کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین واکنش وزیر کشور به انتقادات در انتصابات استاندار اصفهان

28 مهر 1403 ساعت 21:21

اسکندر مومنی، وزیر کشور گفت: تعداد گردشگران تا پایان برنامه پنج ساله هفتم باید به ۱۵ میلیون نفر برسد و این، به زیرساخت‌های گسترده‌ای نیاز دارد که اصفهان یک‌سوم این رقم را می تواند محقق کند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، اسکند مومنی امروز(شنبه، ۲۸ مهر ماه) در آیین تودیع و معارفه استاندار اصفهان، اظهار کرد: به شهدای مقاومت درود می‌فرستیم و گرامی ‌می‌داریم یاد شهید سنوار را که در راه فلسطین به شهادت رسیدند. در برابر ۲۴ هزار شهید استان اصفهان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: رئیس جمهوری در دوران انتخابات فرمایشاتی داشتند که آن را صادقانه رعایت کردند و آن تشکیل دولت وفاق ملی بود و بر این عهد استوار ماندند، چراکه یک تفکر نمی‌تواند ایران را اداره کند. دشمنان در کمین هستند و بر همگان روشن است که بدون وفاق نمی‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم. ما هم براساس رهنمودهای ایشان در انتخاب استانداران به همین شکل عمل می‌کنیم و مهم‌ترین شاخص‌ها کارآمدی و مردم‌محوری است که با تشکیل کمیته انتخاب استانداران مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر کشور گفت: پیشنهادهای زیادی برای انتخاب استاندار داده می‌شد و هیچ دخالتی در کار نبود. تمام این پیشنهادات بررسی و اصلح‌ترین گزینه به رئیس جمهوری معرفی شد که مورد موافقت قرار گرفت و برای اصفهان جمالی‌نژاد رتبه اول را آورد و در جلسه هیئت دولت با رای اجماعی کابینه، ایشان به‌عنوان استاندار اصفهان منصوب شد.

مومنی ادامه داد: اول به کارگروهی که آقای جمالی نژاد را انتخاب کرده بود گفتم که دنبال کسی دیگر بگردید چون ما در وزارت کشور به ایشان نیاز داریم. همه مسئولیت‌های قبلی ایشان بررسی شد و دانش کافی در این زمینه را داشت. استان اصفهان مهد علما و دانشمندان بزرگی است و همواره یکی از ستون‌های اصلی یکپارچگی ایران در طول تاریخ بوده است و هیچ لحظه ای این استان از پای ننشست. در یک روز بیش از ۳۷۰ شهید در این شهر تشییع شد و در دو روز گذشته در بدرقه شهید نیلفروشان حماسه دیگری از سوی مردم اصفهان آفریده شد.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اصفهان کم‌آبی است و مشکل فرونشست هم ناشی از عدم مدیریت صحیح آب است. نمی‌توانیم به گذشته برگردیم و آن را تغییر دهیم، اما از امروز می‌توانیم آینده و مسیر را تغییر دهیم. اصلی‌ترین اولویت این استان و دولت موضوع مدیریت آب این منطقه است. اصفهان مهد ایثار و فداکاری در طول تاریخ بوده است و قول می‌دهیم پیگیر این مشکل در دولت باشیم.

مومنی گفت: مشکلات زیست محیطی هم به آب‌ برمی‌گردد و خشک شدن تالاب گاوخونی از دیگر علل است. مردم اصفهان روزهای زیادی را با آلودگی هوا سر می‌کنند که باید برای بهبود این شرایط تلاش کنیم.

مومنی ادامه داد: آثار تاریخی اصفهان میراث مشترک بشری است. جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باید مورد توجه قرار گیرد و دغدغه سرمایه‌گذار تنها باید تولید باشد و شاخص سرمایه‌گذاری مناسب احساس امنیت برای تولیدکنندگان است.

وزیر کشور تصریح کرد: حفظ میراث صنایع دستی و هنر اصفهان یکی از پایه‌های جذب گردشگر است. برخی رشته‌های هنری اگر اساتید آن بازنشست شوند، جایگزین ندارند که باید این مشکل با سودآوری مناسب حل شود.


کد مطلب: 225082

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/225082/اولین-واکنش-وزیر-کشور-انتقادات-انتصابات-استاندار-اصفهان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir