کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفر محرمانه به مقام اسرائیلی به مصر/ ماجرا چیست؟

23 مهر 1403 ساعت 14:52

گفت و گو درباره مذاکراتِ به بن بست رسیده مربوط به تبادل اسیران بین رژیم صهیونیستی و حماس محور گفت و گوی رئیس شاباک با رئیس دستگاه اطلاعات مصر بوده است.


 روزنامه صهیونیستی «والا» از سفر محرمانه سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به قاهره و دیدار وی با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر خبر داد.

 خبرگزاری فلسطینی «معا» نوشت: «رونین بار» رئیس شاباک با سفر به قاهره با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار و گفت و گو کرد.

براساس این گزارش، گفت و گو درباره مذاکراتِ به بن بست رسیده مربوط به تبادل اسیران بین رژیم صهیونیستی و حماس محور گفت و گوی رئیس شاباک با رئیس دستگاه اطلاعات مصر بوده است.

به نوشته خبرگزاری معا، این اولین سفر یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی به قاهره پس از ۲۲ آگوست (یکم شهریور) است.

پلیس رژیم صهیونیستی و سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک (شین‌بت) مدعی شدند ۲ صهیونیست از منطقه «رامات غان» در شمال تل‌آویو به اتهام همکاری با ایران بازداشت شدند.

پیشتر رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس سرویس جاسوسی این رژیم (موساد) در ۲۲ آگوست (یکم شهریور) برای گفت و گو درباره چگونگی استقرار ارتش رژیم صهیونیستی در محور «فیلادلفیا» و بازگشایی گذرگاه رفح به عنوان بخشی از یک معامله احتمالی به قاهره پایتخت مصر سفر کرده بودند. در همین حال این گفتگوها به پیشرفتی منجر نشد و بحران بزرگی بین رژیم اسرائیل و مصر به وجود آورد که در هفته های گذشته بدتر شده است.

به نوشته خبرگزاری معا، یک منبع آگاه درباره جزئیات سفر دیروز «رونین بار» رئیس شاباک به قاهره به روزنامه صهیونیستی والا گفته است: در شرایطی که «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس تماس‌های خود را با نمایندگان حماس در دوحه و از طریق آن‌ها با میانجی‌های قطری و مصری تجدید کرده است، رئیس شاباک با سفر به قاهره و دیدار با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر درباره راه‌های از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی درباره تبادل اسیران گفت و گو کرد.

این منبع اشاره کرد که رئیس شاباک همچنین با همتای مصری خود درباره راه های پایان دادن به بحران در اطراف محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح که روابط بین اسرائیل و مصر را تیره کرده است، گفت و گو کرد.


کد مطلب: 224765

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/224765/سفر-محرمانه-مقام-اسرائیلی-مصر-ماجرا-چیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir