کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین برف پاییزی

30 مهر 1403 ساعت 9:00

مطابق اعلام سازمان هواشناسی، از امروز (دوشنبه) تا چهارشنبه کاهش دما به طور میانگین بین هفت تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و بارش در نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز به صورت برف خواهد بود.


 امروز (دوشنبه) سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال است. در برخی مناطق شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

امروز همچنین با تقویت جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، بارش باران در مازندران و گیلان تشدید می شود و بارش باران و برف در ارتفاعات البرز غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می دهد.

سه شنبه این وضعیت در نوار شمالی ادامه خواهد داشت و علاوه بر آن در دامنه های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و گاهی رگبار پراکنده پیش بینی می شود. طی این روز افزایش وزش باد در مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق رخ می دهد.

چهارشنبه و پنجشنبه در غرب سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز شامل استان های قزوین، البرز و تهران، دامنه های زاگرس واقع در شمال استان های همدان و مرکزی، ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و برف پیش بینی می شود.

طی این روز این سامانه در جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور نیز فعال خواهد بود و سبب افزایش ابر و وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق به ویژه در شمال استان های بوشهر، فارس و کرمان می شود.

جمعه در شرق سواحل دریای خزر و در استان های واقع در شمال شرق، ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و اوایل شب این موج از شمال شرق کشور خارج می شود. همچنین در جنوب غرب و جنوب کشور رگبار پراکنده رخ می دهد.

شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش در اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می شود و همچنین با گذر امواج تراز میانی از غرب کشور، در مناطقی از نوار غربی و جنوب ابرناکی و رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

دریای خزر تا روز چهارشنبه و خلیج فارس دوشنبه تا چهارشنبه مواج است.

آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری در بعدازظهر با وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۲ و کمینه دمای آن به ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.


کد مطلب: 225159

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/225159/اولین-برف-پاییزی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir