کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش آلودگی زیست محیطی با تبدیل کاغذ باطله به کاغذ

20 بهمن 1392 ساعت 11:36

مدیر یک شرکت صنایع کاغذی تبدیل کاغذ باطله به کاغذ را هم در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی و هم از نظر اقتصادی ضروری عنوان کرد.


مهرداد همتي با بیان این مطلب افزود: با توجه به آلودگي زيست محيطي نگاه ما به اين صنعت يك نگاه جهاني و اقتصاد محوري است.

به گفته وی، برگشت كاغذ باطله و تبديل آن به كاغذ نه تنها برطرف كننده مشكلات زيست محيطي بلكه به لحاظ اقتصادي نيز باعث كاهش واردات خمير در نتيجه كاهش ارزبري از كشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت محصولات کاغذی لطیف اظهار داشت: با جوهرزدایی ۱۵۰ تن کاغذ باطله در روز و وارد کردن آن به چرخه تولید مواد اولیه محصولات کاغذی بهداشتی، ضمن تامین ۳۵ درصد نیازها به این محصولات ، خسارات زیست محیطی صنعت سلولوزی به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

همتی با اشاره به پروژه تحقیقاتی در دست اجرا جهت تبدیل ضایعات جوهر حاصل از کاغذ باطله به محصولات مورد استفاده در ساختمان سازی صنعتی تصریح کرد: با اتمام این پروژه امکان بهره برداری از ضایعات جوهر که معادل ۳۰ تن در روز است، به مصالح ساختمانی جدید فراهم خواهد شد.

وی، به رشد صعودی مصرف محصولات کاغذی بهداشتی در کشور از ۴۰ هزار تن در سال ۸۵ به بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: این موضوع نشان دهنده توجه بیشتر مردم به ضرورت های بهداشت فردی است. البته این موضوع در صورت اعمال مدیریت صحیح و بهره برداری مناسب از منابع داخلی می تواند فرصت اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی محسوب شده و بازارهای جدیدی را برای این صنعت راهبردی فراهم کند.

وی گفت: برای تولید ۲۰ هزار تن تیشو که ماده اولیه تولید محصولات بهداشتی کاغذی است باید ۳۴۰ هزار اصله درخت قطع شود و جلوگیری از این فاجعه زیست محیطی صرفا با توسعه صنعت بازیافت میسر است.

همتی با اشاره به روند رشد مصرف تا سال ۱۳۹۵ ، نیاز بازار کشور طی سه سال آینده را ۱۲۲هزار تن پیش بینی کرد و یادآور شد: برای پاسخگویی به این نیاز و جذب حداکثری آن از سوی صنایع سلولوزی داخلی توجه به افزایش بهره وری در تولید،ارتقاء فناوری ، متعادل سازی بازار، اجتناب از رقابتهای مخرب و مکانیزه کردن فرآیند بازیافت از الزامات غیر قابل اجتناب است.


کد مطلب: 37172

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/37172/کاهش-آلودگی-زیست-محیطی-تبدیل-کاغذ-باطله

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir