با تغییر و تحولات صورت گرفته در روزنامه هفتصبح، امیر تاجیک مدیریت بر این روزنامه را برعهده گرفت.
مدیر سابق تلویزیون مسئول روزنامه هفت صبح شد
1 فروردين 1404 ساعت 17:00
با تغییر و تحولات صورت گرفته در روزنامه هفتصبح، امیر تاجیک مدیریت بر این روزنامه را برعهده گرفت.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ امیر تاجیک که سوابق مستندسازی و برنامهسازی و مدیریت مستند شبکه پرستیوی را در تلویزیون داشت، در دوران مدیریت محمد سرافراز، مدیریت شبکه مستند تلویزیون را برعهده گرفت و پس از آن نیز مدتی مدیر سامانه ویاودی تماشا را عهدهدار شد.
تاجیک حین مدیریت شبکه مستند سعی کرده بود با استفاده از تجربیات مدیرانی خبره همچون محمد آفریده، شرایط همکاری با برخی مستندسازان باسابقه و در عین حال استفاده از آرشیو غنی مستند تلویزیون و ارتقای تصویری آن را فراهم کند.
روزنامه هفت صبح در بهار ۱۳۹۰ و در دولت دوم محمود احمدی نژاد با حمایت های برخی مدیران نزدیک به آن دولت راه اندازی شد و با جلب برخی ژورنالیستهای باسابقه و در عین حال غیرسیاسی، توانست به رسانه ای فرهنگی-اجتماعی بدل شود که حتی در دوران رکود پساکرونا همچنان نسخه کاغذی آن مخاطب دارد.
صاحب امتیاز اولیه هفت صبح موسسه ارتباط بران پویا بود که دو نشریه “تماشا” و “یکشنبه” را هم چاپ میکرد ولی در پاییز ۱۳۹۲ و بعد از تعطیلی آن دو نشریه، صاحب امتیازی هفت صبح به محسن غفوری و سپس با تاسیس شرکت هفت صبح ماندگار به این شرکت تنفیذ شد.
در همه این تغییر و تحولات آرش خوشخو-فرزند جلیل خوشخو از روزنامه نگاران کیهان در اواخر دهه پنجاه و اوایل دهه شصت- مدیریت محتوایی هفت صبح را برعهده داشت و سعی کرد این روزنامه را به رسانه ای مفید در حیطه سبک زندگی بدل کند چون او حتی سیاسینویسان را مجاب کرده بود جوری بنویسند که به درد کف جامعه بخورد.
سرویس هنری هفت صبح با همت روزنامهنگارانی حرفهای نظیر وحید سعیدی و احمد رنجبر از جمله سرویس های مولد هنری نشریات یک دهه اخیر بود که سعی کرد بخصوص در جریانات سینما و تلویزیون مثمرثمر باشد.
امیر تاجیک بعد از مدیریت در “هفت صبح” مرامنامه(مانیفست) کاری جدید مجموعه رسانهای «هفت صبح» را به شرح زیر منتشر کرده است:
گروه رسانهای هفت صبح در سپیدهدمی تازه از حیات رسانهای خود، با الهام از سنت پربار گذشتگان و با نگاهی رو به آینده، در مسیر نوآوری و تحول گام نهاده است.
این مرامنامه، عهدی است که ما با خود، همکاران و مهمتر از همه، مخاطبان فرهیخته خویش میبندیم و بر این باوریم که رسانه، نهفقط ابزاری برای اطلاعرسانی، بلکه نهادی برای آگاهیبخشی، حقیقتجویی و همراهی با مخاطب در مسیر فهم عمیقتر جهان است.
۱- طرحی نو: آنکه میگفت «کشتیبان را سیاستی دگر آمد» اندیشهای نو داشت. ما نیز بر آنیم که در دریای پرتلاطم رسانههای نوین، راهی تازه بگشاییم. هفتصبح دیگر فقط یک نسخه کاغذی نیست؛ بلکه گروه رسانهای چند وجهی است که هردم به شکلی به درآید و بیتردید در فضای مجازی، شبکههای اجتماعی، پادکستها و ویدیوها حضوری زنده و پویا خواهد داشت تا با همت همکاران و یاری مخاطبان سقف کهنه را بشکافیم، طرحی نو دراندازیم و رسانهای همگام با زندگی مردم بنا کنیم
۲- وفاداری به واقعیت، نه هیاهو: در هفت صبح به این اصل پایبندیم که راستی، بنیان اعتماد است. از این رو، تعهد ما نه به جنجالهای زودگذر، بلکه به اصالت خبر، دقت در تحلیل و ارائه روایتی مسئولانه و مبتنی بر واقعیت است. در دورانی که مرز میان واقعیت و تبلیغات رنگ باخته، مصممایم که به هر قیمتی جلّاب توجه نباشیم.
۳- اصالت داشتن و یگانه بودن: امروزه دیگر بسنده کردن به اخبار روزمره کافی نیست. رسالت ما، کشف روایتهای پنهان، ارائه تحلیلهای عمیق و گزارشهایی است که دیدگاه تازهای به مخاطب ارائه دهد. روایتهای خاص و منحصربهفرد ما از دل کوچههای شهر تا فراز و فرود سیاستهای کلان، همواره محصول نگاهی ژرف و جستوجویی بیوقفه خواهند بود بهگونهای که هر خواننده بتواند بیدرنگ این نوع روایتگری را از دیگر منابع تمیز دهد.
۴- فناوریهای نوین در خدمت اصالت: هوش مصنوعی و فناوریهای نو، نه جایگزینی برای روزنامهنگاری، بلکه بستری برای ارتقای آن است. ما از این ظرفیتها بهره خواهیم برد تا سوژهها را هوشمندانهتر بیابیم و تحلیلهایی ژرفتر ارائه کنیم، اما هیچگاه ابزار را بر اصالت و اخلاق حرفهای ترجیح نخواهیم داد. برای ما، فناوری نه هدف، بلکه وسیلهای برای تحقق ماموریت رسانهایمان است.
۵- مخاطب همسفر ماست: مخاطبان هفت صبح، نه فقط دریافتکننده خبر، بلکه همراهان و همسفر ما در این مسیرند.
امروزه رسانه، یکسویه نیست؛ بلکه بستری برای گفتوگو، تعامل و اندیشیدن جمعی است. نقدها، نظرات و دغدغههای خوانندگان و همراهان، چراغ راه ماست و ما برای شنیدن، پاسخ دادن و هماندیشی، آغوشی گشاده و رویی باز داریم.
۶- رسانهای برای زندگی، نه فقط کسبوکار: بر این باوریم که اعتبار خبری، دغدغهمندی در تحلیل و وفاداری به مخاطب، ارزشهایی فراتر از ملاحظات تجاریاند. در هفت صبح، هیچ مسئلهای هرگز بر رسالت رسانهای ما اولویت نخواهد داشت. ایمان داریم که با خبرگی، صداقت و درستی، میتوان جهان گرفت و اعتماد مخاطب را نه با تبلیغات، بلکه با شایستگی و اصالت به دست آورد. آری به اتفاق جهان میتوان گرفت.
۷- به عمل کار برآید: این مرامنامه را نه فقط بیانیهای برای نوشتن، بلکه منشوری برای عمل میدانیم. با تعهد به این اصول، قدم در مسیر جدید میگذاریم تا رسانهای بسازیم که در شأن مخاطبان فرهیختهاش باشد. همراه ما باشید، چرا که این آغاز راهی نو است.
کد مطلب: 234132