کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازداشت یک خبرنگار اسرائیلی به اتهام جاسوسی از ارتش ترکیه

22 مرداد 1391 ساعت 12:33

پلیس ترکیه یک خبرنگار اسرائیلی را به اتهام جاسوسی از ارتش این کشور بازداشت کرد.


به گزارش فارس، به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارونت»، «رایی روتنبرگ»، خبرنگار اسرائیلی ۳۴ ساله که دارای پاسپورت آمریکایی نیز بود، شنبه در نزدیکی مرز ترکیه دستگیر شد.

در حالی که او به اتهام جاسوسی از ارتش ترکیه بازداشت شده، این روزنامه اسرائیلی نوشت:‌ روتنبرگ در حال گزارش دادن درباره خلاء قدرت در منطقه کردنشین شمال سوریه بوده است.

به گفته روتنبرگ، پلیس ترکیه به علت نگرانی از این موضوع که شاید او فعالیت نظامی ترکیه در این منطقه را رصد می‌کرده، وسایل الکترونیکی او را کنترل کرده‌اند. لوازم او نیز شامل یک عکس و صدای ضبط شده بوده که هر دو نیز ترکی بوده‌اند.

طبق این گزارش، ظاهرا پس از چند ساعت بازجویی در ایستگاه پلیس در منطقه عرفا، پلیس تلفن همراه روتنبرگ را به او باز گردانده است.

وی در ایمیلی به روزنامه یدیعوت آحارونت با بیان اینکه "حالش خوب است و عادلانه با او برخورد شده"، نوشته: دو افسر پلیس مخفی من را هنگام فیلمبرداری از شهری در سوریه که در کنترل کامل کردهاست، شناسایی کردند.

روتنبرگ که برای شبکه خبری «ای‌بی‌سی»، «سی‌سی‌تی‌وی» و الجزیره بوده، گفته: بازجویان در گفتگو با یکدیگر دائما از واژه «اسرائیلی» استفاده می‌کردند. بدون شک هویت دوگانه من آنها را گیچ کرده بود. به نظر می‌رسد آنها اجازه دهند به زودی آزاد شوم.


کد مطلب: 2619

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/2619/بازداشت-یک-خبرنگار-اسرائیلی-اتهام-جاسوسی-ارتش-ترکیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir