کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت و گو با عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شد:

گاوهای شیری هم به مسلخ بی تدبیری دولت رفتند!

24 بهمن 1391 ساعت 16:34


عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه اگر نيازهاي دامداری ها را تامين نکنيم، قيمت تمام شده بالا می رود و تولید صرفه ندارد گفت: اکنون نه تنها تولید شير، بلکه تولید گوشت در گاوداریها صرفه ندارد و همین امر منجر به دادن گاوهای شیری به کشتارگاه ميشود.
هدایت الله ميرمرادزهي در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر با اشاره به اینکه خيلي از گاوداري هاي شيري تعطيل مي شوند و دام هايشان را به کشتارگاه می فروشند گفت: دامداری ها اعلام کرده اند توليد شير صرفه ندارد زیرا قیمت تمام شده و هزینه های نگهداری دام خيلي بالا رفته است. وی با اعلام اینکه کميسيون کشاورزی به دنبال آن است که بسته هاي حمايتي برای توليد فراهم شود گفت: دولت در هر بخشي کوتاهي مي کند، در عرصه توليد نبايد کوتاهی کند و بسته هاي حمايتي را بگيرد. نماینده سراوان با یادآوری اینکه در زمان گراني مرغ، دانه مرغ و مواد مصرفي مرغداری ها در دريا مانده بود گفت: همین تاخیر در ورود دان مرغ باعث شد تا مرغ گران شود و به دنبال آن تخم مرغ هم گران شد و الان همان مساله دامنگیر دامداری ها شده است. وی تاکید کرد: تا زمانی که از تولید حمايت نشود، این چالشها ادامه خواهد داشت. میرمرادزهی با اشاره به بازديدي که در استانهاي گيلان و مازندران و اطراف تهران از دامداريها داشته است گفت: همه دامداری ها اين مشکل را عنوان مي کنند که ما نمي توانيم مواد اوليه مورد نیار را به دليل گراني هایی که وجود دارد، تامین کنیم و هنوز هم اين مشکل حل نشده است. وی با تاکید بر اینکه اگر نيازهاي دامداری ها را تامين نکنيم، قيمت تمام شده بالا می رود و تولید صرفه ندارد گفت: اکنون نه تنها تولید شير، بلکه تولید گوشت در گاوداریها صرفه ندارد و همین امر منجر به دادن گاوهای شیری به کشتارگاه ميشود. عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه اکنون قيمت شير از آن چيزي که تمام ميشود، پايين تر است گفت: از چند کارخانه توزیع شیر بازديد کرديم و همه آنها مي نالند. این کارخانه ها تاکید دارند قیمت شیری که بسته بندی می کنند و می فروشند از قيمتي که براي آنها تمام می شود، پايين تر است.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید به دامداری ها یارانه بدهد گفت: دولت بايد آن بسته هاي حمايتي را که در لایحه هدفمندي يارانه ها تعريف کرده و برای توليد کنار گذاشته ، بدهد تا قيمت تمام شده بالا نرود. میرمرادزهی با ابراز تاسف از بد قولی های دولت گفت: متاسفانه بسته هاي حمايتي اعم از کود، سم، مواد غذايي طيور و مواد مصرفي دام بزرگ به دست کشاورزان و دامداران نرسيده و اين مشکلات را برای کشور به وجود آورده است .


کد مطلب: 22681

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/22681/گاوهای-شیری-هم-مسلخ-بی-تدبیری-دولت-رفتند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir