کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فاطمه آليا:

مهريه در ايجاد اختلاف در نهاد خانواده نقش دارد

خبرگزاری ايسنا , 21 مرداد 1391 ساعت 14:03

نماينده مردم تهران درمجلس شوراي اسلامي گفت: بيمه مهريه از بروز اختلافات در خانواده‌ها جلوگيري مي‌كند؛ چرا كه در حال حاضر موضوع مهريه در ايجاد اختلاف در نهاد خانواده نقش دارد.


فاطمه آليا با تاكيد بر لزوم نهادينه شدن فرهنگ بيمه در كشور، اظهاركرد: در هر كشوري صندوق‌هاي بيمه‌اي اتفاقاتي را پوشش مي‌دهند كه به خانواده‌ها فشار وارد مي‌كند.

وي افزود: مطرح شدن بيمه مهريه و جهيزيه در كشور اشكالي ندارد؛ چرا كه در حال حاضر مهريه و جهزيه موانع تشكيل خانواده هستند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينكه لازم است مشكلاتي مانند مهريه و جهيزيه به صورت ريشه‌اي حل شوند، عنوان كرد: در صورتي كه زندگي بر روي پايه‌هاي اساسي و بنيادين خود بنا شود در اين صورت مهريه و جهيزيه نمي‌تواند در متزلزل كردن آن نقشي داشته باشد، اما تا زماني كه با فرهنگ سازي به اين نقطه برسيم لازم است تا راهكارهايي براي جلوگيري از اختلاف و تنش انديشيده شود كه بحث بيمه مهريه نيز در اين راستاست.

آليا در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه آيا بيمه مهريه در دامن زدن و رواج مهريه‌هاي بالا موثر است يا خير؟ گفت: هر طرحي مزايا و معايبي دارد، ضروري است حتي در زمينه بيمه مهريه نيز فرهنگ سازي شود تا از بروز معايب اين چنيني جلوگيري شود.


کد مطلب: 2520

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/2520/مهريه-ايجاد-اختلاف-نهاد-خانواده-نقش

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir