کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار نمادین تیم ملی ایران با تیم منتخب ۹۸ نیمه تمام ماند!

احمدی نژاد نیامد

30 تير 1392 ساعت 1:24

دیدار نمادین تیم ملی ایران ۲۰۱۴ برابر تیم منتخب ۹۸ در نیمه اول پنج بر صفر به سود جوان‌های تیم ملی ایران به پایان رسید.


به گزارش فریادگر دیدار نمادین دو تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۲:۴۵ در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از ۵ هزار تماشاگر آغاز شد. نیمه اول این بازی پنج بر صفر به سود تیم ملی ۲۰۱۴ به پایان رسید.

مجتبی جباری در دقیقه ۱۵ با یک ضربه سر از داخل محوطه جریمه گل اول را برای تیم ملی ۲۰۱۴ زد. در دقیقه ۱۷ غلامرضا رضایی بازهم با یک ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند. جواد نکونام در دقیقه ۲۴ از روی یک ضربه کاشته به زیبایی گل سوم تیم ۲۰۱۴ را به ثمر رساند. حسین ماهینی در دقیقه ۲۶ و خانزاده در دقیقه ۲۹ گل‌های چهارم و پنجم را به ثمر رساندند.

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون قضاوت مسابقه را بر عهده داشت.

تیم ملی ایران در جام جهانی ۹۸ با ۱۲ بازیکن به میدان آمد که داور این مسئله را فهمید و اکبر استاد اسدی را از ترکیب تیم بیرون برد تا بازی شروع شود. با این شیرین کاری استاد اسدی بازی دو تیم شروع شد. در ترکیب ۹۸ برخی بازیکنان کنونی تیم ملی مثل فرزاد حاتمی و امید ابراهیمی حضور داشتند.

در تیم ملی ۹۸ بزرگانی چون کریم باقری، خداداد عزیزی و علی دایی غایب بودند.

نیما نکیسا در تیم ۹۸ دو سه واکنش خوب نشان داد و موقعیت گلزنی را از بازیکنان تیم ملی ۲۰۱۴ گرفت.

ترکیب اولیه تیم ملی ۹۸ ایران:

نیما نکیسا، مهدی پاشا‌زاده، فرزاد حاتمی، امید ابراهیمی، مهرداد میناوند (از دقیقه ۱۵ سیروس دین‌محمدی)، علی لطیفی (از دقیقه ۲۶ مهرداد اولادی)، نعیم سعداوی، رضا شاهرودی، افشین پیروانی، حمید استیلی و جواد زرینچه (از دقیقه ۱۴ اکبر استاد اسدی)

سرمربی: بیژن ذوالفقارنسب و علیرضا منصوریان

ترکیب اولیه تیم ملی ۲۰۱۴ :

رحمان احمدی، پژمان منتظری، قاسم حدادی‌فر، غلامرضا رضایی، محمدرضا خلعتبری، احسان حاج‌صفی، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، خسرو حیدری (از دقیقه ۲۰ محمدرضا خانزاده)، مجتبی جباری و جواد نکونام

سرمربی: امید نمازی و مارکار آقاجانیان

حاشیه :
پس از نيمه اول ديدار نمادين تيم ملي ۹۸ و تيم ملي ۲۰۱۴ از برترين‌ تيم‌هاي ملي به شرح زير تقدير شد. در مراسم تقدير رحيمي معاون اول رئيس جمهور، محمد عباسي وزير ورزش و علي کفاشيان رئيس فدارسيون حضور داشتند.

۱- تيم ملي فوتسال بانوان ايران به دليل نايب قهرماني در آسيا
۲- تيم ملي فوتبال بانوان ايران
۳- تيم ملي فوتسال مردان به دليل قهرماني در آسيا
۴- تيم ملي فوتبال ساحلي مردان که به جام جهاني صعود کردند.
۵- تيم ملي نوجوانان ايران که به جام جهاني ۲۰۱۳ صعود کردند.
همچنين از داوران پيشکسوت به شرح زير تقدير شد:
بهمن بهلولي، پرويز سيار، مصطفي مميز، عليرضا امامي، مرتضي دورديان، هادي دزفولي، محمد رياحي و محمد فنايي.
همچنين از حسين عسگري، يدالله سليماني، فريدون اصفهانيان که داوران بازي نمادين بودند تقدير و تشکر شد.
سپس از منتخبين تيم ملي ۹۸ تقدير شد.
در پايان نيز لوح تقدير از سوي فدراسيون فوتبال به معاون رئيس جمهور و محمد عباسي وزير ورزش اهدا شد.

* در حالي‌که قرار بود نيمه دوم اين مسابقه که ۳۰ دقيقه بود برگزار شود اما با تصميمي ناگهاني بازي نيمه تمام ماند و نيمه دوم بازي برگزار نشد و اين بازي نمادين فقط يک نيمه داشت.

* محمدرضا رحيمي در مراسم تقدير از ورزشکاران ايران عنوان کرد: ما براي تقدير از قهرمانان و افتخارآفرينان در اين مراسم حاضر شديم که توسط احمدي‌نژاد رئيس جمهور محبوب کشورمان اين مراسم طراحي شده بود.

وي ادامه داد: در ايام نزديک به شب قدر هستيم و تقدير برگرفته از قدر به معناي انداز‌ه‌گيري است. ما از تمام افتخارآفرينان که پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز درآورده‌اند، قدرداني مي‌کنيم.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينکه اين مراسم پيشنهاد خود احمدي‌نژاد بوده است، يادآور شد: رئيس جمهور خودش پيشنهاد تا اين مراسم برگزار شود اما به خاطر کار سنگين و خستگي و افت فشار خون نتوانست در اين مراسم باشکوه حاضر شود و عباسي و بنده را به عنوان نمايندگان خود به اين مراسم اعزام کرد.

* تمام محافظان محمود احمدي‌نژاد در بين دو نيمه پس از اينکه مشخص شد رئيس‌جمهور در ورزشگاه حاضر نمي‌شود استاديوم آزادي را ترک کردند.

* به نظر می رسد حاضر نشدن احمدی نژاد در این مراسم به علت حضور کم تماشاچیان بوده است . یادداشت تحلیلی فریادگر در این باره را اینجا بخوانید.


کد مطلب: 34676

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/34676/دیدار-نمادین-تیم-ملی-ایران-منتخب-۹۸-نیمه-تمام-ماند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir