کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار البرادعی نسبت به وقوع «انقلاب گرسنگان»

25 بهمن 1391 ساعت 10:54

هماهنگ‌کننده کل جبهه نجات ملی معارض مصر با اشاره به گسترش فقر در این کشور نسبت به وقوع انقلاب گرسنگان هشدار داد.


به گزارش فارس به نقل از المنار، «محمد البرادعی» طی سخنانی گفت که احساس می‌کند با فتوای قتل معارضین فعالیت‌های وی نیز محدود شده است.
وی افزود که تصور نمی‌کرد استاد فقه و بلاغت دانشگاه الازهر به نام خداوند فتوای قتل معارضان را صادر کند زیرا وی چیزی از اسلام نمی‌داند و خیانت، اتهام مزدوری و تکفیر از منش اسلام نیست.
البرادعی تاکید کرد که مشروعیت مجوزی برای رهبری است و حسنی مبارک که شکست وی در رهبری ثابت شد، مشروعیت از او سلب شد؛ ما در ابتدا مخالف مبارک بودیم و اکنون ما علیه خودمان هستیم و دست آخر نیز همه سقوط خواهند کرد.
وی نسبت به وقوع انقلاب بعدی که از آن به عنوان انقلاب گرسنگان نام برد، هشدار داد و گفت که در صورت وقوع این انقلاب خشک و تر با هم خواهند سوخت زیرا نیمی از مصری‌ها از فقر رنج می‌برند اما مرسی همچنان بی‌توجه است و من امیدوارم که رئیس جمهور به جای اینکه هر هفته برای اقامه نماز جمعه به مسجد مشهوری برود، سری به حاشیه‌‌نشین‌ها بزند.
البرادعی تصریح کرد: مشکلی که مصر اکنون با آن مواجه است، شکست در اداره کشور و اداره انقلاب ۲۵ ژانویه است؛ ملت مصر از سرخوردگی قومی رنج می‌برد.
وی در ادامه از گروه‌های اسلام‌گرای سیاسی خواست تا این موضوع را درک کنند که مصر برای همه است و همه باید با هم ارتباط داشته باشند و در کنار یکدیگر زندگی کنند؛ مصر در حال حاضر بیشتر از هر چیزی به ثبات سیاسی از طریق مشارکت ملی واقعی نیاز دارد.
رئیس حزب الدستور اظهار داشت: ما به یک وزیر کشور مستقل که بتواند اعتماد به توانایی پلیس برای حفظ امنیت را به جامعه بازگرداند و همچنین تلاش به برای توسعه عملکرد افسران پلیس نیاز داریم، ما ۱۰ وزیر برای اداره مرحله انتقالی تا برگزاری انتخابات پارلمانی می‌خواهیم.


کد مطلب: 22773

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/22773/هشدار-البرادعی-نسبت-وقوع-انقلاب-گرسنگان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir