کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیدواری مرسی برای پیوستن مصر به گروه بریکس

30 اسفند 1391 ساعت 18:15

رئیس جمهور مصر ابراز امیدواری کرد تا این کشور بتواند به گروه کشورهای نوظهور موسوم به گروه بریکس بپیوندد.


به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ محمد مرسی رئیس جمهور مصر در پایان سفر دو روزه‌اش به هند و دیدار با مقام‌های سیاسی و اقتصادی این کشور، ابراز امیدواری کرد تا مصر نیز بتواند به گروه بریکس متشکل از کشورهای در حال توسعه و نوظهور جهان بپیوندد.
گروه بریکس شامل کشورهای برزیل، هند، روسیه، چین و آفریقای جنوبی است. پس از آغاز بیداری اسلامی در کشورهای عربی و سقوط رژیم حسنی مبارک در مصر در فوریه ۲۰۱۱ میلادی، این کشور با چالش‌های اقتصادی زیادی روبرو شده و ادامه بی‌ثباتی سیاسی در مصر تاثیر منفی زیادی بر اعتماد سرمایه‌گذاران داشته است.
مرسی در پایان سفر به هند تاکید کرد: من امیدوارم که مصر نیز به کشورهای عضو گروه بریکس ملحق شود. هدف اصلی مرسی از سفر به هند، بررسی راهکارهای گسترش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور بوده است.
مرسی تصریح کرد: وی برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو بریکس که قرار است طی ماه جاری در شهر دوربان آفریقای جنوبی برگزار شود، دعوت شده است.
وی در ادامه افزود، مصر نیز امیدوار است که به این گروه ملحق شود.
مرسی از کشورهای عضو بریکس خواست تا در نشست دوربان پیشنهادات مطرح شده در خصوص تاسیس بانک مشترک جنوب- جنوب را پیگیری کنند تا کشورهای عضو بریکس منابع مالی لازم برای اجرای پروژه های زیر ساختی را در اختیار داشته باشند.
این نخستین سفر یک رئیس جمهور مصر به هند از دهه ۱۹۶۰ میلادی به شمار می رود. آخرین بار جمال عبدالناصر به عنوان رئیس جمهور مصر به هند سفر کرده بود.
مرسی پس از دیدار با مانموهان سینگ نخست وزیر هند ابراز امیدواری کرد تا حجم مبادلات تجاری دو کشور تا سال های آینده از ۵.۲ میلیارد دلار کنونی دو برابر افزایش یافته و به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برسد.


کد مطلب: 26235

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/26235/امیدواری-مرسی-پیوستن-مصر-گروه-بریکس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir