کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا دولت خبر نوار 8 میلیونی را تکذیب کرد؟

10 ارديبهشت 1392 ساعت 17:46


مرکز روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور مطلب سایت‌ خبری بازتاب با عنوان «نوار ۸ میلیونی رییس‌جمهور...» را کاملا بی‌اساس و کذب محض دانست؛ اما سوال اینجاست که چرا دفتر رییس جمهور، از بین تمام خبرهایی که دولتیان، آن را کذب می دانند فقط این خبر را رسما طی اطلاعیه ای تکذیب کرد؟
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، روز یکشنبه، خبری برای مدت یک ساعت در خروجی سایت بازتاب قرار گرفت و پس از مدت کوتاهی از خروجی سایت حذف شد. در این خبر نقل قولی از احمدی نژاد مبنی بر وجود یک نوار صوتی در مورد ۸ میلیون رای در انتخابات گذشته آمده بود. با اینکه این خبر خیلی زود از خروجی سایت بازتاب برداشته شد اما توسط برخی سایتها نقل شد؛ هر چند که ادعای مطرح شده در این خبر به حدی جدید و بدیع بود که اغلب مخاطبان، ابتدا آن را چندان جدی نگرفتند. با این وجود دفتر ریاست جمهوری، این خبر را که در یک سایت فیلتر شده مخابره شده و کمتر از یک ساعت روی خروجی آن قرار داشت و خیلی ها از آن اطلاعی نداشتند، طی یک اطلاعیه رسمی تکذیب کرد تا توجه تمام کسانی که این خبر را نخوانده بودند هم به آن جلب شود. در این اطلاعیه آمده است:
"در پی انتشار مطلبی غیرواقعی و دروغین با موضوع «نوار ۸ میلیونی رییس‌جمهور ...» توسط یکی از سایت‌های خبری که گرایشات خاص سیاسی آن بر همگان آشکار است صراحتا تاکید می‌شود که اصل موضوع مطرح شده در آن و آنچه به رییس‌محترم جمهور نسبت داده شده است کاملا بی اساس و کذب محض است. اگرچه این مطلب پس از مدت کوتاهی از انتشار بلافاصله از خروجی سایت مذکور حذف گردید اما انتشار آن یک هدف بیشتر ندارد که همانا زیر سوال بردن سلامت انتخابات ۸۸ و مخدوش نشان دادن انتخابات آتی ریاست جمهوری با هدف ایجاد نگرانی در مردم نسبت به حفظ آرایشان و در نتیجه کاهش مشارکت و از بین بردن زمینه‌های خلق حماسه است. انتشار دهندگان چنین مطالبی همچنین به دنبال ایجاد پیامدهای سوء نسبت به نتیجه آراء انتخابات، التهاب آفرینی و مقدمه سازی برای بلوا و آشوب هستند همان برنامه و سناریویی که قبلا هم - پیش از برگزاری انتخابات ۸۸ - از سوی برخی افراد و محافل سیاسی مطرح و بعد از انتخابات به اجرا درآمد. مرکز روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور ضمن تاکید بر کذب و دروغین بودن این مطلب ، دستگاههای مسئول را موظف به رسیدگی به این موضوع و اطلاع‌رسانی کافی به مردم در این زمینه‌ می‌داند."
تکذیبیه دفتر رییس جمهور موجب شد تا افرادی که به این خبر توجه نکرده یا آن را ندیده بودند، ترغیب شوند تا از اصل ماجرا مطلع شوند. دفتر رییس جمهور در حالی این خبر را که کمتر از یک ساعت در خروجی یک سایت فیلتر شده قرار گرفته بود و بازتاب چندانی نداشت رسما تکذیب کرد که روزانه دهها خبر و اظهار نظر رسمی درباره کاستی های دولت در حوزه های مختلف بویژه ارائه آمارهای نادرست اشتغال و تورم و بیکاری و ... و همچنین تخلفات مالی نزدیکان و وابستگان دولت منتشر می شود اما کمتر به یاد داریم که دفتر رییس جمهور، این خبرهای رسمی را که توسط خبرگزاریهای رسمی – و نه سایتهای فیلتر شده و در زمان محدود – منتشر شده تکذیب کند. تکذیب خبر سایت بازتاب در مورد نوار ۸ میلیونی توسط دفتر رییس جمهور، حتی اگر با این شائبه همراه نباشد که دولت قصد دامن زدن به این خبرهای غیرموثق را دارد، می تواند موجبات تداوم اظهارنظرها در مورد این موضوع و ایجاد گمانه زنیها و شایعات مختلف حول این محور باشد که در شرایط کنونی کشور که در آستانه انتخابات، نیاز به آرامش بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، چندان مفید به فایده نخواهد بود؛ چراکه اینگونه رفتارها توسط دولت، زمینه افزایش حواشی انتخابات را فراهم می سازد.


کد مطلب: 28850

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/28850/چرا-دولت-خبر-نوار-8-میلیونی-تکذیب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir