کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عصبانیت یک نماینده تندرو از اظهارات سخنگوی دولت درباره حجاب

29 مهر 1403 ساعت 16:00

عظیمی راد، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دغدغه و تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر لغو تأثیر قطعی معدل و افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال را جدی بگیرد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ احسان عظیمی‌راد در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود خطاب به جبهه مقاومت در منطقه گفت: ملت بزرگ ایران مقتدرانه و تا ابد از مبارزات جبهه حق علیه باطل دفاع خواهد کرد؛ از مسئولان کشور خواستار پاسخ های بازدارنده علیه رژیم تروریستی و جعلی صهیونیستی هستیم.

بنابر گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: نسل جوان کشور آینده سازان این کشور هستند که به راحتی نباید با آینده آنها بازی کرد پس اگر تصمیمات نهادهای حاکمیتی در شرایط عادلانه نباشد نه تنها آینده آن‌ها را خراب می کند که امید و اعتماد آنها به حاکمیت و نظام را خدشه دار خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: در شرایطی که باید شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذار و تعیین‌کننده خط مشی مسائل فرهنگی و آموزشی کشور باشد، در اقدامی بی سابقه خود را به جای قوه مقننه در قانون‌گذاری گذاشته است. این شورا خود را پاسخگوی هیچ مرجع عمومی نمی‌داند و با دخالت در قانونگذاری به ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ ناامیدی و بی‌اعتمادی را به سطح جامعه به ویژه نسل دانش آموز و دانشجو گسیل داشته است.

عظیمی راد ادامه داد: تصویب تاثیر قطعی معدل و اصرار بر اجرای آن علیرغم اثبات ناکارآمدی آن در تحقق عدالت آموزشی، ورود به تعیین سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که باعث عدم ورود نسل جوان نخبه در مرز استیصال شده، محرومیت دانش آموزان در کنکور کارشناسی و اخیرا محرومیت داوطلبان کارشناسی ارشد و احتمالا کنکور دکتری همه و همه باعث شده تا ورود غیرکارشناسانه این شورا را در مسائل غیرمرتبط با وظایف آنها شاهد باشیم لذا انتظار می رود رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دغدغه و تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس در نشست اخیر با ایشان مبنی بر لغو تأثیر قطعی معدل و افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال را جدی بگیرد؛ در این زمینه مدیریت قاطعانه ایشان را خواستاریم.

وی همچنین معلمان کشور را چشم و چراغ نمایندگان ملت خواند و گفت: وزیر آموزش و پرورش در جلسه رأی اعتماد قول داد که وضعیت معلمان خرید خدمات را به قرارداد کار معین قطعی کند و وضعیت سایر وضعیت معلمان از جمله پیش دبستانی ها و نهضتی ها تکلیف شود. بر همین اساس طرحی تهیه کرده ام تا یک بار برای همیشه در نظام جمهوری اسلامی شاهد از بین رفتن این مشکلات برای معلمان باشیم.

این نماینده مجلس دانشگاه را مبدا تحولات جامعه دانست و افزود: دانشگاه خوب باعث سعادت جامعه و دانشگاه بد موجب شقاوت جامعه می شود. نسل نخبه، بصیر، متعهد و مدیر جامعه در دانشگاه پرورش می یابد. یکی از ارکان مهم در دانشگاه ها مدیران هستند لذا بدون تردید انتخاب مدیرانی انقلابی، بصیر، شجاع، تحول خواه و پایبند به ارزش های اسلامی لازمه تحول در دانشگاه ها است پس اگر بنا است دغدغه های رهبر انقلاب در زمینه تحقق دانشگاه های مسأله محور را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: اگر بنا است آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دچار تغییر و تحول اساسی شود و دانشگاه ها در زمینه مهارت محوری و انسان سازی به عنوان یک کارخانه موفق در پرورش نیروهای جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و متخصص عمل کنند، یکی از ارکان اثرگذار مدیران و رؤسای دانشگاه ها هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: آقای سیمایی صراف وزیر علوم در جلسات کمیسیون آموزش قول دادند انتخاب روسای دانشگاه ها بر مبنای شاخص های اسلامی و نگاه مدیریت انقلابی صورت پذیرد که این موضوع هیچ تناقضی با شعار وفاق ندارد اما انتصابات این مدت باعث شده تا جو دانشگاه‌ها و مجموعه‌های انقلابی آزرده خاطر شود که برای رفع این مسأله به وزیر تذکر می‌دهیم.

خانم مهاجرانی در حوزه تخصصی خود اظهار نظر کنید

همچنین بر اساس گزارش ایسنا، حسن علی اخلاقی امیری، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری گفت: اخیراً سخنگوی محترم دولت که عمده تخصصش در حوزه مکانیک است در حوزه عفاف و حجاب اظهار نظری داشته است و فرمودند که موضوعات فرهنگی از جنس باور است و باور را لزوماً نمی‌توانیم با باید حل کنیم همچنین فرمودند که موضوعات فرهنگی را نمی‌توان با زور جا انداخت.

وی افزود: من عرض می‌کنم که اولاً سرکار خانم اگر در حوزه تخصصی خود اظهار نظر کنند، مناسب‌تر است؛ ثانیاً فرهنگی دارای دو عرصه است یکی عرصه فردی و تربیتی است که در این عرصه باید انسان‌ها را قانع و باورمند کرد و اتفاقاً دولت محترم چون سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ذیل خود دارد باید گزارش دهد که در عرصه تربیتی در رابطه با عفاف و حجاب چه کار کرده و خوب است که این گزارش را به مجلس محترم  ارائه کند.

این نماینده مجلس دومین عرصه فرهنگ را عرصه اجتماعی عنوان کرد و افزود: در حوزه مباحث فرهنگی در عرصه نمی‌توان گفت که کاری با آن نداریم و الزامی در این خصوص وجود ندارد؛ قانون محور جامعه است و چه تفاوتی میان مباحث راهنمایی و رانندگی و پلیس و زورگیری و سرقت با پوشش وحود دارد؟ جامعه با محور قانون می‌چرخد و وقتی قانون در جامعه اجرا نشد دولت موظف است که افراد را به پیاده سازی قانون الزام کند.

اخلاقی در ادامه در تذکر دیگری تاکید کرد: مجلس در حوزه انتصابات نمی‌تواند دخالتی کند و این موضوع نیز درست است اما دولت محترم بداند که نمایندگان مجلس انتصابات را رصد می‌کنند و از ارزش‌های انقلابی، دینی، اسلامی و موضوع فتنه نخواهند گذشت؛ لذا خواهش می‌کنم ریاست محترم جمهور و دولت محترم در انتخابات خود دقت لازم را کنند.

وی در تذکر دیگری با بیان اینکه «موضوع گرانی لبنیات به ویژه در روزهای اخیر بر مجموع مردم فشار آورده است»، اظهار کرد: خواهش می‌کنم دولت محترم در این زمینه آنچه که لازم و موظف است را اقدام کند تا بر مردم فشاری وارد نشود. 


کد مطلب: 225124

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/225124/عصبانیت-یک-نماینده-تندرو-اظهارات-سخنگوی-دولت-درباره-حجاب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir