کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهدید پزشکیان به زندانی‌شدن از نگاه ۳ اصلاح‌طلب

25 مهر 1403 ساعت 15:30

احمد شیرزاد نماینده اطلاح طلب مجلس ششم، احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات و محمدعلی ابطحی رییس دفتر رییس دولت اصلاحات در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، بر یک نکته مشخص تاکید داشته اند و آن اینکه، «حرفهای امثال غضنفری در تهدید رئیس جمهور را نباید جدی گرفت.»


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، «رئیس جمهور تهدید شد که به ۱۵ سال زندان محکوم خواهد شد اگر ظریف را برکنار نکند» گوینده این تهدید هم یکی دیگر از اهالی جبهه پایداری است، او تلاش کرده وجهه قانونی به این حملات خود به دولت بدهد و پای قانون مشاغل حساس را وسط کشیده است. 

اما این اولین بار نیست که تندروها به دولت حمله می کنند و محور حمله «حضور محمدجواد ظریف» در دولت است. از همان ابتدای حضور ظریف در رأس شورای راهبردی و بعد از آن انتصاب به عنوان معاون راهبردی خشم تندروها سرباز کرد و این روزها به اوج رسیده و فوران کرده است آنقدر که رئیس جمهور را تهدید به زندانی کردن بکنند.

احمد شیرازد این قسم اظهارات را لاف زدن می داند و به کنایه به «خبرآنلاین» می گوید؛« شتر در خواب بیند پنبه دانه». احمد خرم هم بازگشت ظریف به دولت بعد از آن استعفا را نتیجه موافقت رهبری با حضور وی در دولت چهاردهم می داند و به خبرآنلاین می گوید،«پزشکیان آخرین برگ برنده نظام است. باید همه جمع شوند و مسائل را حل کنند. دوره تخاصم و تحریک تمام شده است.»

ابطحی، دیگر چهره اصلاح طلب نیز از کینه توزی پایداری ها روایت می کند و به خبرآنلاین می گوید؛«قطعا بعد از ظریف، نوبت افراد دیگری هم خواهد رسید»

احمد شیرزاد: شتر در خواب بیند پنبه دانه /اگر لاف نیست دست به کار شوند

احمد شیرزاد، نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره پشت پرده حملات به رئیس جمهور و تهدید به زندانی کردن به بهانه حضور ظریف در دولت، به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: این حرف مصداق ضرب المثل «شتر در خواب بیند پنبه دانه» است. اگر ایشان واقعا آنقدری از چنین نتیجه ای اطمینان دارد، دست به کار شود.

این چهره اصلاح طلب گفت: طبق قانون اساسی، عزل و برکناری رئیس‌جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور، پس از حکم دیوان عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی و رای مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی و مدیریت او، انجام‌پذیر است. آیا ایشان می تواند دو سوم آرای مجلس را با خود همراه کند؟ چرا اینکار را نمی کند؟ 

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و رای اعتماد مجلس به کل کابینه چهاردهم اشاره کرد و گفت: واقعا سوال این است که رییس جمهوری که چند ماه پیش آرای اکثریت مردم را به دست آورده چگونه ممکن است که مورد اعتماد بیش از دو سوم مجلس نباشد؟ اگر اینچنین باشد، معنی اش این است که دیگر آرای مجلس اعتباری ندارد. آقای غضنفری رویاهای خودشان را شرح می دهند. اگر چنین اتفاقی را محتمل می داند، انجامش دهند. چرا تهدید می کند؟ به نظر می آید که او فقط لاف زده است.

شیرزاد در ادامه گفت: ما نباید به لاف این فرد و امثال او اهمیت دهیم. مهم این است که بدانیم چنین کاری ممکن است یا خیر، فقط لاف می زنند. من که فکر می کنم لاف است، پس توجهی نکنیم. در اینکه این افراد و امثال او مخالف رای و نظر مردم هستند، نمی شود خیلی تردید داشت اما حرفهای ایشان چه اهمیتی دارد؟ آقای پزشکیان کابینه ای را به مجلس معرفی کرد و برای تمام وزیرانش نیز رای گرفته است. به غیر از اکثریت مجلس، در جاهای دیگر حاکمیت هم از وی حمایت و پشتیبانی می شود. بنابراین نباید اهمیتی برای صحبت های این فرد قائل شد. اینها نکات کم اهمیتی است. 

احمد خرم: جبهه پایداری تا روز آخر یقه پزشکیان را خواهد گرفت

احمد خرم، وزیر راه و شهرسازی دولت اصلاحات نیز در این گفت و گو روایتی از تقاضای رهبری انقلاب از محمدجواد ظریف مطرح کرد. او گفت: زمانی که آقای ظریف برای چند روز دولت را ترک کرده بود، من شنیدم که مقام معظم رهبری به ظریف گفتند که برای همکاری با دولت بازگردد. حالا علیرغم صحبت هایی که در جامعه مطرح است، نماینده ای می آید و بر این انتصاب ایراد می گیرد، جای سوال دارد. اگر ملاک و معیار نظر رهبری است، چرا وقتی نظر داده اند، روی نظر ایشان، نظر مخالف می دهند؟ این موضوع در مورد رای اعتماد به کابینه هم وجود داشت. قرار بود ۴ نفر از وزرای معرفی شده، رای نیاورند. اما با توصیه مقام معظم رهبری، این دیدگاه که ۴ نفر را بیاندازیم و برای کشور مساله ای ایجاد کنیم منتفی شد. وی تاکید کرد: من فکر می کنم جبهه پایداری آقای پزشکیان را به این زودی ها رها نخواهد کرد. این جریان تا روز آخر، یقه پزشکیان را می گیرند. 

خرم در مورد هدف این تعداد از افراد در مخالفت با ظریف گفت: آنها می خواهند پزشکیان ناموفق باشد و نتواند مسائل کشور را حل کند. برای همین یک اصلاح طلبی که مورد تایید اتفاق عقلای اصولگرا و اصلاح طلبان است را برای رقم خوردن این شکست می خواهند از دولت جدا کنند. اما اینها نمی دانند که اگر سرنوشت دولت چهاردهم به عدم موفقیت ختم شود دیگر نمی شود کشور را جمع کرد. 

وی تاکید کرد: پزشکیان آخرین برگ برنده نظام است. باید همه جمع شوند و مسائل را حل کنند. دوره تخاصم و تحریک تمام شده است. دوران دیکتاتوری و دستوری کار کردن تمام شده است. 

ابطحی: قطعا بعد از ظریف، نوبت افراد دیگری هم خواهد رسید

محمدعلی ابطحی، رییس دفتر رییس دولت اطلاحات هم در گفت و گو با خبرآنلاین مخالفت با ظریف را بهانه تندروها برای فشار به دولت خواند و به خبرآنلاین، گفت: بیشتر از اینکه آقای ظریف هدف باشد، بهانه است تا جبهه پایداری آن شکست بزرگی را که در انتخابات خوردند فراموش کنند.

عضو مجمع روحانیون گفت: آنها تصور نمی کردند جریانشان با آن همه تلاش و خرج و لشکرکشی، پیروز انتخابات نشود، حالا کینه توزی کرده و کینه شان را در مورد ظریف بروز می دهند. 

وی تاکید کرد: محمدجواد ظریف طبیعتا از بازوان قدرتمند آقای پزشکیان است. طبیعی است که این بازوهای قوی می تواند به موفقیت آقای پزشکیان کمک زیادی کند. کینه ها و عدم موفقیت های گذشته باعث شده که به جای انتقاد مستقیم از آقای پزشکیان به قطع بازوهای قدرتمند مدیریتی بپردازند.

ابطحی با تاکید بر اینکه قطعا بعد از ظریف، نوبت افراد دیگری هم خواهد رسید، گفت: تصورم این نیست که این حملات کودکانه ای که شکل می گیرد و صحبت های بی محتوایی که مطرح می شود، به نتیجه برسد. این تنها یک نوع عقده گشایی خواهد بود. 


کد مطلب: 224892

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/224892/تهدید-پزشکیان-زندانی-شدن-نگاه-۳-اصلاح-طلب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir