کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چاپ مقاله علمی پژوهشی

29 مهر 1403 ساعت 9:06

چاپ مقاله علمی پژوهشی به‌عنوان وسیله‌ای برای به‌روز ماندن با پیشرفت‌ها در یک حوزه خاص از تحقیقات اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. یک مقاله علمی پژوهشی خوب به خوانندگان درک عمیقی از یک زمینه ارائه می‌کند و شکاف‌ها و چالش‌های کلیدی را برای بررسی در تحقیقات آینده برجسته می‌کند.


چاپ مقاله علمی پژوهشی

بررسی ادبیات منابع ارزشمندی برای جامعه علمی است. با سرعت بی‌سابقه‌ای در تحقیقات در سال‌های اخیر و انتشار مقالات اصلی‌تر، چاپ مقاله علمی پژوهشی به‌عنوان وسیله‌ای برای به‌روز ماندن با پیشرفت‌ها در یک حوزه خاص از تحقیقات اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. یک مقاله علمی پژوهشی خوب به خوانندگان درک عمیقی از یک زمینه ارائه می‌کند و شکاف‌ها و چالش‌های کلیدی را برای بررسی در تحقیقات آینده برجسته می‌کند. نوشتن مقاله علمی پژوهشی همچنین به گسترش دانش نویسنده در زمینه تخصصی خود و توسعه مهارت های تحلیلی و ارتباطی از جمله مزایای دیگر کمک می کند. بنابراین، اهمیت ایجاد نقد و نگارش در یک حرفه علمی را نمی توان اغراق کرد. در یک مقاله علمی پژوهشی، ادبیات به عنوان اساس و بنیان کار ارائه می‌شود و بینش جدیدی را که محقق به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می‌کند.این مقالات برخلاف مقالات علمی ترویجی که هدف آن خلاصه کردن و استنتاج مباحث و ایده های دیگران است، این مقالات در پی ایجاد و ترویج موضوع جدیدی هستند. نحوه نگارش مقاله علمی و پژوهشی به چه صورت است؟ چاپ مقاله علمی پژوهشی چقدر زمان میبرد؟ چه مجلاتی مجاز به چاپ مقاله علمی پژوهشی هستند؟ آیا چاپ فوری مقاله علمی پژوهشی امکان پذیر است؟ مدت زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی چقدر است؟ مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی چیست؟ اگر برای اولین بار در حال نگارش و چاپ مقاله علمی پژوهشی هستید و سوالتان این است که” داوری مقالات علمی پژوهشی چگونه است ” جای درستی قرار دارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

مزایای چاپ مقاله علمی پژوهشی برای دانشجویان :

بهره‌مندی از امتیاز چاپ مقاله در دفاع ارشد و دکتری

امتیاز چاپ مقاله علمی پژوهشی در مصاحبه

کسب امتیاز در مصاحبه‌های استخدامی

عضویت در بنیاد نخبگان

مزایای چاپ مقاله علمی پژوهشی برای اساتید:

کسب امتیاز برای ارتقا شغلی و افزایش حقوق و مزایا

شناخته شدن به‌عنوان متخصص و صاحب‌نظر

اخذ پروژه‌های تحقیقاتی با درآمد بالاتر

ارتقا رتبه علمی

چاپ مقاله علمی و پژوهشی چقدر زمان میبرد؟

فرایند داوری بعضی از مجلات بسیار سریع است و برخی دیگر مدت‌ها طول می‌کشد تا نتیجه‌ای مشخص به شما اعلام کنند. نشریات مختلف برای رسیدگی به مقالات زمانی از حدود یک هفته تا حتی یک سال را در نظر می‌گیرند. گاهی خیلی خیلی زود به شما پاسخ داده می‌شود و گاهی هم بیش از ۷ ماه تا شاید یک سال باید صبر کنید. جدا از این موارد موضوع مقاله و شخص نویسنده نیز در روند چاپ و پذیرش مقاله علمی و پژوهشی موثرند.

به طور کلی و تقریبی می‌توان مدت زمان تقریبی برای انواع مجلات علمی برای مراحل داوری، پذیرش و چاپ  را به این صورت بیان نمود:

1. مجلات علمی تخصصی: دو تا ۴ ماه 
2. مجلات علمی پژوهشی داخلی: ۶ ماه تا یکسال 
3. مجلات خارجی دارای ضریب تاثیر (بدون امکان داوری سریع): ۶ ماه تا یک سال و بیشتر 
4. مجلات خارجی دارای ضریب تاثیر (با امکان داوری سریع): دو هفته تا ۳ ماه 
5. مجلات خارجی دارای نمایه ISI ، SCOPUS، ISC با ضریب تاثیر پایین و یا رده بندی Q1 تا Q4 برای مجلات اسکوپوس: بین ۱۵روز تا ۴ ماه 

مدت زمان داوری مقالات علمی و پژوهشی چقدر است؟

مجلات علمی پروسه ی داوری یک تا دوماهه را خواهند داشت .در بخی مجلات میتوان با رایزنی های موثر این پروسه را کمی کاهش داد .  طول مدت داوری مجله ای که ضریب تاثیر ندارد حدود ۱۱ هفته طول می‌کشد و درصد نرخ پذیرش این مجله ۶۴ درصد است. مجله  ای دوم با داشتن ضریب تاثیر در ۴ هفته به صورت میانگین داوری مقالات را ارایه می‌دهد و نرخ پذیرش آن ۱۷ درصد است.

با توجه به این آمار، پژوهشگران می‌توانند مجله مورد نظر خود را بسیار ساده‌تر استفاده کنند. مجله اول در مقایسه با مجله دوم ریسک پایین ریجکت شدن را دارد. پژوهشگر باید تخمین بزند که مجله دوم ظاهراً سختگیری زیاد علمی درباره مقالاتی که دریافت می‌کند اعمال میدارد. این موارد میتواند در زمان تقریبی داوری مقاله شما کمک کننده باشد.

چاپ فوری مقاله علمی و پژوهشی

زمان پذیرش و چاپ یک مقاله در مجله معتبر کاملا بستگی به زمان داوری دارد اما اگر نتیجه داوری سریعتر مشخص شود مقاله در سریعترین زمان ممکن پذیرفته خواهد شد. نتیجه کاملا وابسته به زمان داوری می‌باشد. پذیرش تضمینی مقاله نیز کاملا وابسته به کیفیت مجله می‌باشد. برای اینکه روند داوری هر چه سریعتر  اتفاق بیفتد و نتیجه پذیرش مشخص شود لازم است تغییراتی در ساختار مجلات به وجود آورید تا بیشتر مورد توجه داوران قرار بگیرد و سریعتر پذیرفته شود. موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ با استفاده از ترفندهایی اقدام به چاپ فوری مقالات شما مینماید.

چاپ تضمینی مقاله علمی و پژوهشی

نوع مجله ای که انتخاب می‌شود بسیار در شرایط چاپ مقاله تاثیر دارد.  چاپ مقاله در ژورنالهای تخصصی دارای ایمپکت فکتور تضمینی نمی‌باشد و بستگی به کیفیت مقاله دارد. برخی از ژورنالهای داخلی و خارجی نیز پذیرش تضمینی مقاله ندارند مانند ژورنالهای isc که جز ژورنالهای داخلی هستند و پذیرش تضمینی مقاله ندارند. ژورنال های ایمپکتدار jcr نیز به هیچ عنوان پذیرش تضمینی مقاله ندارند.اما موسسه پژوهشی هدف ریسرچ  شرایطی را برای چاپ تضمینی مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر فراهم آورده است.

چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی

بعد از نگارش مقاله علمی پژوهشی ، بهترین راه برای اشتراک مقاله با دیگر محققان و دانشجویان در کل جهان، چاپ مقاله در مجلات معتبر است. هزینه نوشتن مقاله علمی پژوهشی متفاوت است. در بعضی از تحقیقات،  نیاز به مواد اولیه و آزمایشات مختلفی است که قطعا هزینه هایی را به همراه دارد. در کنار این ها باید به هزینه های چاپ مقاله نیز بپردازید. مجلات با ارائه دستورالعمل هایی، مقاله علمی پژوهشی را از  نویسندگان دریافت می کنند و طبق نظرات داوران به پذیرش یا عدم پذیرش اقدام می کنند.  هنگامی که می خواهید ژورنال مناسب برای چاپ مقاله علمی پژوهشی خود انتخاب کنید، بهتر است به هزینه های چاپ مقاله در مجلات نیز دقت کنید. مجلات برای هزینه های جاری خود، از نویسندگان یا خوانندگان، پولی دریافت می کنند.


کد مطلب: 225103

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/225103/چاپ-مقاله-علمی-پژوهشی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir