گستردهترین آزمون مهارتی سراسری صنعت خودرو کشور برای شانزدهمین سال متوالی در حوزه خدمات پس از فروش، بین کارکنان تمام نمایندگیهای ایرانخودرو برگزار شد.
با رویکرد بررسی و ارتقای توانمندی کارکنان نمایندگیهای مجاز ایرانخودرو؛
شانزدهمین آزمون سراسری حوزه خدمات پس از فروش برگزار شد
21 آذر 1403 ساعت 10:43
گستردهترین آزمون مهارتی سراسری صنعت خودرو کشور برای شانزدهمین سال متوالی در حوزه خدمات پس از فروش، بین کارکنان تمام نمایندگیهای ایرانخودرو برگزار شد.
ایکوپرس- آزمون مذکور که بهصورت آنلاین و به منظور مهارتسنجی کارکنان نمایندگیها همه ساله در این شرکت برگزار میشود، امسال نیز در نیمه اول آذر ماه اجرایی شد.
در سال جاری در گستردهترین و بزرگترین آزمون مهارتی صنعت خودرو کشور در شرکت ایساکو، ۷۲۰۰ نفر از کارکنان ۶۶۸ نمایندگی ایرانخودرو در سه سطح مدیریتی، کارشناسی و تعمیراتی حضور یافتند تا علاوه بر سنجش دانش و مهارت کارکنان شاغل در شبکه نمایندگیها، اثربخشی دورههای آموزشی برگزار شده مورد پایش قرار گیرد.
معاون مهندسی و کیفیت ایساکو در اینباره گفت: علاوه بر موارد یاد شده در این آزمون نقاط قابل بهبود سیستم آموزشی شرکت مشخص شده و نفرات برتر نیز برای حضور در مسابقات مهارت سالانه شناسایی میشوند.
محمدحسین محمدتقیزاده، هدف اصلی برگزاری این آزمون را استفاده از ابزار سنجش دانش و مهارت فنی و عمومی کارکنان شاغل در نمایندگیهای مجاز دانست و اظهار امیدواری کرد: با توجه به نتایج این آزمون بتوانیم مهارت کارکنان را به صورت روزافزون بهبود ببخشیم و به تبع آن کیفیت ارایه خدمات پس از فروش افزایش یابد.
وی با اشاره به آزمون پستهای کاری مختلف از جمله مدیر خدمات پس از فروش، کارشناس فنی و پذیرش، مسوول امور مشتریان و مسوول انبار؛ مکانیک، برق کار، جلوبندیکار و گازسوزکار عنوان کرد: همچون سالهای پیشین سوالات آزمون با شبیهسازی فرآیند عیبیابی و تعمیرات به صورت چندگزینهای طراحی شده و منابع آن «جزوات آموزشی» و «مستندات فنی و تعمیراتی» بوده است. این سوالات با دقت بسیار بالا و حساسیت ویژه در کارگروههای تخصصی طرح شده تا دانش و اطلاعات فنی شرکتکنندگان را به صورت کامل ارزیابی کند.
وی افزود: در این آزمون با بهرهبرداری از سامانه جدید پلاگین و ثبت تصویر چهره، محرمانگی و پایش شرکتکنندگان و دقت آزمون، بیش از پیش افزایش یافته است. همچنین با ارتقای اقدامات نظارتی و زیرساختهای امنیتی ایجاد شده، برگزاری آزمون با این رویه و رویکرد مورد تایید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در ارزیابیهای سالانه قرار گرفته است.
محمدتقیزاده گفت: این مجموعه در هشت ماهه سال جاری بیش از ۱۶۲ هزار نفر/ ساعت آموزش به کارکنان نمایندگیهای سراسر کشور ارایه کرده که این آموزشها به سه صورت حضوری در مرکز آموزش فنی ایساکو در تهران یا آموزش در محل نمایندگیها و دفاتر منطقهای، به شکل الکترونیکی و یا ترکیبی از این روشها بوده است.
معاون ایساکو با بیان این که نتایج به دست آمده از این آزمون به صورت مستقیم در ارتقای شغلی ویژه کارکنان و کارشناسان فنی تاثیر دارد، افزود: این نتایج باعث ایجاد انگیزه و رقابت در سطح شبکه نیز میشود و تجربه سالهای متمادی برگزاری آزمون نشان میدهد، نتیجه این رقابت، ارتقای سطح کیفی خدمات پس از فروش و ارتقای رضایت مشتریان را در پی داشته است.
کد مطلب: 228242