کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موافقت مجلس با یک فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی تشکیل سازمان مدیریت بحران

9 دی 1392 ساعت 13:22

لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل مدیریت بحران پس از شش ماه از گذشت اعتبار آن به تصویب مجلس رسید و نمایندگان مجلس با یک فوریت آن موافقت کردند.


در جلسه علنی امروز مجلس یک فوریت لایحه مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل مدیریت بحران با ۱۴۹ رای موافق، ۱۴ رای مخالف، ۳ رای ممتنع از ۱۹۴ رای به تصویب مجلس رسید و در صورت تصویب نهایی، این قانون برای ۵ سال دیگر اجرایی می شود.

محمدرضا خباز نماینده دولت در خصوص فوریت این لایحه و تصویب آن اظهار داشت: تاریخ این قانون در ۹۲/۳/۲۰ به اتمام رسیده است و تا کنون خلاء قانونی در خصوص تصمیمات سازمان مدیریت کشور داشته ایم.

وی اظهار داشت: این قانون در کشور ما بسیار مهم است و اگر تعللی در این خصوص صورت بگیرد خسارت زیادی ایجاد می شود چرا که در کشور ما حوادث غیرمترقبه مانند زلزله زیاد اتفاق می افتد.

خباز در ادامه افزود: اگر اجرای آزمایشی قانون تشکیل مدیریت بحران تمدید نشود در اجرای بودجه سال ۹۳ نیز دچار مشکل می شویم چرا که دولت بودجه ای برای آماده سازی و مقابله با حوادث غیرمترقبه پیش بینی کرده است و اعتبارات مربوط به این بخش منوط به احیای این قانون می باشد.

در ادامه قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد به عنوان مخالف این لایحه گفت: ما مخالف تمدید این قانون نیستیم بلکه مخالفت ما به علت کم کاری قوه مجریه است و معتقدم نباید این قوه دچار روزمرگی شود.

وی با اشاره به اینکه شش ماه از مهلت اعتبار این قانون می گذرد و چرا تا کنون قوه مجریه این لایحه را به مجلس ارایه نداده است.

جعفری اظهار داشت: دولت باید یک تیمی تشکیل دهد و این گونه مسایل را به صورت جدی دنبال کند. ما برای بحران باید مدیریتی سریع السیر و تیزهوش داشته باشیم و دولت نباید برای تمدید این قانون تنبلی کند.

در ادامه محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان به عنوان موافق این لایحه گفت: تا کنون شش ماه از مدت اعتبار این قانون گذشته و ما در خصوص تصمیمات مدیریت بحران در کشور ابهام قانونی داریم.

وی خطاب به معاونت نظارت مجلس و معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور گفت: لایحه تمدید زمانی ارایه می شود که هنوز مدت اجرای آن تمام نشده باشد. اما شاهدیم که شش ماه از مدت اعتبار این قانون می گذرد و دولت باید لایحه اصلاحیه ماده ۱۵ را مبنی بر این که این قانون برای ۵ سال دیگر تمدید شود به مجلس ارایه کند.


کد مطلب: 36525

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/36525/موافقت-مجلس-یک-فوریت-لایحه-تمدید-مهلت-اجرای-آزمایشی-تشکیل-سازمان-مدیریت-بحران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir