کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابوترابی‌فرد:

در صورت عدم تائید نامزد دولت واکنش رئیس‌جمهور در چارچوب قانون باشد

28 فروردين 1392 ساعت 12:03

نایب رئیس‌مجلس با بیان اینکه گمان نمی‌کنم حسن روحانی بتواند هاشمی جدید در حوزه سیاسی شود، گفت: نامزدمطلوب دولت تأییدصلاحیت نشد، واکنش رئیس‌جمهور در چارچوب قانون باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی ، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره دلایل حضورش در انتخابات افزود : اما بحث ورودم در عرصه انتخابات به چند نکته مربوط می شود، بر این اساس معتقد هستم که باید در دهه ی چهارم انقلاب اسلامی از تمام ظرفیت های مدیریتی کشور برای تبدیل شعارهای قرآن کریم به پرچمهای برافراشته شده فراروی دولت یازدهم استفاده کرد بنابراین شعارهای کلیدی و محوری را عبارت میدانم از ضرورت برجسته کردن جایگاه دانش و علم در مدیریت کلان و خرد کشور و توجه جدی به مدیریت مبتنی بر دانش و اقتصاد دانایی محور. از سوی دیگر بر این باور هستم که برای دستیابی به قله ها و مرزهای علم و دانش باید خرد جمعی را مورد احترام قرار داد و به نحوی شایسته با کمک اندیشه و فکر صاحبان خرد، دانشمندان و مدیران باتجربه و کارآزموده، اقشار و طبقات هوشمند جامعه به یک نقشه راه مبتنی بر علم دست یافته و از دستاوردهای ارزشمند این سلوک و سبک مدیریت مبتنی بر آموزههای دینی به اجماع حداکثری رسید.
ابوترابی ادامه داد : بر این باور هستم که با شناخت سرمایه‌های بی‌بدیل نظام در عرصه‌های متنوع اقتصادی، تربیت نیروی انسانی، سیاسی، امنیتی، دفاعی و ثبات و اقتدار سیاسی برآمده از اقتدار رهبری نظام و حضور و مشارکت مردم می‌توانم در این راه به حول و قوه الهی و با اعتماد مردم بزرگوار، قدمی بردارم. همچنین معتقدم که باید با ارادهای جدی در راه نهادینه کردن تقوای سیاسی در عرصه مدیریت کشور تلاش کرد و گفتمان نظام که گفتمان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است را به گفتمان واقعی دولتمردان به ویژه دستگاه اجرایی تبدیل کرد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت ستاد انتخابتی خود ، گفت : اعضای ستاد و کارگروهها فعالیت خود را آغاز کردند و برخی از چهره های دانشگاهی در قالب کارگروه‌های متنوع و متناسب با نیازهای کشور، تدوین برنامه کاری دولت را با توجه به اسناد بالادستی نظام، چشمانداز ۲۰ ساله، سیاستهای کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه پنجم توسعه در دستور کار دارند. برای تعیین رئیس ستاد رایزنی و گفتوگوهایی داشتم و امیدوارم در آینده نزدیک رئیس ستاد را رسماً معرفی کنم.
عضو جامعه روحانیت مبارز درباره دلایل حضور در ائتلاف ۵ نفره جبهه پیروان انقلاب اسلامی اظهار کرد : بعد از اینکه اعضای ائتلاف ۵ نفره جبهه پیروان رایزنی و همکاری خود را تحت عنوان ۱+۳ با حضور آقای پورمحمدی ابراز کردند، در همان نشست از من درخواست حضور در این ائتلاف کردند. به نظرم رسید که با توجه به عضویت من و پورمحمدی در جامعه روحانیت مبارز و وجود این ارتباط تشکیلاتی با نهاد جامعه روحانیت مبارز ، شرایط اقتضا می‌کند که در صورت تمایل به حضور در جمعی، در کنار این افراد فعالیت خود را در عرصه انتخابات آغاز کنم.
وی با اشاره به اینکه اصولگرایان طوری حرکت نمی‌کنند که تجربه اصلاح‌طلبان در انتخابات سال۸۴ برای آنها تکرار شود ادامه داد : به گمان من با توجه به نگرش اصولگرایان به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان یک مرجع علمی و سیاسی و نگاه آنان به جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک مرجع سیاسی به ویژه به شخص آیتالله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی به‌عنوان دو شخصیت برجسته و فرهیخته جامعه روحانیت و با توجه به ضرورت رسیدن به یک وفاق حداکثری، اصولگرایان به یک نقطه نظر نزدیک و مناسب برای ورود شایسته در عرصه انتخابات خواهند رسید.
ابوترابی در واکنش به حضور حسن روحانی در انتخابات و تلاش برای ایفای نقش وی به جای آیت الله هاشمی رفسنجانی درفضای سیاسی کشور تصریح کرد: گمان نمی‌کنم حسن روحانی بتواند نقش هاشمی جدید را در حوزه سیاسی کشور ایفا کند .
عضو ائتلاف ۵ نفره جبهه پیروان با اشاره به اینکه اعضای ائتلاف به یکدیگر وعده مسئولیت نداده اند گفت: در مذاکرات ما چنین تصمیمی اتخاذ نشده است. من شخصاً اراده جدی به شایسته‌سالاری و استفاده از ظرفیت کامل مجلس، کمیسیونهای تخصصی مجلس برای انتخاب و معرفی وزرایی که از بالاترین صلاحیت لازم برای احراز مسئولیت برخوردار باشند، دارم.
وی با تاکید بر اینکه در صورت رد صلاحیت نامزد مطلوب دولت، رئیس جمهور باید در چارچوب قانون حرکت کند افزود: من انتظار دارم واکنش وی در چارچوب قانون باشد و باید قانونمداری را در کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.


کد مطلب: 27712

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/27712/صورت-عدم-تائید-نامزد-دولت-واکنش-رئیس-جمهور-چارچوب-قانون-باشد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir