کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگیری جاعلان حرفه‌ای ایران چک‌

21 اسفند 1391 ساعت 8:58

کلانتر ۱۵۳ گفت: با تلاش ماموران تخصصی کلانتری ۱۵۳ باند جاعلان حرفه‌ای که اقدام به جعل ایران چک تقلبی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش فارس به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علیرضا حیدری گفت: با تلاش ماموران تخصصی کلانتری ۱۵۳ باند جاعلان حرفه‌ای که اقدام به جعل ایران چک و اسکناس‌های تقلبی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
کلانتر ۱۵۳ از دستگیری اعضای باند جاعلان حرفه‌ای که اقدام به جعل و توزیع ایران چک و اسکنانس‌های تقلبی در جنوب پایتخت می‌کردند خبر داد و افزود: متهمان طی یک عملیات ویژه اطلاعاتی و پلیسی توسط ماموران تخصصی این یگان در محله تولید دارو تهران شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام مسئول در پلیس پایتخت در تشریح جزییات این خبر گفت: چندی پیش در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر اینکه چند جاعل حرفه‌ای و سابقه‌دار در محله تولید دارو تهران ضمن اجاره یک باب منزل مجردی اقدام به جعل اسکناس و ایران چک می‌کنند؛ رسیدگی به موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اطلاعاتی ماموران تخصصی این کلانتری در این ارتباط آغاز شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: عوامل تجسس کلانتری با تحقیقات غیر محسوس و اقدامات اطلاعاتی از جاعل بودن اعضای باند که سه جوان اطمینان حاصل کردند در محل‌هایی که احتمال حضور آنان متصور بود کمین زده که در نهایت موفق شدند طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دو نفر از متهمان را که سوار بر یک دستگاه خودرو ۲۰۶ بوده و در حال پخش پول‌های جعلی بودند را دستگیر و در حین دستگیری از آنان حدود ۲۸ قطعه ایران چک جعلی کشف و ضبط کردند.
حیدری با اشاره به محرز بودن جرم متهمان و با عنایت به حرفه‌ای و سابقه‌دار بودن آنان در زمینه جعل پول تقلبی اظهار داشت: متهمان پس از دستگیری به کلانتری منتقل و تحت بازجویی‌های پلیسی قرار گرفتند که در خلال بازجویی‌های پلیسی نامبردگان به ناچار لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند شخص دیگری ایران چک‌ها را به آنها داده که این متهم که سرکرده باند به شمار می‌رفت نیز با اقدام اطلاعاتی ماموران در محله تولید دارو به دام افتاد و پس از انتقال به کلانتری همه متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفتند.
کلانتر ۱۵۳ شهرک در پایان عنوان کرد: این اقدام ماموران و تلاش شبانه روزی آنان که به انهدام باند جاعلان اسکناس و ایران چک‌های تقلبی در جنوب پایتخت انجامید موجبات خرسندی و رضایت‌مندی ساکنان و اهالی منطقه را فراهم آورده است بطوریکه شهروندان ضمن نصب پلاکارد و پارچه نوشته از تلاش مجموعه کلانتری ۱۵۳ تقدیر و تشکر کردند.


کد مطلب: 25468

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/25468/دستگیری-جاعلان-حرفه-ای-ایران-چک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir