کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به عنوان میانجی در پرونده سوریه؛

اخضر ابراهيمي جانشين عنان در موضوع سوريه مي شود

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 20 مرداد 1391 ساعت 7:53

منابع دیپلماتیک روز پنجشنبه اعلام کردند اخضر ابراهیمی دیپلمات الجزایری به عنوان میانجی در پرونده سوریه جانشین کوفی عنان می شود.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک :
کوفی عنان پنجشنبه گذشته با انتقاد از عدم حمایت قدرت های بزرگ از ماموریت وی، از سمتش به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه استعفا کرد. به گفته این دیپلمات ها که خواستند نامشان فاش نشود انتصاب ابراهیمی به این سمت احتمالا اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.
یکی از دیپلمات ها تصریح کرد :«این انتخاب دبیر کل (سازمان ملل، بان کی مون) بود و اگر وی در این میان از این تصمیم صرف نظر نکند، این انتصاب اعلام خواهد شد.»
عنان که ماه فوریه به این سمت انتخاب شد، به طور رسمی پایان اوت این سمت را ترک می کند. ابراهیمی هشتاد و هفت ساله تا کنون به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل و میانجی به مناطق مختلف جهان اعزام شده است.
این وزیر امور خارجه سابق الجزایر به ویژه از سال هزار و نهصد و نود و هفت تا سال هزار و نهصد و نود و نه و سپس از سال دو هزار و یک تا دو هزار و چهار پس از خروج طالبان نماینده سازمان ملل در افغانستان بوده است.
وی در سل دو هزار وپنج بازنشست شد و در سال دو هزار و نه هدایت گروهی از کارشناسان مستقل سازمان ملل را با هدف ارائه توصیه هایی در مورد امنیت کارکنان سازمان ملل در جهان پذیرفته است.
به رغم پنج ماه تلاش برای طرح صلح پیشنهادی عنان در سوریه، این طرح که در آن خروج نظامیان و انتقال دموکراتیک پیش بینی شده است، کاری از پیش نبرده است.
ابراهیمی درحالی این گفتگو ها را از سر می گیرد که درگیری ها در حلب(شمال سوریه) ادامه دارد و سازمان ملل باید در مورد سرنوشت ناظران این سازمان در سوریه تصمیم گیری کند.


کد مطلب: 2382

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/2382/اخضر-ابراهيمي-جانشين-عنان-موضوع-سوريه-مي-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir