کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رحيمي:

نياز امروز ملت هاي مسلمان، برادري و پيوندهاي مستحکم و ريشه دار است

خبرگزاری ايسنا , 25 مرداد 1391 ساعت 22:29

معاون اول رييس جمهور با تاکيد بر اين‌که همه مسلمانان جهان يک امت واحد هستند، بر لزوم اتحاد و يکپارچگي ملت هاي مسلمان تاکيد کرد و گفت: نياز امروز امت اسلامي برادري و پيوندهاي مستحکم و ريشه دار است.


محمدرضا رحيمي عصر امروز(چهارشنبه) در ديدار «روژ نوري شاويس» معاون نخست وزير عراق با اشاره به تلاش غرب و قدرت هاي سلطه گر براي ايجاد تفرقه و چند دستگي در ميان مسلمانان، اظهار داشت: دشمنان تلاش مي کنند با ايجاد اختلافات قوميتي و مذهبي در ميان مسلمانان مانع از پيشرفت جوامع اسلامي شوند.

معاون اول رييس جمهور تصريح کرد: کساني که خود در کشورشان دموکراسي ندارند به بهانه ايجاد دموکراسي در سوريه جنگ خونريزي به راه انداخته اند تا به اهداف خود دست يابند.

رحيمي نقش عراق را در خصوص مسائل سوريه نقشي مهم و اثرگذار دانست و اظهار اميدواري کرد با همکاري و هماهنگي هاي ايران و عراق مشکلات سوريه حل شده و شرايط در جهت خواسته و منافع ملت سوريه پيش رود.

وي همچنين بر لزوم گسترش همکاري هاي تهران- بغداد در تمامي زمينه ها و توسعه روابط تجاري ميان دو کشور تاکيد کرد.

«روژ نوري شاويس» معاون نخست وزير عراق نيز در اين ديدار با اشاره به ديدارهاي خود با مقامات جمهوري اسلامي ايران، نتايج مذاکرات را مثبت و سازنده ارزيابي و ابراز اميدواري کرد موانع پيش روي گسترش روابط فيمابين از بين رفته و توافقات و تفاهمنامه هاي جديدي ميان دو کشور به امضاء برسد.

وي با بيان اينکه بغداد با هرگونه جنگ و خونريزي مخالف است تصريح کرد: راه حل هايي که با توسل به زور و فشار تحميل شود موفقيت آميز نبوده و بايد تلاش شود يک راه حل مورد توافق ملت سوريه و در راستاي منافع کل منطقه اتخاذ گردد.

روژ نوري شاويس همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، ابراز اميدواري کرد اين اجلاس با موفقيت برگزار شده و نتايج سازنده اي به همراه داشته باشد.


کد مطلب: 3125

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/3125/نياز-امروز-ملت-هاي-مسلمان-برادري-پيوندهاي-مستحکم-ريشه-دار

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir