کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام تبریک زرداری به رهبر انقلاب

26 بهمن 1391 ساعت 13:29

آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به هیئت ایرانی، از لاریجانی خواست تا مراتب تبریک وی را به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور ایران ابلاغ کند.


فارس: لاریجانی که برای شرکت در نخستین نشست مجمع پارلمانی کشورهای عضو اکو به پاکستان رفته بود، عصر روز گذشته در محل اقامت رئیس‌جمهور پاکستان در لاهور با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
زرداری در این دیدار تصریح کرد که تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران- پاکستان اهمیت زیادی برای اسلام‌آباد دارد.
وی همچنین بر تعهد پاکستان در تسریع روند اجرای همه پروژه‌های ۲ جانبه، از جمله خط انتقال برق ۱۰۰۰ مگاواتی تفتان- کویته، پروژه برق ۴۰۰ مگاواتی «گوادر»، بزرگراه «نوشکی- دالبندین» و جاده «کویته- تفتان» تأکید کرد.
وی با استقبال از تشکیل مجمع پارلمانی اکو، اظهار امیدواری کرد که تشکیل این نهاد بتواند موجب تقویت روابط بین کشورهای عضد شده و راه‌های جدید همکاری را بین این کشورها باز کند.
زرداری با اشاره به روابط عمیق و تاریخی بین ۲ ملت ایران و پاکستان، خواهان انجام اقدامات عملی برای استفاده هر چه بیشتر از این روابط تاریخی، فرهنگی و برادرانه شد و بر لزوم تقویت همکاری‌های ۲ جانبه و افزایش سطح مناسبات اقتصادی تهران و اسلام‌آباد تأکید کرد.
رئیس جمهور پاکستان خاطر نشان کرد که تسهیل روند صدور ویزا، ایجاد گذرگاه‌های جدید مرزی در منطقه «ماند- پیشین» و «گبد- ریمدان» و افزایش ارتباطات، نقش مهمی در افزایش تعاملات اقتصادی بین ۲ کشور خواهد داشت.
استفاده از قدرت جمعی مسلمانان؛ راهکار برون‌رفت از بحران‌های منطقه‌ای
به گفته «فرحت‌الله بابر» سخنگوی رئیس‌جمهور پاکستان، در این دیدار علاوه بر مسائل ۲ جانبه، موضوعات منطقه‌ای نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
زرداری در این جلسه، خواهان استفاده از قدرت جمعی مسلمانان و پرهیز از خشونت برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای شد و بر لزوم استفاده از راهکارهای منطقه‌ای برای حل مشکلات موجود تأکید کرد.
وی همچنین بار دیگر از روند صلح به رهبری خود افغان‌ها حمایت کرد و خواهان همکاری بیشتر بین ۲ کشور برای گسترش صلح و ثبات در این کشور شد.
وی همچنین با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به هیئت ایرانی، از لاریجانی خواست تا مراتب تبریک وی را به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور ایران ابلاغ کند.
لاریجانی و هیئت همراه، پس از این سفر ۳ روزه، شب گذشته وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت.
وی با اشاره به نشست روز گذشته خود با رئیس جمهور پاکستان، گفت: در این جلسه درباره روند اجرای طرح‌های اقتصادی بین دو کشور بحث شد و تکمیل طرح گازرسانی از ایران به پاکستان مطرح و روند اجرای این طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت.
لاریجانی با بیان اینکه در این نشست مسائل مهم منطقه نیز بررسی شد، تصریح کرد: خوشبختانه رئیس جمهور پاکستان نقطه‌نظرات سازنده‌ای درباره موضوعات منطقه‌ای داشتند و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده زمینه گسترش روابط بین دو کشور ایران و پاکستان ایجاد شود.


کد مطلب: 22905

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/22905/پیام-تبریک-زرداری-رهبر-انقلاب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir