کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخبار ویژه، بیست و ششم فروردین

26 فروردين 1392 ساعت 9:58

روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه، بیست و ششم فروردین نوشت:


در اين انتخابات هم هيچ غلطي نمي توانيم بكنيم ! (خبر ويژه)
«صحنه براي برگزاري انتخابات دلخواه حكومت آماده است. اپوزيسيون حتي يك سانتي متر هم جلو نيامده و با كاهلي ۴ سال را تلف كرد. دستگاه اطلاعاتي رژيم در ميان ما نفوذ كرده است».

اين جملات بخشي از نوشته يكي از مخالفان فراري به نام اسماعيل نوري علاء است. مدير سايت سكولاريسم نو در اين مطلب تصريح مي كند: باور كنيد كه من در عمر هفتاد ساله خود، هيچ مهلتي را همچون اين چهار ساله «هدر رفته» نديده ام و بابت اين اتلاف وقت كاهلانه هيچگاه چنين غمزده نبوده ام. هر چه به خرداد ماه سال كنوني نزديك مي شويم بيشتر از خود مي پرسم كه چرا نشد؟ چه كس مقصر بود؟ چه كاري مي توانستيم بكنيم كه نكرديم؟

وي با بيان اينكه «حريف خوب دست ما را خوانده بود» مي افزايد: مگر دستگاه امنيتي و اطلاعاتي همين رژيم نبود كه در هر گوشه اي نفوذ كرد، در داخل قهرمان ساخت و به خارج تحويل داد، هدايت كار اتحاد اپوزيسيون را خود برعهده گرفت، مبارزان را در درگيري هاي لفظي و فكري خرده پا گرفتار كرد. آري، او بود كه مردگان پنجاه ساله مان را زنده كرد و دعواهايشان را به اختلافات امروز ما مبدل ساخت.

اين سلطنت طلب فراري خاطرنشان مي كند: اين گونه است كه اكنون، در پايان آن مهلت چهار ساله براي تجمع سكولار دموكرات ها در زير پرچمي واحد، و كوشش براي برپا داشتن يك آلترناتيو قابل اعتماد، در جغرافياي گسترده اپوزيسيون تنها چادرهاي ژنده و پاره پوره گروه هايي سياسي به چشم مي خورند. اكنون انتخابات ۹۲ هم ديگر چندان دور نيست و اپوزيسيون حكومت اسلامي، متاسفانه، يك سانتي متر هم از آنجا كه چهار سال پيش بود به جلو نخزيده است. صحنه همچنان براي جولان حكومت و برگزاري انتخاباتي به دلخواهش آماده است بي آنكه عاملي با نام اپوزيسيون بتواند در آن تاثيري بگذارد.

نوري علاء تاكيد مي كند: باري مي خواهم بگويم كه ديگر مرا اميدي به دوران پيش از برگزاري انتخابات نيست. حتي فكر مي كنم دست زدن به ايجاد نهادهاي آبكي اپوزيسيون در فاصله امروز و انتخابات تنها به نااميد كردن هرچه بيشتر تمام مي شود. نهادهاي ائتلافي بي رمق و فرمايشي كه نيامده رهسپار شكست و فراموشي مي شوند، كاركردي اگر داشته باشند صرفا ندا دادن است كه «اميدتان را به ما نبنديد، از اين امامزاده معجزي بر نمي خيزد». و آيا يكي از كاركردهاي عوامل نفوذي رژيم در اپوزيسيون در راستاي همين مقصود نبوده است؟

وي سپس خواستار بازنشسته كردن بسياري از سران اپوزيسيون شده و مي نويسد: اما آيا مي توان گفت كه مهلت چهار ساله ديگري در راه است؟ مي دانم كه خيلي ها بايد خود را براي بازنشسته شدن در فرداي انتخابات ايران آماده كنند؛ چرا كه با اين انتخابات «تاريخ مصرف» آنها و تئوري هاي ورشكسته اي همچون «وادار كردن رژيم به انجام انتخابات آزاد» نيز به سر خواهد آمد.

وي در پايان تصريح مي كند: داستان شكست ما درس هاي مهمي را با خود دارد. ما در آزمايش تاريخ رفوزه شديم.

تشكر ويژه از خودرسوايي دولت آمريكا (خبر ويژه)
افتتاح دفتر سازمان تروريستي منافقين در واشنگتن و در فاصله يك خيابان با كاخ سفيد، بي آبرويي مشترك براي اين سازمان و دولت اوباماست.

حدود يك سال پيش وزارت خارجه آمريكا، نام اين سازمان را كه ۱۲ هزار شهروند ايراني را به شهادت رسانده از فهرست گروه هاي تروريستي حذف كرد و اكنون يك سال بعد اين گروه در مراسمي كه شماري از مقامات سابق آمريكا حضور داشتند، دفتر گروه موسوم به «شوراي مقاومت» را در واشنگتن راه اندازي كرده است. از جمله شركت كنندگان اين برنامه ژنرال جيمز جونز مشاور پيشين امنيت ملي باراك اوباما، جان بولتون، سفير سابق آمريكا در سازمان ملل متحد، پي.جي. كراولي، معاون سابق وزير خارجه، پاتريك كندي، نماينده سابق كنگره و جان سانو، قائم مقام سابق بخش عمليات سري سازمان سيا بودند.

در گذشته، مقام هاي ايالات آمريكايي وجوه زيادي را در قبال سخنراني در برنامه هاي اين سازمان تروريستي و لابي گري براي اين گروه در وزارت خارجه آمريكا دريافت كرده اند.

سونا صمصامي از اعضاي گروهك منافقين در جريان راه اندازي دفتر اين سازمان در واشنگتن عباراتي را به كار برد كه شرمندگي آن براي «سازمان مجاهدين خلق» خواهد ماند. او گفته است: «اكنون كه وزارت خارجه ايالات متحده نام سازمان مجاهدين را از فهرست سازمان هاي تروريستي حذف كرده، مانع اصلي بر سر راه براندازي جمهوري اسلامي از ميان برداشته شده است».

اين ادعا البته دروغ است و سازمان سالهاست در حوزه عمليات تروريستي، دروغ پردازي و اتهام پراكني نيابتي عليه برنامه هسته اي ايران و نقش آفريني در پروژه هاي ايجاد اغتشاش نظير فتنه سبز، در خدمت سازمان سيا قرار دارد اما اداي عبارات مذكور در حالي است كه زماني «سازمان مجاهدين خلق» مدعي مبارزه انحصاري با امپرياليسم آمريكا را داشت.

رسوايي متقابل براي دولت باراك اوباما كه از ادعاي دوستي با ملت ايران به حمايت از قاتلان ۱۲ هزار شهروند ايراني رسيده و اين امر در عين حال كه ميزان رياكاري مقامات آمريكايي را نشان مي دهد، تهي دستي مطلق آنها در مقابل ملت ايران را نشان مي دهد؛ چه اينكه در ادبيات سياسي تحليل گران مختلف، از سازمان منافقين به عنوان گروهي مضمحل شده، بي سود و پرهزينه ياد مي شود.

اين حقيقت به اندازه اي روشن است كه وبسايت آمريكايي راديو فردا در گزارشي نوشت: برخي مقامات آمريكايي اعلام كرده اند سازمان مجاهدين خلق را يك گروه اپوزيسيون ريشه دار نمي دانند و باور ندارند كه اين سازمان توانايي بسط ارزش هاي دموكراتيك در ايران را دارا باشد. بسياري از ايرانيان به دليل سابقه سازمان در جريان جنگ ايران و عراق و جانبداري اين گروه از صدام حاكم وقت عراق، با ديدي منفي به اين مجموعه نگاه مي كنند.

با اين اوصاف به نظر مي رسد اگر جمهوري اسلامي ده ها ميليون دلار هزينه مي كرد تا ماهيت آلوده به جنايت و خباثت و رياكاري دولت باراك اوباما و دروغ بودن ادعاي مبارزه با تروريسم و دفاع از حقوق بشر را نشان دهد، به اندازه وزارت خارجه هيلاري كلينتون و جان كري و ژنرال جيمز جونز نمي توانست در اثبات اين حقيقت موفق باشد. بنابراين به طور خاص بايد از وزارت خارجه آمريكا و نابغه هاي! آن تشكر كرد. اكنون مي توان به گوشه اي از حقيقت نهفته در كلام امام سجاد عليه السلام پي برد كه فرمود «الحمدلله الذي جعل اعدائنا من الحمقاء».

جهنم ناشي از فرار مالياتي هزاران ميلياردي در اروپا و آمريكا(خبر ويژه)
نشريات فرانسوي معتقدند شركت هاي اروپايي و آمريكايي با فرار به بهشت هاي مالياتي و طفره از پرداخت ماليات، جهنم واقعي ساخته اند.

سخنان «فرانسوآ هولاند»، رئيس جمهوري فرانسه، پس از شوراي وزيران، درباره مبارزه با بهشت هاي مالياتي و اخلاقي كردن زندگي سياسي، به موضوع روزنامه هاي چاپ پاريس تبديل شد.

به گزارش راديو فرانسه، اين روزنامه ها به خبرهاي بين المللي چندان توجهي نكرده اند. چرا كه گردبادي كه در پي ماجراي دروغ وزير پيشين بودجه به وجود آمد به شدت همه اركان جامعه را به تكان درآورده و تكانها هنوز هم ادامه دارد.

روزنامه ليبراسيون، در صفحه نخست خود عكسي از يك جزيره بهشت وار را منتشر كرده مي پرسد آيا بهشت هاي مالياتي به جهنم تبديل خواهند شد؟ اين روزنامه باز هم مي نويسد كه «فرانسوآ هولاند» و اروپا قول هاي بسياري براي مبارزه با اين بهشت هاي مالياتي يا به عبارت ديگر بانكهاي فرا ملي داده اند اما آيا اين تصميم ها كاراتر از تصميم هاي گذشته خواهد بود؟

ليبراسيون مي نويسد ميزان پولهاي خوابيده در اين بهشت ها حكايت از وجود يك چاه تاريك واقعي مي كند. به گفته يكي از روساي پيشين اقتصادي دفتر «مك انزي جيمز هنري» كه به «ان جي اوي» «تكس جاستيس نت ورك» (شبكه ماليات عدالت) پيوسته، بيش از ۲۶۰۰۰ ميليارد يورو در بانك ها و نهادهاي مالي بهشت هاي مالياتي نهفته شده است. او مي گويد برآوردي دقيق و مطمئن وجود ندارد اما آنچه مسلم است ۲۰۰۰ ميليارد دلار سود شركت هاي آمريكايي در بهشت هاي مالياتي نگهداري مي شود و دولت آمريكا نمي تواند از اين مبلغ ماليات بگيرد.

«گابريل زوكمن»، پژوهشگر مدرسه اقتصاد پاريس مي گويد: ۶۰۰۰ ميليارد يورو و يا ۸% سرمايه پولي افراد ثروتمند هم در اين بهشت ها پنهان و تنها در سوئيس ۲۰۰۰ ميليارد دلار پنهان شده است. او مي افزايد كلاهبرداري مالي بيشتر شامل اروپا مي شود چرا كه ۶۰% اين ۲۰۰۰ ميليارد پول اروپايي است.
ليبراسيون افزود: در چنين شرايطي فرانسوآ هولاند مي گويد «بهشت هاي مالي بايد از اروپا و از جهان برچيده شوند». انسان وقتي مي بيند كه آزاد ساختن داد و ستد و پولي كردن اقتصاد باعث شده شماري، به كمك چنين مكان هاي تاريك و بي قانون، از آن سود ببرند، نااميد مي شود. اميدواريم كه چنين اقتصاد بي اخلاقي در هم بپاشد اما تا زماني كه بتوان با قانون با اين كار مبارزه كرد و در زمينه ماليات گيري هماهنگي به وجود آيد، آرزو كنيم كه شرم جلوي مهاجرت مالياتي شماري از ثروتمندان را به نام همدردي با هم وطنانشان بگيرد.

پيشمرگي خاتمي براي هاشمي پيشنهاد رندانه روزنامه كارگزاران(خبر ويژه)
يك روزنامه نزديك به كارگزاران خواستار انتحار سياسي خاتمي به نفع هاشمي رفسنجاني است.
روزنامه شرق در سرمقاله خود با اشاره به ترديدهاي انتخاباتي موجود در ميان اصلاح طلبان و از جمله ترديدهاي هاشمي و خاتمي، خواستار نامزدي هر دو نفر شده و مي نويسد: در صورت رد صلاحيت هر دو نامزد اين امر از ناهمواري مسير حضور همه سلايق حكايت خواهد داشت اما در صورت رد صلاحيت يك نامزد و تاييد صلاحيت ديگري نامزد رد صلاحيت شده، مي تواند حمايت خود را از نامزد تاييد صلاحيت شده اعلام كند و از حاميانش بخواهد تا آراي خويش را به نفع نامزد باقيمانده در عرصه رقابت واريز كنند.

شرق مي افزايد: در صورت تاييد صلاحيت هر دو نامزد پس از تبادل نظر و توافقي كه دست يافتني است، يكي از نامزدها، كناره گيري خود را به سود ديگري اعلام كرده و راي آوري ناشي از اعتبار سياسي خويش را به نامزد فعال در رقابت منتقل مي كند.

با توجه به قطعي بودن رد صلاحيت خاتمي و ترديدناپذيري اين امر، پيشنهاد روزنامه كارگزاران به اين معناست كه خاتمي براي رد صلاحيت شدن نامزد شده و در واقع به مثابه يك پيشمرگ انتحاري براي هاشمي عمل كند. اين در حالي است كه خاتمي پيش از اين در محافل گفته- و از جمله از سوي احمد پورنجاتي منتشر شده- كه وي (خاتمي) نمي خواهد رد صلاحيت از سوي نظام به پرونده و كارنامه اش بخورد. در عين حال بايد توجه داشت كه انجام اين كار پر هزينه از سوي خاتمي، سودي براي هاشمي نخواهد داشت چه اينكه هاشمي با وجود حمايت صريح خاتمي در سال ۸۴ نتوانست با اقبال مردم مواجه شود همچنان كه حمايت هر دو آنها از موسوي در سال ۸۸ باعث پيروزي موسوي نشد.

نكته ديگر اين است كه با فرض- محال- تأييد صلاحيت مشترك خاتمي و هاشمي، چيرگي سياسي هاشمي به نحوي است كه عملا خاتمي مجبور به انصراف به نفع وي خواهد شد و اين نيز مايه بي اعتباري مضاعف خاتمي مي شود.

يادآور مي شود ياسر هاشمي پسركوچك آقاي هاشمي كه به همراه خواهرش فاطمه هاشمي در مراسم اعلام نامزدي حسن روحاني شركت كرده بود، حاضر به تأييد اين نامزدي از سوي پدر خود نشد و با باز گذاشتن احتمال نامزدي پدر گفت: اگر آقاي هاشمي كانديدا شوند، به جز آقاي روحاني برخي ديگر از كانديداها هم به نفع ايشان كنار خواهند رفت و اين طبيعي است اما تا اين لحظه آقاي هاشمي به تصميم خاصي در اين مورد نرسيده اند... خيلي ها در جامعه منتظر موضع گيري آقاي هاشمي هستند و ايشان هم اين انتظارها را تا جايي كه امكان داشته و مثبت باشد بي پاسخ نمي گذارند.

وي كه با روزنامه اجاره اي آرمان مصاحبه مي كرد، درباره پيش آمدن گمانه حمايت هاشمي از روحاني به خاطر حضور فرزندانش در مراسم مذكور گفت: قطعا مي تواند چنين برداشتي وجود داشته باشد و حق هم همين است كه با حضور من و خواهرم در اين مراسم اولين موضوعي كه به ذهن ناظران سياسي برسد همين مساله باشد. به هر حال آقاي روحاني از نزديكان آقاي هاشمي هستند و در ميان كانديداهاي موجود هيچ كس به اندازه ايشان با آقاي هاشمي قرابت ندارد. آقاي روحاني يكي از مديران باسابقه كشور است كه در طول ۳۰ سال گذشته همواره ارتباط تنگاتنگي با آقاي هاشمي چه به لحاظ اجرايي و مسائل امنيتي و چه به لحاظ مواضع سياسي داشته است. اين قرابت طبيعتا چنين برداشتي را ايجاد مي كند، اما نه من و نه خواهرم به نمايندگي از آقاي هاشمي در اين مراسم حضور پيدا نكرديم.

ماجراي نامه محسن رضايي براي نجات هاشمي(خبر ويژه)
محسن رضايي مي گويد نامه اي به رهبر معظم انقلاب نوشته و طي آن از معظم له خواسته تا هاشمي را نجات دهد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در دانشگاه فردوسي مشهد سخن مي گفت، اظهار داشت: در گذشته در نامه اي به رهبر معظم انقلاب نوشته ام كه هاشمي را از اين مسائلي كه تكنوكرات ها در اطرافش به وجود آورده اند، نجات دهيد.

وي اين را هم گفته كه «يكي از ظلم هايي كه نسبت به بنده مي شود اين قضيه است كه برخي فكر مي كنند من با نظر هاشمي وارد عرصه سياست شدم اما حقيقت اين است كه حضورم در عرصه انتخابات با نظر هاشمي نيست».

اين نامزد احتمالي انتخابات در مورد حضور حسن روحاني در دولت احتمالي اش اظهار كرد: من تفكرات آقاي روحاني را خيلي نمي پسندم نه ماجراجويي را مي پذيرم و نه انفعال را و به فضل خدا با يك شيوه درست در سياست خارجي از روي آمريكا خواهيم پريد.

رضايي با اشاره به نوع رفتار هاشمي رفسنجاني در حوادث فتنه ۸۸ بيان كرد: انتظار من اين بود كه هاشمي نقش احمد آقا را ايفا كند چون احمد آقا در چند مورد فتنه هايي را در كشور خاموش كردند.

وي در بخش ديگري از اظهاراتش در مورد هدفمندي يارانه ها گفت: يارانه ها را به معناي واقعي هدفمند مي كنم و ماهي ۱۱۰ هزار تومان به هر نفر پرداخت خواهم كرد البته نه به صورت ماهيانه بلكه اين پول به صورت شش ماه به شش ماه با سودي كه از توليد و سرمايه گذاري دارد به مردم منتقل خواهد شد.

رضايي افزود: اين به آن معنا است كه ۶۵ هزار تومان يارانه ها درآمدي و توليدي است و ۴۵ هزار تومان يارانه مصرفي و اين دو با هم مي شوند ۱۱۰ هزار تومان يارانه كه مردم مي توانند دريافت كنند.


کد مطلب: 27470

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/27470/اخبار-ویژه-بیست-ششم-فروردین

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir