معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: حدود ۱۲۵۰ کارت هوشمند ملی به صورت آزمایشی برای متولیان امر انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ صادر شده است.
برای مجریان انتخابات ۹۲، کارت هوشمند ملی صادر شد
21 اسفند 1391 ساعت 8:11
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: حدود ۱۲۵۰ کارت هوشمند ملی به صورت آزمایشی برای متولیان امر انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ صادر شده است.
به گزارش تسنیم به نقل ازدفتر روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، دکتر کرمی با اعلام مطلب فوق تاکید کرد: از طریق امضاء دیجیتال، اطلاعات متولیان انتخابات به صورت الکترونیکی به ستاد ارسال میشود که این امر موجب کاهش زمان و بالابردن امنیت در انتخابات است.
بنابه این گزارش درجلسه هم اندیشی نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط با امور ایرانیان خارج از کشور به منظور بررسی چالشهای اجرایی و قانونی امور ایرانیان خارج از کشور و برطرف کردن آنها با حضور مدیران امور بین الملل قوه قضائیه، امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مسئولان کل امور کنسولی وزارت امور خارجه، روسای دوائر ذیربط در ناجا به میزبانی سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.
در ابتدای جلسه معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل گفت: اسناد و مدارک هویتی و تابعیتی صادره از سوی سازمان ثبت احوال برای ایرانیان خارج از کشور میتواند تقویت کننده احساس تعلق خاطر و ارتباط با هویت ایرانی آنان باشد.
دکترمحسن کرمی افزود: هم اکنون با همکاری وزارت امور خارجه بیش از ۱۳۰ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به ایرانیان خدمات هویتی ارائه مینمایند.
وی با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه یکی از ماموریتهای این سازمان است، گفت: برای ثبت تغییر کدپستی اقدامات مهم و اساسی زیادی صورت گرفته که در پایان امسال یا اوایل سال آینده رسانهای خواهدشد.
دکتر محسن کرمی صدور شناسنامه مکانیزه، گواهی تجرد، ولادت ، فوت ، کارت ملی و صدور کارت هوشمند ملی را از اقدامات مهم و اساسی سازمان ثبت احوال در امر اتقان اسناد هویتی عنوان کرد.
وی تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی را ماموریت سوم این سازمان بیان کرد و گفت: آمار ثبت احوال دقیق و منطبق با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است که تغییرات وقایع حیاتی چهارگانه در آن به روز ثبت میشود.
معاون امور اسناد هویتی افزود: بالغ بر صد دستگاه اجرایی و خدمت رسان با پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور در ارتباط هستند که به راحتی هویت مراجعین خود را از طریق این پایگاه احراز میکنند.
کرمی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ اداره و نمایندگی ثبت احوال در سطح کشور وجود دارد، یادآور شد: شبکه اعلامی گستردهای در سطح کشور وجود دارد که بیش از ۴۰هزار عضو دارد.
وی تاکید کرد: برای تسریع در خدمت رسانی به مردم بالغ بر ۲۲۰ دفتر پیشخوان ثبت احوال در سطح کشور راه اندازی شده است که این امر موجب تسهیل و تکریم ارباب رجوع میشود.
معاون امور اسناد هویتی یکی از مهمترین پروژههای در دست اقدام این سازمان را صدور کارت هوشمند ملی برای تمام ایرانیان بالای ۱۵ سال عنوان کرد.
وی افزود: بعد از پایلوت استان قم، ابتدا برای ایثارگران این استان و سپس برای تمامی افراد کارت هوشمند ملی صادر خواهد شد.
معاون امور اسناد هویتی صدور شناسنامهی شهدا و برگزاری همایش ملی نامگزینی در سطح کشور را از جمله اقدامات مهم فرهنگی این سازمان عنوان کرد.
کرمی مردم داری و رعایت حقوق شهروندی را مهمترین اصل برای دستگاههای خدمت رسان دانست و گفت: برای تحقق این مهم سازمانها باید اطلاع رسانی دقیق و خوبی را به مردم ارائه دهند.
در ادامه محمود حلیمی مشاور رییس سازمان در امور بین الملل با اشاره به همکاری سازمان با ثبت احوال سایر کشورها گفت: در سال گذشته اجلاس روسای ثبت احوال کشورهای عضو اکو در تهران برگزار شد که دستاوردهای خوبی بهمراه داشت و در نظر است که اجلاس روسای ثبت احوال کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بهار سال آینده برگزار شود.
احسان پورمنتی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال نیز با برشمردن برخی مشکلات ایرانیان خارج از کشور گفت: در جلسات دو جانبه با دستگاههای ذیربط توافقات خوبی برای رفع مشکلات حاصل شده است.
وی افزود: با بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی ، امکان ارائه تعدادی از خدمات بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه در اداره کل امور ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال فراهم شده که موجب کاهش زمان و رضایت مراجعان شده است.
کد مطلب: 25466