطلب: 4199

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/4199/وزیر-کشور-آلمان-خواستار-پناه-دادن-افراد-تحت-تعقیب-سوریه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir